• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Ja just det Nenne
    Lycka till imorgon! Jag ska äta en extra bit tårta till dina äggs ära
    HOPPAS bara inte receptionistens computer say's no...!

Mugglan
    Klart ni får huset! Provat göra vodoodockor av det veliga paret?

• Lapinette

muggles - kanske ekonomi eller så har de sett ett annat hus som de vill ha men inte vet om de kan få än. Tycker mäklaren borde pressa dem för han vet ju att ni vill ha huset.

ego - själv har jag varit inne på FL och läst om ett par som bl a inte fått medgivande till adoption då den ena i paret inte pratar svenska . Vet ska inte läsa sånt och visst andra par har svarat att de inte pratar svenska hemma men har fått medgivande ... så det är nog även någon annanstans som skon klämmer eller så har de fått en jäkligt trist och hård utredare från soc ... men lite nervös blir jag.

• snaily

Muggles
    Känns rätt ok faktiskt! Hade inte hunnit börja hoppas så mycket. Och hela nästa vecka och veckan efter det är fullspäckad med kurser och kalas med trevliga middagar med mycket vin

• Lapinette

muggles - Ahhh... så de har redan köpt och betalt för huset? Trodde inte själva affären var genomförd.

• kängu

Snaily, vin är gott!!! Tröstkramar för minuset!

Lappis, ni kommer att få adoptera det är jag helt övertygad om. Förmodligen var det ngt annat som inte riktigt stämde med det paret, har väldigt svårt att tro att man får avslag BARA pga att ena parten inte talar svenska.

• muggles

Snaily: bra idé med voodoodockorna!

Lappis: tror inte mäklaren har ngt intresse av att pressa dem då huset är sålt så det är helt och hållet säljarens problem. Enl mäklaren blir det kontraktöverlåtelse från dem till oss - vet inte om mäklaren får ngt för det(?). Men om de behöver bli av med huset och det skulle återgått till NCC så skulle de blivit av med handpenningen - däremot om vi tar över kontraktet så betalar vi ju samma som de har gjort så då får de tillbaka de pengarna. Så på så sätt har de ju tur att vi dök upp!
    Men säg att ni pratar svenska hemma då! Var lite om dig och kring dig för 17! Ni kan ju säga att ni försöker prata svenska så mkt ni kan för att din make ska öva. Säg att han ska gå en svenskakurs för att förbättra sig. Jag hade dragit till med några vita lögner för säkerhets skull! Och är det så att ni måste bevisa att han går svenskakurs så får han väl offra den tiden då då.

• snaily

Lappis
    Ja, vita lögner absolut! Tror inte heller att ni kommer få nej bara för en sån skitsak rent ut sagt - det vore ju helt sjukt i så fall!

• Lapinette

muggles - vi ska ta i och börja prata mer hemma fr o m nu! Det är bara ren lathet att vi pratar engelska. Vi är vana vid det och det går smidigast helt enkelt.

• nennesjuttioåtta

snaily
    jävla skit med minus!
    Men du, har du sett Litte britain goes abroad? FFFFyyyyyy fan vad jag skrattade! AAAAAAHAHAHAHHAHAH!!!!!

Muggles
    jag tänkte närmast på ditt svettiga mantra på cykeln som ansträngande.

Lappis
    tror knappast det är några problem för er! 1. Han pratar engelska. 2. Han förstår svenska. 3. Ni kan kommunicera med varandra och andra.
    Ni är helt enkelt bäst lämpade för uppdraget.

• Lapinette

Hur kunde jag missa - tröstekramar och en hel låda med vin till snaily!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor