• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

BS: När jag går in på FB så ser jag till höger ett visst antal album med "senast inlagda bilder"... Är litet dålig på att hålla koll på det, dock. Är överlag ganska dålig på att logga in på FB...

• kängu

Läser ikapp....

Cicci, stora kramar till dig!! Tänker på dig!!!!

BS- Kul att du gillar Julia, det är mitt favoritnamn. Dessutom väldigt fint på engelska!!!

Frullan, bra att det känns bra med psykologerna!

• fru AM

Har glömt att skriva detta tidigare:
    Lappis: när jag läste ditt Lyckoinlägg häromdagen så blev jag SÅ glad för din skull! Du är verkligen värd att känna dig så tillfreds nu! Tänk - snart har ni ett underbart sött litet barn som kommer få världens finaste föräldrar. Bra att kursen är inbokad också. Bollen är i rullning nu!

• muggles

Lappis: gött! det är ju snart ju!

Jag blöder mer!!! Trosskydd räcker inte - börjar misstänka att detta faktiskt är mensen. Halleluja i så fall! På tis ska jag testa för då har det gått 4v (tror jag, måste kolla i kalendern).

Ore: japp vi borde få besked ikväll men jag är luttrad nu, så inte förvånad om vi inte får besked förrän imorgon. El ett besked som heter "de ska tänka en vecka till". Jag ångrar jättemycket att vi sa nej till det första huset som maken tyckte blev för dyrt. För nu tittar vi ju ändå på hus som kostar lika mkt. Det felet vi gjorde var att vi hoppade av för fort utan att be om betänketid. Det gör ju alla andra har vi insett nu i efterhand, men vi visste ju ingenting om hur man gör husköp. Maken övertalade mig att tacka nej och nu har han erkänt att det var ett misstag och helt hans fel. Men men sånt är livet...

Och pga missfallet så har jag tänkt flera ggr att det viktigaste är att vi har varandra, att vi har det så bra mellan oss och att vi har Moa. Ev husköp mm är bara "brus" En sådan tankeställare som vissa fick av det som hände Victory fick jag redan av MF:et. Det finns viktiga och viktiga saker i livet...

• Oupsie

fru AM skrev 2009-09-16 13:20:55 följande:

Apropå tårtspadar så måste ni se denna (har försökt beställa men den är tillfälligt slut): www.presentkuriren.se/presenter/5/534/Lyxigt/...Kanske ingen doppresent men en bra present annars!
    Oh, my good! Den hade ju varit perfekt till den här lilla prinsessan! Hihi, tror att hennes mamma hade gillat den .
  • kängu

Vänner, kul att "se" dig!!! Och du får klaga hur mycket du vill!! (inte för att du på ngt sätt gjort det!)

• muggles

Japp jag ser Telis bilder på den sk startsidan dels till höger under Höjdpunkter och dels i Nyhetslistan. Jättefina bilder Telis! Och en gullig lite gravmage

• muggles

Som jag fattade det så hade Vänner inte energi nog att gå in här och klaga

Kängu: ska bli kul att träffas imorgon! Följer Ru med?

• BrudSommar2006

Den silvriga barnkammarboken är absolut bäst av dem!

Novalucol - det blir inte läskigt skum i munnen av det som fastnar mellan tänderna?

Telis, tur att det inte verkar vara någon fara med febern!

Cicci, verkar det vara en sådan där förlossningsdepression som tydligen ska drabba så många?

Mrs B, kul att ha jobbat lite och få fina kommentarer från eleverna dessutom!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor