• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Frejis-jag tror att man kanske förstorar just graviditeten lite när man har längtat så efter den. Vet ju aldrig hur man kommer att må under den men än så länge så "drömmer" jag att jag kommer att njuta i fulla drag *blåögt ja kanske*

• Mrs  B

EA
    Japp!!!!!
    Hade varit trevligt med en lunch nästa vecka om jag inte jobbar.

Till föräldrarna:
    En middag lagad av er.
    Barnvakt i 1 h (så det inte stör amningen tex).
    Hemma-spa kit
    Nybakat
    Barnpassning så de kan få sova en timme eller två

• Liten med Mindre

EA - choklad eller gott te? Middag som ni tar med och fixar hos dem kommer vara otroligt uppskattat. Eller att ni tar med fikabröd eller nåt sånt.

I alla fall tyckte vi middag var en höjdare! Bara att amma vidare och vänta på maten i trevligt sällskap.

• Liten med Mindre

MrsB - vi verkar uppskatta samma saker.

• Lapinette

AM - jag är också lite inne på coctailparty och hittat superfina snittar (catering) som man kan beställa. Problemet är att det är dyrt för jag vill ju självfallet ha många snittar och så champagne till! Inser att jag får tona ned det hela något. Men som sagt just nu lutar det åt öppet hus hemma för jag orkar och känner inte för att slänga ut en massa pengar på lokal också. Min bror har visserligen erbjudit sitt hus (supergulligt) men Ekerö känns jäkligt avlägset.

Hade lokal, sittning och middag när jag fyllde 30 år (lagade dessutom all maten själv ... så jag gick ned 3 kg de sista dagarna och blev apfull efter den första drinken).

• Mrs  B

Liten
    Ja, det ser så ut.

Och man uppskattar det ännu mer när man får nr 2.

• Frejis

Skickar extra stora kramar till Cicci!

Muggles ? spännande med huset, håller tummarna att ni får det (om ni vill ha det).

Liten ? såg nyss att det var dags att hålla tummarna för dig med. När får du besked?

Lappis ? grattis till kursen, vad bra att ni får börja snart! Hoppas att folk som är med kan engelska, men det kan väl alla, höll jag på att säga. Är det soc som håller i kursen?

EA ? en vinflaska om man nu får föreslå det. Hm, det måste vara alldeles uppenbart att jag är fruktansvärt sugen på vin

• Lapinette

Frejis - det är soc som håller i kursen, någonstans på Södermalm (tyvärr ... hade gärna gått lite närmare).

• Lapinette

Om man får ett barn som är ca 8 månader - 1 år. Vad är det då jag går miste om? Amningen kan man ju glömma men i övrigt är jag ju inte så påläst om vart i själva utvecklingen barnet kommer att vara i.

• BrudSommar2006

Mrs B, men det skummar inte och växer och löddrar i munnen som vissa andra sorter gör???

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor