• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Nenne-jodå vi lämnade i december, eller ja maken då, och det var inga problem med simmarna men de kan väl alltid vara bättre

Ska nog också dra mig hemåt nu och kurera huvudvärken med lite mc-teori

• Izzie

Snacka om slakt på en bra serie igår förresten! Tänker på filmatiseringen av Mari Jungstedts böcker om poliser på Gotland. Jag har plöjt alla sex delarna på pocket i sommar och såg fram emot första filmen igår, men dubbade tyska skådisar gjorde ju att jag var tvungen att stänga av. Trist!

• Izzie

BS - Jag tycker det låter fanstastiskt. Först NY och sen London! :-O Älskar båda städerna! Ja, vad jobbar han med?

• BrudSommar2006

Izzie, jag minns inte vad makens jobbtitel är men någon slags utveckling av börssystem är det, IT-branschen alltså. Nu kom jag på att han ska iväg någonstans på kurs nästa vecka också och var borta ett par dagar, aah, jag orkar inte mer, jag tror jag bryter ihop. Skänker snart bort busig tvååring med fläskläpp gratis.

• Lapinette

nenne - du verkar må oförskämt bra efter att ha blivit tömd på 18 ägg!

bs - är makens föräldrar kvar? Själv njuter jag de dagar maken är bort men jag har ju ingen trotsig liten tjej att ta hand om.

• Izzie

ja, det kanske inte är så mysigt för den som ska ta hand om markservice förstås. Dessutom hinner man kanske inte uppleva alla trevliga städer när man jobbar ändå... Men nån liten resa då och då skulle inte jag ha något emot

• BrudSommar2006

Jo, makens föräldrar är kvar till på onsdag, visst är det jobbigt att ha folk boendes hemma hos sig men det hade varit ännu jobbigare att försöka vara själv med Iris, speciellt hela helgen tror jag inte att jag hade överlevt, magen börjar bli stor nu och är i vägen och minsta lilla överansträngning så kräks jag, kan knappt gå upp för trappen utan att ta en detour via badrummet om jag inte tar det riktigt lugnt. Var jag inte gravid och mådde så uselt så skulle jag väl klara mig.

• BrudSommar2006

Tror Nennes rekord om 18 blir svårslaget här! Nu vore det väl sjutton om det inte blev några riktiga toppägg av det också.

Sitter och tittar på Nalle Puh med Iris och ser på röran på golvet, pust, hur kan en stor hund och en liten Iris ställa till så mycket på en enda dag.

• viktualia

Liten med Mindre skrev 2009-09-14 09:02:40 följande:

Det är nog en annan skånsk (?) dessert - slättbosnus i så fall:recept.nu/1.193361/recept.nu_redaktionen/efte...Nån som prövat?
    Vi äter en variant av det där på jul. Pappa har ett gammalt recept som används. Samma grund men med riven blockchoklad och en skvätt lingonsylt också. Serveras med vaniljsås. Himla gott men sjuuuukt mastigt!!!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor