• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

Kan ju säga som så att jag utbildade mig inte till lärare i sju år för att sen bli en copy cat och tycka som alla andra och jag lär definitivt INTE mina elever att go with the flow! Läs, begrunda, ifrågasätt och argumentera är lite av min devis

Fjällbruttan skrev 2009-09-29 14:52:59 följande:

Håller med dig fullständigt Är väl det också som är mest fantastiskt med att ha vänner, ibland tycker man likadant och ibland totalt motsats, och då är det lite spännande, men inget som jag skulle offra en vänskap för Jag älskar min mna och mina vänner men iihhh så trist allt skulle bli och vi tyckte exakt samma sak, tysta middagar skulle det bli.....
  • Soldemor

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:47:21 följande:

Svar: nej

Där kom just en sådan där egen slusats jag syftade på.
    Hur menar du?
  • Duchess

*fnissar*
    Jag är också utbildad lärare, men jobbar inom studieförbundsvärlden idag. Vuxenpedagogik handlar mycket om gemensamt lärande och ifrågasättande. Jag är nog också alldeles för färgad av min yrkesroll när jag skriver på forum...

Villemoa skrev 2009-09-29 15:02:23 följande:
    Kan ju säga som så att jag utbildade mig inte till lärare i sju år för att sen bli en copy cat och tycka som alla andra och jag lär definitivt INTE mina elever att go with the flow! Läs, begrunda, ifrågasätt och argumentera är lite av min devis
  • Heloise

Vad är det med tentor som skrämmer slag på en så fullständigt att man slutar fungera som en normal människa?

Jag kan skriva hur många sidor som helst så länge det inte är en tenta eller en uppsats, då lyckas jag bara klämma ur mig mitt namn och personnummer, kanske kursnamnet, men bara kanske

Ok bibliometri, kvalitativa och kvantitativa metoder, here we go!

• Roisin Dubh
    Fjällbruttan skrev 2009-09-29 14:45:15 följande: