• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

Godmorgon!

Dfk; Grattis, så skönt att ha det undanstökat och att det gick så BRA dessutom!

Igår var jag på Step-up. Eftersom vi bor 5 min med bil från träningslokalen så skulle jag duscha hemma. Kommer hem och finner att vi har inget vatten!! Längre ner på gatan hade en brandpost sprungit läck...
    Fräsch jag kände mig, uurrrk.
    Efter ett tag kom en traktor med rent vatten och körde runt bland husen, så vi fick några hinkar. Iskallt.
    Så igårkväll lekte jag med kastruller. Värmde vatten och tvättade ungarna och mig själv. Intog några konstiga positioner som MÅSTE klassas som avancerad Asthanga Yoga eller nå't.
    Ja, ja, imorse var vattnet tillbaka som tur var. Men jäklar vad uppställd man blir utan vatten! När man inte är beredd liksom och inte har förberett med rena dunkar och sånt.
    Att det inte finns varmvatten, det har jag blivit van vid från Ryssland. När jag pluggade i Murmansk och St. Petersburg så var det jämt och ständigt nåt problem med varmvatten, så man fick hålla på och värma och blanda ihop till lagom temperatur. Tvättat håret i ISKALLT vatten har man gjort några gånger också.
    Men att vara HELT utan vatten...
    Återigen en påminnelse om hur bra vi har det egentligen!
    Kram till alla!

• Sonja68

Blommis, jag har inte hunnit dricka kaffe, bjuder du på en kopp

• passionsblomman

Självklart gumman-vassegó.
    Hördu, vi har förlossning på g i andra tråden!

Sonja68 skrev 2009-09-09 08:10:50 följande:
    Blommis, jag har inte hunnit dricka kaffe, bjuder du på en kopp
  • Frulle

Go morron..

haha vet ni! Jag skrev ju lite om den lgh vi var o kolla på igår. Den var HEMSK ju. Men igårkväll var det TVÅ som budat så den höjdes med POFF 200.000 på bara 10 min.
    Dom måste ju vara HELT galna!!!!!

Vi tänkte att vi KANSKE kunde ge MAX 1 milj för den eftersom den inte bara måste renoveras LITE utan ALLT! Golven var helt svajjiga och måste rivas innan man kan fixa nytt osv.

Min kompis bor i samma område och hon var tvungen att göra så när hon skulle byta. Så hennes nota hamnade på 60.000:- för ett jävla golv i ETT rum!

Bra jag visste om detta när vi kom dit och kollade..

• Frulle

var var?

passionsblomman skrev 2009-09-09 08:15:46 följande:
    Självklart gumman-vassegó.Hördu, vi har förlossning på g i andra tråden!
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-09 08:15:46 följande:
    Självklart gumman-vassegó.Hördu, vi har förlossning på g i andra tråden!
    Åh, herregud så spännande Är det Ingis?! Iiiiiiihhhhh!
  • passionsblomman

Mulle: det är Ingis i bebistråden alltså den där"i vått och torrt.."

Sonja, jo det där med vatten och även el oc vår sårbarhet funderar vi faktiskt en hel del över härhemma.
    Har ni sett något avsnitt av TV4-serien "överlevarna"

• Sonja68

Bara bläddrat förbi när jag zappat. Ungarna är nästan alltid bredvid mig och det verkar lite för mycket vuxenprogram för dem. Igår när jag zappade så SKÖT de en kvinna rakt i huvudet PRECIS så ungarna såg det.
    De fick nämligen vara uppe lite längre igår och se Idol i pyjamasarna. De älskar verkligen Idol.

• dfk

Godmorgon!
    Tack för grattis!
    Huva, inget vatten. Skönt att ni har fått det tillbaka!
    Men allting går, man hittar en lösning även fast det kan vara knöligt.
    Visst när man tänker efter vad vi har för bekvämligheter så är vi lyckligt lottade!

• passionsblomman

Ojsan! Ja min son vill också se Idol, men det är villkorat med OMEDELBAR förflyttning till sängen direkt när det är slut.

Absolut och verkligen för vuxet för barnögon. Men lagom vuxentid. 21-22 är bra på vardagar. Då orkar man se det, och kan dega lite lagom. Just frågeställningarna, hur man skulle bli, välja och handla tycker jag är lite intressanta.

Svar på tråden Tantvarning 5