• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Underbart!

Han har ju alldeles rätt!

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:40:46 följande:
    Hihi, nu ringde min man och när jag uttryckte min oro så skällde han nästan ut mig och sa att jag ska inte ens oroa mig eller tänka på det. "De är vuxna, det finns restauranger eller så får de själva göra iordning nåt om de är hungriga, tänk inte på det. Vi lagar middag som vi brukar, men lunch får de fan fixa själva".
  • passionsblomman

Nä JUST det!

Lyssna nu på din make Sonja!

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:41:27 följande:
    Hans kommentar: "Du är väl inte deras personliga kock heller" tyckte jag var bra
  • Sonja68

Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥

• passionsblomman

Sedärja!

Det är ju gott om man påminns om det lite då och då.

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:52:06 följande:
    Jo, jag kom just på att det fanns en anledning, eller två, till varför jag gifte mig med honom ♥
  • Frulle

ååhhhhh va pluttigt!!

Sonja68 skrev 2009-09-08 08:52:06 följande:
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-08 08:54:15 följande:
    Sedärja! Det är ju gott om man påminns om det lite då och då.
    hihihi, jo annars är det ju lätt att glömma i den grå vardagens slit och vedermödor, ha-ha.

Hur går det med er flytt nu då? När drar ni till Småland? Och hur blev det med sambons jobb?
    OCH så är jag så nyfiken av sonens känslor och intryck av nya stället. Visst var ni ju på besök i nya skolan också?
  • Frulle

Han killen från jobbet har suttit och mailat mig HELA morgonen!
    Sen frågade han om jag kunde lägga in honom på msn! Han kunde heta Berit så inte Micke skulle misstänka nåt!!

DÅ var det nog kände jag!! Skrev att jag ALDRIG skulle smussla för min man och att jag är trogen honom för han är den bästa man man kan ha!!!!!!

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-08 08:57:15 följande:
    Han killen från jobbet har suttit och mailat mig HELA morgonen!Sen frågade han om jag kunde lägga in honom på msn! Han kunde heta Berit så inte Micke skulle misstänka nåt!!DÅ var det nog kände jag!! Skrev att jag ALDRIG skulle smussla för min man och att jag är trogen honom för han är den bästa man man kan ha!!!!!!
    BRA RUTET Fru Mulle!! DÄR går väl ändå gränsen. Bra att du markerade det.
  • passionsblomman

Men HERREgud Mulle! BRA att du sa ifrån! Vad är det för dumheter! Bort med Berit!

Sonen tyckte det var roligt att hälsa på i klassen, men han inser också nu att han ska åka ifrån sina kompisar. Så hans känslor är nog lite förväntansfullt vemodig och lite nervös.
    Men i skolan har flera fröknar (jag VET att det heter lärare och pedagoger men jag säger fröknar ändå) sagt att han verkar så lugn och att han själv säger att det kommer att bli bra på nya stället. Jag går på det.

Sambon har tackat ja till det som erbjuds och så får han väl avancera därifrån. De har inte så många heltider och fasta tjänster, men däremot garanterar de att de har jobb åt honom.
    Jag sa åt honom att nappa, för jag tror att ffa sonen kommer att behöva att han kommer ner till oss så snabbt som möjligt.
    Nu jobbar han kvar häruppe till sista september och sedan får vi landa hela familjen.

Vi kör stora lasset nu i helgen och sedan på tisdag flyttar vi för gott efter att ha skrivit medköparna och fått slutbetalning.

Alltså borde jag sätta fart nu, för nu ska allt som står i skrymslen och vrår dras fram i ljuset, rensas och packas...

Svar på tråden Tantvarning 5