• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-09-10 08:01:43 följande:
    Jag missade idol igår. Gick och sov kl 21.Jaha idag ska vi få svar från banken!!! Är ruggigt nervös.. Är tyvärr helt inställd på ett NEJ!!
    Det går säkert bra! Även bankmänniskor är människor (oftast iaf)

God morgon till alla! Idag tänker jag gå tidigt från arbetet, så jag hinner med lite träning innan jag går på min jour. Passar på att börja lite senare idag, det har redan hunnit bli lite för mycket plustid. Dessutom är det något mindre antal bilar på vägen. Jag har en sträcka, där folk kör som om de fått körkortet på postorder! De tvärnitar fem meter före den korsning de svänga av i, alternativt struntar fullständigt i att de har stopplikt ibland. Mina stackars bromsar (och troligtvis Gud!) fick verkligen arbeta extra igår!
  • passionsblomman

Mulle, förklara nu hur det är tänkt att ni ska göra och vad det är ni ska låna till! Sälja er lgh? Sälja pappahuset? Köpa nytt hus?

• Frulle

haha ja nu är det nog lite rörigt för alla kan jag tänka mig! Ok så här är läget!

Den 2/10 får vi köpa loss vår ombildade hyresrätt. Detta lån är redan klart och beviljat. Sen ska vi sälja den så snabbt vi fixat till den lite.

På tisdag den 15/9 ska pappa köpa ut oss från hans hus. Vi kommer ju bo kvar ett litet tag så klart, men vi är iaf då utköpta.
    Och så väntar vi på ett lånelöfte nu till en annan bostad som inte har något med huset eller vår ombildade lgh att göra.

Comprende?

passionsblomman skrev 2009-09-10 08:28:31 följande:
    Mulle, förklara nu hur det är tänkt att ni ska göra och vad det är ni ska låna till! Sälja er lgh? Sälja pappahuset? Köpa nytt hus?
  • TinkerBelle

Vadå har ni andra inte hängt med?

Frulle skrev 2009-09-10 08:35:27 följande:
    haha ja nu är det nog lite rörigt för alla kan jag tänka mig! Ok så här är läget!Den 2/10 får vi köpa loss vår ombildade hyresrätt. Detta lån är redan klart och beviljat. Sen ska vi sälja den så snabbt vi fixat till den lite.På tisdag den 15/9 ska pappa köpa ut oss från hans hus. Vi kommer ju bo kvar ett litet tag så klart, men vi är iaf då utköpta.Och så väntar vi på ett lånelöfte nu till en annan bostad som inte har något med huset eller vår ombildade lgh att göra.Comprende?
  • Frulle

haha ja då kan ni kanske förstå att det är RÖRIGT i ens huvud nu!! Vill bara få klart allt så man kan lägga sig ner och dö lite..

• passionsblomman

Sí señora, comprende muy bien!

Så egentligen är det värsta som kan hända att de säger att ni måste lugna er tills ni sålt lägenheten så de ser vad ni har att ta från den?
    Alltså att allt drar ut på tiden lite?

För nog borde de säga ja om ni har vinst från den?

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Nu börjar jag bli trött och sliten - behöver sömn!
    Vakande tidigt i morse av att det luktade brandrök i sovrummet.
    Sover med öppet fönster så jag började med att stänga fönstret och sprang sen runt i huset och "sniffad" bara för att konstatera att det bara var i vårt sovrum = måste komma utifrån.
    Så uti bara morgonrocken gick jag run och kolade vårt hus utvändigt och grannarnas hus, utan att hitta något.

Bestämde mig för att det nog var grannen längre ner på gatan som redan börjat elda i sin kamin.

När jag så lämnade Lill-skrutt vid skolan så såg vi en hög svart rökpelare nere i korsningen vid motorvägen. Visar sig att en av pizza restaurangerna brinner för fult.
    Brandkåren verkar ha läget underkontroll, men det är nog mer än en företagare som gråter idag då samma i byggnad även huserar både en däckfirma, biltvätt och frisör....

Olycksdrabbad korsning det där.
    I samma korsning igår kväll var det en mc som hade vurpat (såg inga andra fordon). När jag skulle hämta sonen från bandyn så var två brandbilar två polisbilar och två ambulanser på plats...

Olyckor kommer ju i tre så nu undrar jag vad som kommer härnäst.

• Frulle

Exakt!!!
    Vinst får vi. Vi räknar med en vinst på minst 400.000:- Ja minus skatten..

passionsblomman skrev 2009-09-10 08:40:29 följande:
    Sí señora, comprende muy bien! Så egentligen är det värsta som kan hända att de säger att ni måste lugna er tills ni sålt lägenheten så de ser vad ni har att ta från den?Alltså att allt drar ut på tiden lite?För nog borde de säga ja om ni har vinst från den?
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-09 21:00:36 följande:
    Förresten tycker jag visst du kan ta din familj och flytta Sonja! Till Småland! Din man kan jobba på min sambos polares möbelfabrik och montera stolar. Det är inte alls värst mycket tunga lyft!Och så kan dina flickor komma och ha varsin kissekatt hos mig som om det vore deras fast inte hemma...
    Blomman, jag missade detta igår kväll i min iver att se Idol!
    Tack snälla, så gullig du är Du har redan räknat ut allt, fixat oss jobb, kattungar ja, du är fantastisk
    Min man har ett förflutet i byggbranchen bl.a. har han jobbat som snickare en kort period, så möblefabrik och montera stolar skulle för honom vara a pice of cake, något han skulle göra med GLÄDJE!
    Ja, känns skönt att veta att det finns en väg som leder till Småland om det behövs

Tinker; Vilken morgon! Tur det inte var hos er det brann i alla fall

Mulle; Ja ni har många trådar som hänger löst just nu, förstår att det är pirrigt och mycket att fundera och våndas över, man vill ju bara VETA hur det ska bli med allt så man får knyta ihop säcken. Men bitarna börjar falla på plats för er nu hur som helst, så håll ut!

Jag är hemma med lilltjejen, hon började spy i hallen på dagis, så det vara bara att vända i dörren.
    Hon var trött och låg i morse men annars okej. Vi kom hem, hon har sovit en stund, ätit lite glass och en stor portion gröt. Hon trallar och sjunger och verkar hur pigg som helst nu. Jag tror hon blev dåligt i bilen bara efter den skumpiga vägen vi åkte på. Men på dagis har de ju skräck för magsjuka (vilket jag förstår) så jag tror jag får hålla henne hemma imorgon i vilket fall som helst.
Svar på tråden Tantvarning 5