• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

Kan ju säga som så att jag utbildade mig inte till lärare i sju år för att sen bli en copy cat och tycka som alla andra och jag lär definitivt INTE mina elever att go with the flow! Läs, begrunda, ifrågasätt och argumentera är lite av min devis

Fjällbruttan skrev 2009-09-29 14:52:59 följande:

Håller med dig fullständigt Är väl det också som är mest fantastiskt med att ha vänner, ibland tycker man likadant och ibland totalt motsats, och då är det lite spännande, men inget som jag skulle offra en vänskap för Jag älskar min mna och mina vänner men iihhh så trist allt skulle bli och vi tyckte exakt samma sak, tysta middagar skulle det bli.....
  • Soldemor

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:47:21 följande:

Svar: nej

Där kom just en sådan där egen slusats jag syftade på.
    Hur menar du?
  • Duchess

*fnissar*
    Jag är också utbildad lärare, men jobbar inom studieförbundsvärlden idag. Vuxenpedagogik handlar mycket om gemensamt lärande och ifrågasättande. Jag är nog också alldeles för färgad av min yrkesroll när jag skriver på forum...

Villemoa skrev 2009-09-29 15:02:23 följande:
    Kan ju säga som så att jag utbildade mig inte till lärare i sju år för att sen bli en copy cat och tycka som alla andra och jag lär definitivt INTE mina elever att go with the flow! Läs, begrunda, ifrågasätt och argumentera är lite av min devis
  • Heloise

Vad är det med tentor som skrämmer slag på en så fullständigt att man slutar fungera som en normal människa?

Jag kan skriva hur många sidor som helst så länge det inte är en tenta eller en uppsats, då lyckas jag bara klämma ur mig mitt namn och personnummer, kanske kursnamnet, men bara kanske

Ok bibliometri, kvalitativa och kvantitativa metoder, here we go!

• Roisin Dubh
    Fjällbruttan skrev 2009-09-29 14:45:15 följande:
      Å andra sidan tycker jag att det är en fasansfull mobbing att igenorera och stöta bort en person! Och eftersom det är ett disskusionsforum så är det väl normalt att man disskuterar och ifrågasätter den person som man inte håller med? Vad är annars syftet?
    Nej, det är inte mobbing att ignorera inlägg på ett internetforum. Att inte bemöta någons inlägg är inte det samma som att stöta bort. Att be någon lämna tråden är att stöta bort. 

Och man måste som sagt inte ignorera om man vill och kan klara av att diskutera och argumentera emot på ett sakligt vis. Men det är ju inte personen man ifrågasätter, eller hur? Det är ju bara åsikten. Det är mycket viktigt att skilja på sak och person.

Detta handlar alltså inte om vanlig hederlig debatt utan om att hålla diskussioner sakliga och på en respektabel nivå. Rådet att ignorera är till för de som inte kan hantera att någon med en udda åsikt befinner sig i debatten och har samma rätt att lägga fram sin åsikt.

Oavsett vilka åsikter man har måste man kunna respektera varandra och inte sjunka ner på sandlådenivå när man diskuterar.

• Aleta

You go girl!

Heloise skrev 2009-09-29 15:06:29 följande:
    Vad är det med tentor som skrämmer slag på en så fullständigt att man slutar fungera som en normal människa?Jag kan skriva hur många sidor som helst så länge det inte är en tenta eller en uppsats, då lyckas jag bara klämma ur mig mitt namn och personnummer, kanske kursnamnet, men bara kanske Ok bibliometri, kvalitativa och kvantitativa metoder, here we go!
  • Villemoa

Aha, ytterligare en lärare i församlingen

Duchess skrev 2009-09-29 15:04:45 följande:
    *fnissar* Jag är också utbildad lärare, men jobbar inom studieförbundsvärlden idag. Vuxenpedagogik handlar mycket om gemensamt lärande och ifrågasättande. Jag är nog också alldeles för färgad av min yrkesroll när jag skriver på forum...
  • Aleta

Förresten, tack Roisin för att du diskuterar med oss! Det uppskattas.

• Soldemor
    Vad är det med tentor som skrämmer slag på en så fullständigt att man slutar fungera som en normal människa?Jag kan skriva hur många sidor som helst så länge det inte är en tenta eller en uppsats, då lyckas jag bara klämma ur mig mitt namn och personnummer, kanske kursnamnet, men bara kanske Ok bibliometri, kvalitativa och kvantitativa metoder, here we go!
    Det ligger i tentornas natur, de må vara hur lätta som helst men är ändå såå otäcka och läskiga att ta sig an! Go girl! Det går jättebra!
  • Villemoa

Du glömmer väl inte dina uppsatsmoln *skrattar ur soffan*

Svar på tråden Tantvarning 5