• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

AM: Du har nog hyfsat bra odds på det, ifall det blir så...

Angående att killar föds tidigare än tjejer, så stämmer det till fullo i min familj Jag och mina systrar är födda 13, 10 respektive 17 dagar över beräknad tid. Brorsan är född på BF-datumet...

Lappis: Bra svar, att du är japan Trist att barn retas så... (Men jag ska inte säga så mycket för vi var många som inte var snälla mot en tjej som gick i lekis i min klass, och ingen som tog tag i det ordentligt... Några år efter att hon flyttat och bytt klass så förstod vi hur elaka vi varit, det var oftast hennes kläder vi retade henne för. Ingen som talade om för oss att hennes mamma var död, och att hennes pappa inte verkade ha så stor koll på vad som var lämplig klädsel utan hon klädde sig själv, helt utan "övervakning". Ångestminne...)

• BrudSommar2006

Telis, stenbock eller vattuman, jag tar det som kommer först!

Jag tror att du får först men hoppas att jag slipper vänta alltför länge...

Frejis, hur gick det, fick du något mer svar?

Vi håller oss nog här norr om stan och låter er andra hållas på andra sidan!

• snaily

Lappis
    Toppen att adoptionskursen kör igång snart! Håller tummarna för att alla deltagare är "engelskavänliga" - de får väl offra sig lite!

Muggles
    Hoppas det är mensen som kommit, det vore ju gubbagrönt!

Liten - intervju med 4 pers, det lät svettigt! Hoppas hoppas nu!

Frejis
    Fy vad jobbigt - hoppas läkaren hör av sig NU med en smart plan! Kanske är det dags för Bumsis att komma ut nästan bums?

Åå vad ni pratar cocktailparty, låter skoj, borde vi inte ha ett glammigt tråd-cocktailparty snart?

Lång dag på jobbet, trött! Längtar sååå till imorgon kväll för då tar jag helg!

Har fått det uppdaterade schemat fram till och med januari - deppig läsning, har fått råd av chefen att inte granska det närmare förrän imorgon kväll och då med ett glas vin som sällskap/tröst.

Makens intervju idag verkar ha gått bra, han får besked nästa vecka redan. 70 sökande var det!

• snaily

Just det, mer ego:

Känner att BOM är på gång inom några dagar, känner lite lätt molvärk ibland preciiiiiis som jag brukar och annars mår jag exakt som vanligt, måste det vara så förutsägbart... Ca 11 dagar efter ÄL idag. Samma dag som tanten visar sin fula nuna ska jag maila gyn angående ivf! Så det så! *bankar argt med näven i bordet*

• Frejis

Brudsommar - läkaren ringde till slut, men kom inte på någonting mer genialt än att jag ska fortsätta med mitt blodtrycksmedicin. Får väl ringa dit igen om det inte blir bättre.

Snaily - läkaren pratade faktiskt om det idag, att plocka ut Bumsisbebis tidigare eftersom hon verkar vara klar för start och jag mår inte alls bra. Vi får väl se vad som händer.

Hm, det låter allvarligt med ett deprimerande arbetsschema. Är ni för få som jobbar? Håller tummarna att det går bra för din make.

• Piggelin1

Hej hej,
    ngn mer som såg denna damen på tv häromkvällen?! OMG - typ...
    www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-bli-en-forebild-svenska-kvinnor

Vänner, glömde igår, men vilken oförstående & omänsklig chef du har

Nenne, tänkte på dig igår, när jag såg Idol på fyran

Tinga - jag köpte galonisar på en barnklädesbutik (ingen kedja alltså) efter tips från Muggles, minns jag.

Liten - spännande med intervjun idag - håller tummarna för dig!

Lappis - spännande med adoptionsprocessen - nu är ni ju på väg!

Mugglan - jag har en privat gyn, hör av dig om du vill ha namn & tfnnr till honom. Funkar bra & det var han som hittade min cysta då för några år sen.

Gubbagrönt - måste missat det igår. Vad betyder det?!

MrsB - vad roligt med den positiva feedbacken från eleverna. Sträck på dig & slicka i dig berömmet

På tal om namn - jag gillar också Julia! Helt klart en favorit här med!
    På tal om dagens namn - en av mina bröder heter det i andranamn, smsa-de honom innan idag för att gratta

EA - några vinälskande vänner som fick barn för några år sen fick en flaska bubbel av oss när de ått sin pojk Så jag är inne på samma spår som du, Frejis! Politiskt korrekt eller inte, strunt samma!

Izzie, inga spöken inatt Däremot en dotter som måste drömt mängder med mardrömmar inatt, hon vaknade & grät säkert 5-6 ggr & vi är ju bortskämda med att hon jämt sover annars, så det var en trött Piggis i morse...
    (Mugglan, mannen var borta med jobbet & jag sov första gången själv i huset inatt - därav spökfrågan...)

• Piggelin1

Frejis - jag tror knappt det finns ngt som du inte råkat ut för nu eller? Låter verkligen som om det är dags för Bumsis att titta ut!

Ang vår tripp till Österlen & ev trådträff, så känner jag lite som Lappis när hon var i Götet med sin man - vi åker ju iväg tillsammans mannen & jag (Amanda eller inte, är inte riktigt bestämt ännu) & jag vill inte "lämna honom i sticket". OM vi stannar på vägen ner eller hem så blir det nog spontant & antagligen bara lite snabbt. Har en gammal vän från gymnasiet som bor i Åhus som vi hemskt gärna vill träffa plus att vi har goda vänner i strax utanför Båstad samt några fd grannar från förra lgh/bostadsrättsföreningen som bosatt sig på Österlen. Tror att vi skulle behöva boka in en vecka därnere för att hinna med alla Hade varit jättekul att träffa alla er skåningar - jag tror jag får stuva in Amanda & mig själv i bilen vid tillfälle & åka ner & träffa er! Det går ju trots allt rätt snabbt att åka ner!

• Piggelin1

AM - googledrottningen - får man be dig om råd ang fler adventskalendrar, men inte korsstygn? Gärna sy/ngt i tyg/klipp & klistra, men som inte tar lika lång tid? Spanade in gårdagens länk lite noggrannare & det fanns ju massor av fint, men jeeesus vad tid det skulle ta att brodera dem. Får nog sikta på nästa jul i så fall

• viktualia

FruLlis - Page mailar lite då och då... däremot har vi inte fyllepratat på länge... mest för att jag inte super så mycket.. fniss fniss... borde skärpa mig och ringa Pagegumman... återkommer med rapport

Cicci - *kramar om* Du måste ta HAND om dig, gumman!!!!

MrsB - vad skoj med responsen från eleverna!! grattis!!

Brunch - jag har en uppseglande smidig lösning på en Sthlmsresa. Tjänsteresa till storstan en fredag är ju en höjdare! Alltså kan jag vara i Sthlm 10 o 11 oktober. Är det nån som har tid och lust för brunch då?

• Vännerfan

Nenne raring, att jag inte vill in här och klaga så mycket är inget DU ska ta på dig!! Det är mer jag själv som blir förbannad på mitt psyke som liksom upphört att fungera normalt och som bara är likgiltigt eller nedstämt hela tiden och jag fattar inte varför. Jag har ju fått precis det jag ville! Sen har jag helt enkelt inte energi nog till att skriva så mycket här. Idag kunde jag liksom ta på den stund mot slutet av arbetsdagen när jag kände att den sista energin tog slut... Jag åt middag och åkte iväg och tränade på gymmet sen iaf för maken skulle iväg med Prinsen till sin mormor så jag ville passa på. Så där fick jag tillbaka lite av energin.

Gällande min arbetssituation tackar jag er för att ni får mig att inse att det inte är självklart att man fortsätter ställa samma krav (eller högre) på en som är gravid... Har undrat om chefen kanske har rätt. Men det har han ju inte. Han har goda och bra sidor som alla människor men gällande min graviditet är jag förbryllad över att han inte varit mer förstående. (Men samtidigt inte.)

Jag mådde illa förra gången också, men det hade gått över vid det här laget. Jag tar alla mediciner och följer alla råd jag fått, men mår ändå inte så bra. Varken fysiskt eller psykiskt som sagt.

Åh Mugglan, hoppas det är din tant som kommit nu! Inte ens jag hänger med i alla hus-turer får jag erkänna. Det hus som är aktuellt nu är inte det hus där ni träffat grannen? För detta var ju alltså ett visningshus och då finns det ju redan färdigbyggt (Så mycket har jag fattat! .

God natt allihop! Stor kram!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor