• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Jag har inte läst ikapp än och ska försöka göra det strax men jag har en fråga till Telis eller annan insatt person om Facebook. Telis, du ligger inte i min lista av vänner och jag har inte fått upp bland mina nyheter att du lagt in bilder. Antar att ni andra har sett automatiskt att Telis lagt upp bilder? Fast när jag söker upp din profil så är den öppen för mig och jag kan inte skicka en ny friends request för vi är tydligen redan vänner och jag kan se dina fina bilder.

Nästan 38 låter som feber för mig, usch för att vara sjuk!

Iris är 102,5 cm lång och väger 23,5 kg, det gick bra på bvc men på väg därifrån blev vi osams!

• BrudSommar2006

Piggelin, jag läste om Victory på jobbet, det var ett stort misstag.

Vänner, vilken trist chef!

Izzie, trist avslutning på middagen när de första två rätterna var så lyckade.

• Lapinette

Telis - kursen är 7 kvällar x 3 timmar = 21 timmar totalt. Det är ok att vara borta 2 ggr.

• BrudSommar2006

Piggelin, Ida blir kanske inte jättedumt på engelska men antingen blir det med ett långt släpigt a, typ Idaaag, eller så blir det med aj i början, typ ajdåå, äh, jag vet inte, det funkar så där för mig!

• BrudSommar2006

Oupsie, Georg Jensen-tårtspaden funkar sådär för mig, jag är en sådan där trist traditionell typ tror jag, men idén med tårtspade gillar jag!

• BrudSommar2006

Snigeln, vi hade en liten Westie som jag hade med mig hem från Skottland, han blev 11 år.

• Ore

Lappis: Kul att ha kursen inbokad

Liten: Skönt att intervjun är avklarad, hoppas på positivt besked för din del!

AM: Gillade den nya broderilänken också. Det var bra pris på en kalender med hästar på där, och eftersom min svägerska har "bestämt" att dottern ska bli en hästtjej så kanske den passar? Verkade inte vara alltför mycket att brodera heller

MSW: Spännande med första examinationen, alltid litet nervöst eftersom man inte vet om man är helt fel ute eller om man har koll...

Muggles: Ni borde väl få besked idag om ifall de andra tagit huset ni vill ha, eller inte? Hoppas att de backat Min syster och hennes kille fick häromdagen frågan om de fortfarande var intresserade, trots att deras maxbud veckan innan blivit överbjudet... Vet inte hur det gått där, men det verkar inte alltid vara helt kört i alla fall...

• nennesjuttioåtta

den där tårtspaden, är det den som är svängd liksom åt fel håll? Jag höll på att bli helt utan tårta på ett kalas för hur jag än höll i den så kändes det bakvänt eller upponed. Skandal! Det kunde ju gått hur illa som helst!

lappis!!! Härligt med kursen!!! Wohoo

• Telis

BS, jag vet inte om dom andra blivit automatiskt uppdaterade om att jag har lagt till bilder, jag är så dålig på Facebook. Men du finns bland mina vänner iallafall och det är bara mina vänner som ska få se bilderna så det borde betyda att allt är som det ska?

Lappis, oj, så lång. Ska bli jättespännande att höra vad den handlar om!

• Liten med Mindre

Aj aj med felsvängd tårtspade. Kanske därför den inte är nåt för mig. Gillar raka spadar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor