• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Telis, oj, har du semester fortfarande! Du vill inte se min mage, den är ingen vacker syn, men visst är det brunchdags!

• Fru E

God förmiddag!

Tog sovmorgon med maken idag och har sen klippt mig , dvs inte jobbat så mycket än som jag kanske borde
    Frisyren blev kortare än innan men ändå lite kvar vid sidorna och öronen så det inte blir så "naket"

Var ute på promenad med en av tjejkompisarna igår som jag vet om våra barnplaner och bekymmer. Berättade att jag inte mått så bra och vad det berodde på, som jag egentligen visste så sa hon att hon mer än gärna lyssnar på mina tankar och bollar lite . Känns oerhört skönt att ha pratat av mig lite, måste verkligen bli bättre på att inte stänga inne alla känslor. Hoppsan väninnan är på BF+10 idag och än inget nytt så nu är hon mer än trött på det

• Fru E

Meeeeeeeeen ni kan bruncha här i Skåne

• Fru E

Vill också ha en ny kappa men har ännu inte bestämt mig om jag ska kosta på mig det. Har spanat in en snygg för några veckor sedan men vet inte om den finns kvar

• nennesjuttioåtta

telis
    nja, idag känns det som att jag blivit överkörd av en buss rätt över magen men igår var det bara lite lätt mensvärkaktigt. *hjular*

• Lapinette

Minns hur drogad och väck jag själv var efter ÄP. Dagarna efteråt "gled" jag mest omkring. Gjorde ont när jag satte i hälarna ... jag som i vanliga fall dundrar omkring som en elefant.

• Frejis

Nenne Grattis till de 18 Håller nu tummarna att de gillade makens soldater och att du får några embryon i frysen. Tycker synd om din stackars överkörda mage, usch för det onda efter ÄP.

Brudsommar - tycker att det lät mysigt det du skrev i helgen, om svärmor som kokade äppelmos.

Telis - jobbigt med förkylningen hoppas att det går över fort. Blä för ont i halsen, kan nästan själv känna hur det känns!

Ore - hm, knepigt när din pappa och övriga släktingar inte inser att det inte bara är ditt hus utan även makens Stor kram till dig!

Lappis - det låter väldigt trevligt med en ny klassisk 3/4 kappa
    Läste det som hänt Victory, hemskt!

Stora stödkramar till Snaily, EA och Snorkis! Rent statistiskt borde det ramla in några plus under hösten för att det har ju inte varit några på ett tag. De kommer ju som alla skrev i vågor...

• Telis

Nenne, jag känner igen det där att magen känns mer dagen efter när all bedövning släpper. Hoppas att det går över snart. Är du ledig idag?

Åh, där är du ju, Frejis! Mår du bra?

BS, åh jo, jag tror nog att den är nåt att se. Har du kvar massa mammakläder sen sist eller kan du inte shoppa något nytt mammaplagg?

Nej, det är inget kul att vara sjuk men jag är hemskt tacksam för att jag är hemma iallafall och inte ute på någon resa.

• Fru E

Frejis-statistik ger jag inte mycket för kommer ihåg hur jag brottades med sannolikhetsläran när jag pluggade, huuu

• Frejis

Telis - jadå, jag är här, i kulisserna jag mår faktiskt rätt så bra, förutom nätterna då jag vaknar av någon konstig kropplig oro... "myror i brallan" (eller rättare sagt myrstigar Men lite Alvedon och lite sömntabletter hjälper
    Börjar du få lite mer mage? *nyfiken* Här är det ännu mer sprickfärdigt än tidigare...

Brudsommar - jag vill också se din mage

EA - men det hela är ju oberoende av vad vi tror på, det sker ändå hm, det lät nästan religiöst.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor