• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Fredagar är nog bra på sitt sätt men jag tror nog att vi båda två blir mer slitna av att vara hemma med Iris en hel helg än att vara på jobbet. Man kan ju liksom inte sitta i soffan hela helgen, man måste ju åka iväg och hitta på saker för att aktivera henne, så det blir mycket gå, stå, bära och släpa. Även om det är trevligt med utflykter också så tar det på krafterna.

EA, så mysigt är det faktiskt inte att komma hem med en nyföding, det är apjobbigt, Iris använde mig som napp hela nätterna i tio månader innan maken började sova på golvet i hennes rum för att få henne att sova i egen säng, jag tror att hon skrek hela natten i tre dagar minst, det var vidrigt, jag vet inte hur jag stod ut att ta mig igen om det.

• nennesjuttioåtta
    på er, jag hopas också det går bra i morgon och att vi framförallt får några till frysen för jag tror inte att det kommer funka den här gången heller (jag är övertygad om att det kommer bli plus som direkt blir minus) och orkar inte börja med 5 veckors medicinering igen... Just för tillfället. Det kanske låter annorlunda i oktober.
  • muggles

Nenne: jag önskar dig ett fett stort lycka till imorgon. Det där med nästa ivf - ta det sen om det blir aktuellt!

Igår var vi på spinning tillsammans och i varje "uppförsbacke" tänke jag "vi ska HA det där huset, vi ska HA det där huset" Jag har mentalt flyttat in i det, ställt soffan DÄR, hängt de gardinerna DÄR, Pappelinamattan DÄR i köket, ... Jag tänkte affirmera mig till huset. Och sedan om vi inte får det, så får jag ta besvikelsen då. Men det är klart vi får det!

Kängu: vad skönt att ha landat så snabbt i det här med mammarollen. Det tog mig jättelång tid innan jag slutade haja till vid tanken på att "vänta nu - jag är ju MAMMA" Men det tog rätt lång tid innan jag vande mig vid tanken på att vara gift och fru också, så jag är väl rätt långsam helt enkelt...

• nennesjuttioåtta

muggles
    ja men det är klart att ni får huset nu när du kämpat så för det! HOOOOOOOOPPAAAAAAAS!!!!!! *skickar evils till de andra tröga köparna*

• nennesjuttioåtta

yeah but no but yea but no but yea but

• Lapinette

muggles - vad drygt att det andra paret inte kan bestämma sig. Varför sätter man inte en deadline. Om de inte har bestämt sig det datumet så övergår huset till er.

nenne - jag håller alla tummar och tår att ni inte ska behöva ta något nytt IVF beslut. Det här kommer att gå vägen!!!

• snaily

Jag testar också: (Verkar som BT censurerar versaler ibland)

FRREEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!!!!!!

Och ledig dessutom! I och för sig pratat med jobbet redan 3-4 ggr idag så inte varit så värst ledig, och ska ägna lite tid idag åt att skriva en reklamannons för att försöka ragga personal till jobbet... men annars ska jag vara ledig. Och dricka VIN! För här BOMmas det verkligen snart - dag 36 idag och jag har återigen tjuvtestat minus.

EA
    Å vilken snäll fru din man har!
    Håller med de andra - det är säkert långt ifrån enbart mysigt med en nyfödd, även om det kanske känns som en klen tröst... Kram!
    Jo, jag åt Pergo även den här cykeln, fast fortfarande bara halv dos - tänker gå upp på 1 tabl den här gången, tredje gången gillt!

Telis - bli frisk snart!!

Frejis, hur går det? Får Bumsis komma ut snart? Hoppas.

• muggles

Jag är så otroligt nyfiken på vad som ligger bakom deras tvekan! Jag menar, först tjatar de sig till att få köpa ett visningshus som eg inte är till salu. Och sedan ska de - ev - inte ha det längre. Först tänkte jag skilsmässa men då hade de ju inte haft ngt val, så det kan det inte vara. Blivit av med jobbet och har ekonomiska problem = vill ha huset men har eg inte råd?

Nenne: ja visst har vi kämpat oerhört hårt för det?! Haha... Nej men det vore lite coolt om vi fick det, för då kan man säga att huset hittade oss (vi var ju inte där för att titta på det huset utan för att vi hade reserverat ett annat och skulle se detta som ett exempel på det andra). Att maken frågade om det var till salu var ren slump.

• muggles

Lappis: det är ingen som kan tvinga dem att besluta sig då de äger huset, det är helt upp till dem. De kan mkt väl besluta sig för att behålla det, el hålla på och vela till februari, när det är tillträde... Som sagt, tålamoooooooooooooooooooooood! (Inte min starka sida.)

• muggles

Snaily: tröstkram! (Pga minus) Drick mkt vin även om det är en klen tröst. Man vill ju bara inte kunna dricka vin alls

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor