• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Bravo! Mer sån't behövs!

TinkerBelle skrev 2009-09-09 16:23:40 följande:
    Visst är det fascinerande?!Första gången jag för tio år sedan råkade ut för mitt fackförbunds något snedvridna tankesätt fick jag hjärnsläpp och skällde ut dem i det möte dem själv kallat till.Visade sig att alla medlemmar utom en i de mötet i princip kände likadant och backade upp mig när fack representanterna försökte slingra sig ur.Å andra sidan jobbade jag på en kvinnodominerad avdelning där medelåldern var 40+ så lite djävlar anamma och tant varning var det väl antar jag.
  • Frulle

Åååååå ångest!

Nu ska jag ringa dom som hyr vår lgh och säga upp dom!!
    Fan va jobbigt.

• passionsblomman

Men fyyyyysatan vad vedervärdigt alltihop låter!

STACKARS din man och DJÄVLA förbannade skitbyråkrati att hålla på att hålla på att slåss med jela förbannade tiden!!!

Nu räcker det för er del ett bra tag tycker jag allt!

Sonja68 skrev 2009-09-09 14:57:47 följande:
    Tack!Han bröt armen för 10 år sedan i en allvarlig bilolycka. Opererades i sitt hemland där han låg inlagd 3 månader samt "rehabiliterades" i 6 månader. Armen har varit konstig och sned hela tiden, men min man har varit glad att han haft nån arm alls, för på första sjukhuset han hamnade på ville de amputera den...Så han har jobbat på med den armen och t.o.m spelat bandy.Men efter 5år med tunga lyft på jobbet började han få rejält ont. Då upptäcker ortopeden att ena benpipan i armen är felläkt, dvs både felvinklat och felroterat. Den andra benpipan är inte ens läkt utan "hänger löst".Så det blev OP med transplantat från höftbenen i oktober förra året. Ena benpipan läkte fint, men den andra läkte inte. Vid operationen har man varit tvungen att skrapa bort så mycket "extraben" och grejs som bildats kring brottet och då skadar man blodtillförseln i skelettet=det som påskyndar läkningen. Ny operation i juni, med nya transplantat. Röntgen efter 6 v visade ingenting, för tidigt sa läkaren, och ny väntar vi och våndas på ny röntgen 1 oktober.
  • TinkerBelle

Du fixar det!
    Jag hoppas ni har ett avtal.

Frulle skrev 2009-09-09 18:48:35 följande:
    Åååååå ångest!Nu ska jag ringa dom som hyr vår lgh och säga upp dom!! Fan va jobbigt.
  • passionsblomman

Igår skulle jag bli uppringd av min läkare mellan 12 och 13.
    Kl 15.40 hade han fortfarande inte ringt.

jag hade då redan ringt upp och påmint i receptionen en gång. När jag gjorde det IGEN så var jag så arg att jag skrek

"fattar ni hur oförskämt det här är och att det SUUUUGER!!! Mitt liv räknas faktiskt ockås oavsett om jag är sjuk eller arbetslös och nu råkar jag vara båda och får jag inget nytt sjukintyg men inte påanmäler mig idag innna 16 på af, då får jag ett glapp i systemet och både SGI och a-kassa räknas om till lägstanivåer/garantinivå, istället för på min senaste inkomst.
    Nu är jag på väg till af och jag väntar därutanför i exakt tio minuter till och nu RINGER han mig ögonaböj för tiden jag hade att vänta är SLUT och har GÅTT!!!"

Inte en paus eller ett andetag på hela ramsan! Hon kopplade mig.

jag fick förlängt och ett intyg idag som gällde från igår.

Att man ska behöva bli arg jämt och ständigt...

Aleta: jga tycker du ska choklada i ditt liv. Då kan jag bli återförsäljare på mitt ställe som jag ska ha!
    Lokalt samarbete!

• TinkerBelle

Kramar till dig oxå!
    Är visst inget slut på eländet just nu.
    Människor i maktpositioner både få en spark i r*ven med jämna mellanrum så dem inte somnar.

passionsblomman skrev 2009-09-09 19:10:14 följande:
    Igår skulle jag bli uppringd av min läkare mellan 12 och 13.Kl 15.40 hade han fortfarande inte ringt.jag hade då redan ringt upp och påmint i receptionen en gång. När jag gjorde det IGEN så var jag så arg att jag skrek "fattar ni hur oförskämt det här är och att det SUUUUGER!!! Mitt liv räknas faktiskt ockås oavsett om jag är sjuk eller arbetslös och nu råkar jag vara båda och får jag inget nytt sjukintyg men inte påanmäler mig idag innna 16 på af, då får jag ett glapp i systemet och både SGI och a-kassa räknas om till lägstanivåer/garantinivå, istället för på min senaste inkomst.Nu är jag på väg till af och jag väntar därutanför i exakt tio minuter till och nu RINGER han mig ögonaböj för tiden jag hade att vänta är SLUT och har GÅTT!!!"Inte en paus eller ett andetag på hela ramsan! Hon kopplade mig.jag fick förlängt och ett intyg idag som gällde från igår.Att man ska behöva bli arg jämt och ständigt...Aleta: jga tycker du ska choklada i ditt liv. Då kan jag bli återförsäljare på mitt ställe som jag ska ha! Lokalt samarbete!
  • Frulle

Jo då. Vi har avtal.. Usch det var inge kul. Hon var helt söndergråten. Hon blev av med jobbet i förrigår och nu detta!!

TinkerBelle skrev 2009-09-09 19:05:16 följande:
    Du fixar det!Jag hoppas ni har ett avtal.
  • TinkerBelle

Opps!
    Dålig tajming, men samtidigt måste du och maken tänka på er framtid och kan inte direkt bedriva välgörenhet.
    Tyvärr är det ju så när man hyr i andra hand att en av riskerna man utsätter sig för, i högre utsträckning än vid ett första hands kotrakt, är att helt plötsligt bli uppsagd.

Frulle skrev 2009-09-09 19:54:27 följande:
    Jo då. Vi har avtal.. Usch det var inge kul. Hon var helt söndergråten. Hon blev av med jobbet i förrigår och nu detta!!
  • passionsblomman

Åh NEJ vad jobbigt att meddela det där också då! Usch!

Frulle skrev 2009-09-09 19:54:27 följande:
  • Frulle

jaa jag har sån hemsk ångest för hennes skull. Vi har haft ganska mycket kontakt och hon litade ju på mig och så.
    Hon blev så chockad och ledsen över detta!!
    Men vad ska jag göra??

passionsblomman skrev 2009-09-09 20:32:57 följande:
    Åh NEJ vad jobbigt att meddela det där också då! Usch!
Svar på tråden Tantvarning 5