• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

BS: jag vet det perfekta namnet till Iris ev lillasyster! Titta på dagens namnsdagsnamn! Det andra tänker jag på - samma bokstäver som Iris, men omkastade!
    (Det första gillar jag förresten skarpt, min mormorsmor hette så och vi funderade på det till Livia vill jag minnas)

• Fru E

Happ nu har hoppsan väninnan värkar som startade imorse så antagligen blir det bebis någon gång idag. Vet inte riktigt om de är hemma eller på bb, antar att de har fullt upp

Måste bara "komma på" hur jag ska lyckas att inte deppa ner mig eller vara avundsjuk, tips råd??

• Telis

Nenne, hur har det gått?!

gosnosen, kul att det börjar nära sig för ÄD nu! Hur känns det? Känns det fortfarande lite tveksamt?

AM, du och ditt leopardmönstrat.

• start september

Tack AM!

Jag vill minnas att du tipsat om detta förr. Tre år i år, så läder. Hmm.

Någon som har ett lädertips?

• Liten med Mindre

Handskar, skinnvantar till snölekarna i vinter, klockarmband, plånbok

• Ore

september: Ett bälte? Bättre fantasi än så har jag inte, tyvärr...

Telis, Kängu m.fl. Ingen dum idé att hantera pappa så, jag kanske kan köpa storpack med silvertejprullar och gömma undan hela familjen, och därmed ge maken litet arbetsro, och jag själv slipper dem. Önskar just nu att vi byggde hus i övre norrland istället, eller så. Lååååååångt borta!!!

EA: Avundsjuk tycker jag är tillåtet att vara, hon får ju det som du vill ha för egen del. Dock är det ju så att det faktum att hon blev gravid jättelätt, och nu får barn, har inget att göra med att ni inte har så lätt... Det är ju varken hennes eller ditt fel, bara ett faktum som tyvärr gör ont.

Deppa kan vara en bra idé, men inte för länge... Högst en kväll eller så... Och du måste säga till innan, så att vi kan skicka in tröstande godsaker under deppmanteln!!!

Nä, jag vet faktiskt inte hur man hanterar det... Jag blev avundsjuk och ledsen när min kollega sa att hon var gravid, men jag blev ju gravid ungefär samtidigt som hon berättade att hon var det. Så jag behövde ju inte hantera att hon fick en bebis, med samma besvikelse...

Badmössa: Jag har en med Vansbrosimmets märke på... Limegrön! Ska jag ha någon så smäller den ganska högt i coolhetsfaktor, tycker jag

• Oupsie

Men vilka trista gäster Izzie! Men desserterna du gjort lät supergoda, mums.

Snygg badmössa AM Gillar också dagens namn. Det ena finns i min släkt också och det står på min ?fina namn-lista?

EA, skaffa dig ett projekt. Kanske inte det bästa rådet att ?begrava sina känslor? men ibland kan det vara skönt att vara upptagen med något annat som gör att man inte har tid att tänka så mycket. Kram.

Tinga, det låter som att ni börjar komma i ordning i huset. Skönt. Har inte läst så mycket på ett tag men som jag förstått det så har det gått lite framåt med maten och vikten?

Snorkis, badrum är sååå dyrt. Men ni kommer att få två jättefina badrum när ni är klara, även om det är jobbigt nu. Var det något konstruktionsfel som gjorde att ni fått vattenskador i båda badrummen? Badrum borde väl ha lite längre livslängd än så i vanliga fall? Hoppas att allt går bra hos gyn.

Telis, trist att bli sjuk. Särskilt på semestern! Krya på dig!

Vi är bjudna på dop och jag funderar på doppresent. Var det inte någon här inne som föreslog tårtspade? Jättebra förslag tänkte jag och kom på att jag sett en som jag tyckte såg snygg ut i en annons. memagab.se/fileadmin/mema_gab/Bestick_Alice2_01.jpg Tänkte att en sådan kanske kunde vara bra för då finns ju möjligheten att samla på mer i samma serie. Men den fanns inte i nysilver, utan bara i ?vanligt? silver så den kostar 2 500! Liiiiiite dyrare än vad jag hade tänkt mig kanske. Sen kom jag att tänka på Arne Jacobsens tårtspade från Georg Jensen, royaldesign.se/viewitem.aspx , och kanske även ge ett par dessertskedar eller gafflar. Men vad tror ni, tror ni att den är så pass klassisk att hon som får den vill använda den om en 20-30 år eller kommer den att kännas ?sååååååå 00-tal?? Annars är ju den överkomlig i pris och det finns möjlighet att köpa till fler saker i samma serie om man vill. Personligen är jag dock inte så förtjust i knivarna i samma serie. Är det någon som har ett bra förslag eller andra tankar och idéer?

• Liten med Mindre

Oupsie - tårtspadar behöver ju inte passa övriga servisen, tycker i alla fall jag.

Sen är jag själv inget fan av GJs spade, och inte krusidulliga varianter heller. Men presenten ska ju även matcha givaren lite, så kör för den du tycker i lämplig prisklass.

• nennesjuttioåtta

ooho snabbt som ögat nu, internet strular

8 ägg befruktade! 5 med ICSI och 3 utan assistans. Insättning på lördag!

tjillevippen!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor