• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Vännerfan

Tack för tips Tinga! Ska genast kolla detta!

Ja, shit vad många turer i husfrågan för Mugglan. Får de fundera hur länge som helst undrar man?

Nenne, Krikon, Detta får jag googla, vet inte vad det är! Själv ääääälskar jag plommon och hoppas dessa två sorterna ska ge frukt snaaart!

• Vännerfan

Gavs ingen info om detta med att man kunde få svårt att bli gravid efter p-spruta?? Vad hemskt. Måste googla detta också. Tar man alltså inte sprutan särskilt ofta alltså? Jag tycker inte detta med spiral låter så... bekvämt i kroppen liksom, men det är så mycket som låter annorlunda än vad det är och hon som jag vet har det tyckte det var superbra, så hon fick mig helt klart intresserad av att prova.

• Vännerfan

Åh, de hade spa!!! Undrar vad grabbarna säger... Det såg jättebra ut, ska läsa mer om det imorgon på jobbet!

• Fru E

Gääääääääääääääääääääääsp!!!

Vet inte riktigt var jag fick min snälla sida ifrån men lovade i ett svagt ögonblick att skjutsa maken till Malmö kl 4 imorse eftersom de ska på företagsresa till Riga av alla ställen. Kommer att bli en seg dag och sen bär det iväg till brorsbarnen direkt så ingen sovmorgon i helgen utan upp i ottan

Håller alla tummar och tår jag kan hitta Nenne för er imorgon eftersom jag inte ser en dator förrän på söndag!!!

EGO-små små deppkänslor börjar komma nu när jag tänker på hur mysigt väninnan har det med ett litet pyre

• Liten med Mindre

Vänner - tror jag läste om Karlaby kro i någon tidning. DEt lät mysigt med spa och behandlingar, sen hade de ett fredagsmyspaket som inkluderade hemgjord delikatesspizza, en flaska vin, godis och chips på rummet efter spabehandling. Härligt!

Snorkis - nu är du väldigt kvinnlig om du tror att du kan göra jobbet, men kanske inte tillräckligt bra. KLART DU KAN! Vill du ha jobbet och tycker allt vad det innebär är intressant så ska du självklart söka! Det du inte kan kan du lära dig!

Nenne- om det inte var så att ni hade en "dramatisk" dag imorgon - så skulle vi bokat fika i Falun. Men jag tror nog ni vill hem o vila och ruva efteråt (sen har ju svärmor kalas på eftermiddagen). KRAM o lycka till!

Min rumskollega är ansvarig för eftermiddagsfikat idag, och då han inte kommer vara här har han gett mig uppdrag att förvara och distribuera hembakade kanelbullar när det är dags. Så nu ligger det en hel hög bullar och doftar under min bänk. Tror ni jag kommer vara hungrig idag????

EA - kramisar!

• muggles

EA&MJ skrev 2009-09-18 07:14:21 följande:

EGO-små små deppkänslor börjar komma nu när jag tänker på hur mysigt väninnan har det med ett litet pyre
    Det är inte säkert att det är så himla mysigt just nu - kan vara rätt jobbigt i början också (men det erkänner folk sällan).

Snorkis: jag håller med Liten till 150%!!!
  • kängu

Nenne, håller tummarna fortsatt hårt för dig!!

Vänner, låter mysigt med trädgården. Jag tycker det verkar underbart att ha fruktträd på tomten, om vi ngn gång skaffar hus ska vi definitivt ha det!

Snorkis, jag visste inte heller detta med p-spruta. Det är ju förjävligt!! Ska träffa en kompis idag som jag vet tar det, ska berätta det för henne.

Angående prev.medel, jag ska förmodligen sätta in hormonspiral om några veckor. Kan återkomma med utvärdering sen Enligt BM är det det som ger minst risk för ny graviditet, dvs det säkraste prev.medlet.

EA- stora kramen!!! Det var snällt av dig att skjutsa maken så tidigt tycker jag. Hoppas han har med sig en fin present hem som tack

Ego- Idag har jag min "barnlediga" dag. På schemat står jobb, förhoppningsvis klippning (om min frissa har tid), och sen en AW-öl med en kompis. Efter det kommer jag förmodligen vara galen av Ru-längtan och kasta mig på tåget hem

• muggles

Vänner: de "får" tänka hur länge de vill eftersom de redan har köpt huset av NCC. Frågan var om de tänkte göra sig av med det (de har ju alltså inte tillträtt huset, tillträde är först i februari). Undrar just om mäklaren var sur över att de träffade henne onsdag kväll för att säga att... de inte hade bestämt sig. Men vad vet jag, de kanske diskuterade ekonomi, kontraktsöverlåtelser mm. Annars kan man ju bara ringa mäklaren och säga att man inte vet.

• kängu

Mugglan, tänkte skriva precis samma sak... just att det är jobbigt i början!! Det är mysigt OCKSÅ, men skitjobbigt MED!! Tror aldrig jag har gråtit så mkt och varit så totalt upp och nervänd som de första veckorna efter Ru kom. Det är först nu, när Ru börjar bli några månader som jag känner mig helt bekväm i föräldrarollen.

• muggles

Kängu: låter som en härlig dag!

Ang fruktträd så skulle jag absolut inte vilja ha det. En massa frukt som ska tas hand om... Nej, inte min tepåse! Jag vill ha stor altan och en liten gräsplätt. Jag kan tänka mig en syrénbuske (älskar syrener) och kanske en kaprifolbuske - max.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor