• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

nenne - jag hade faktiskt samma jobb som jag har idag. Efter att ha jobbat här i 2 år så gjorde jag upp en plan, gick in till chefen och sa åt honom att jag lika gärna kan jobba på distans halvtid. Han funderade och kom tillbaka och sa "vad har jag för val?" Så jag satt nedifrån Cannes direktuppkopplad mot kontoret i Stockholm både med datorn och telefon.

• Lapinette

Snaily ? grattis i förskott!

Telis ? har du bytt tillbaka till skidan? För jag ser då ingen bild från Rivieran. Ahhh? de är på FB. Får gå dit och titta.

Vänner ? härligt att du tittade in! Trist med en chef som är totalt oförstående men självfallet ska du prioritera familjen som kommer att uppskatta att ha en fru/mamma med mer energi.

Jag tog faktiskt upp det där med Island i samband med en resa till New York för maken igår och han blev skitförbannad för att jag åter igen försöker planera min ?skräcködledag?. Han ska visst planera den och överraska mig. Så jag har åter igen lagt ned det projektet. Får istället ägna mig åt att planera skid- och sommarsemester.

Frullan ? härligt att de känns bättre och att du får gå och prata av dig med jämna mellanrum!

Nenne ? tänk vad man förtränger. Har säkert fått lite kladd efter ÄP men just nu minns jag inte alls. Du verkar ju inte ha ont vilket alltid är ett gott tecken. Får du ont och blod så kan det annars tyda på överstimulering och då måste du ringa Falun.

Massor av kramar till Cissi!

• Lapinette

Ego - ringde soc igen för den där adoptionskursen och damen är fortfarande sjuk (det är tredje veckan nu). Bad om att få prata med någon annan men hon satt i telefon och ska ringa tillbaka. Känns verkligen som never ending story och vi har bara precis börjat. En trådvän på FL som också precis drog igång efter sommaren ska gå kursen nu i helgen och har redan första hembesöket inbokat. Helt klart, hon bor inte i Stockholm!

• Tinga

Nenne - grattis till åtta befruktade ägg! Det är ju jättebra! (Iallafall i min värld. )

Vänner - illamåendekram! Vilken trist chef som inte tycker att det räcker med heltid. Min förra chef hade många dåliga sidor, men en av hans bra var att han inte tyckte att man skulle jobba mer än 40 h i veckan.

Piggelin - klart ni ska komma in en sväng hos oss när ni är i krokarna! Efter den kommande helgens race ska det bli bättre ordning där hemma och då tar vi gärna mot ett besök.

En liten fråga om galonbyxor - var köper man bra sådana? Känns som att det börjar bli säsong för det nu, när det är en massa dagg i gräset på förmiddagarna.

• fru AM

Nenne: påminn mig senare så ska jag berätta allt jag kan om cocktailparties ... Efter helgen kan jag rätt mycket om "hur man undviker vissa delar av lokalen eftesom makens ex häckar där"

Måste nu dricka kaffe med maken och sedan springa på ett möte ...

• Fru E

Nenne-klok som vanligt jag tror också att jag är mer ledsen för våran skull än "arg" på dem nu eftersom känslorna mognat lite. Men vi får se när jag väl kommer dit och gosar men tror och hoppas att jag ska vara glad!

• Fru E

Tinga-Maxi har massor av galonbyxor till bra pris och kvalité

• Lapinette

nenne - tyvärr känner jag inte Boullabaisse Hyppolite ! Jag var jäkligt ensam där nere. Satt hemma och jobbade hela dagarna. Tog kanske en promenad på lunchen och gick ibland ned till gymet och tränade men knöt dessvärre inga kontakter. Nu däremot har jag en kompis i Antibes. Tips på jobb är att söka till Amadeus där många "utlänningar" jobbar och där inte ett ord franska efterfrågas.

• Liten med Mindre

Cicci - kramisar! Hoppas att du hittat någon bra hjälp!

FruLlis - skoj med nygammal färg i håret. Och heja dig som pratar på med psykologerna!!!

Vänner - håller med alla föregående - vilken skruttchef du har! Har ni ingen på företaget som kan ta tag i såna där skruttisar och nypa dem hårt i örat? Personalansvarig? Arbetsmiljögrupp?
    Vad gäller storleken på min mage så ökar den under dagarna, för att vara enorm på kvällen när jag är hemma. Men på mornar och tidig eftermiddag funkar det ok med en blus och en tröja som jag har - men de båda börjar bli lite på gränsen nu, så intervjun kommer i grevens tid. Sen jobbar jag ju rätt mycket själv och behöver bara dra in magen när jag rör mig runt kontoret.

Nenne - tala förstånd med tjejmagen så att den börjar piffa till sig för ägget till helgen!

Telis - skönt att det inte verkar vara grissnuva!

Tinga - vi har regnställ från PoP, begagnat, och ett från HM som vi inte har börjat slita på ännu (förköpte mig innan jag kikat i begagnatlådan).

Lappis - vad spännande med överraskning till kalasdagen! Tror du det är en resa han tänker på???

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor