• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Nippran

Nej, jag skulle inte försöka mig på detta :)
    Nja, jag försöker ha koll. Det enda som jag känner att jag inte har koll på är hur många malar som flyger ut ur plånboken just nu...*S*
    Jodå, musiken bör vi hinna få klart. Har nu beställt m2bs skjorta och slips och till helgen ska jag försöka få tummen ur att boka upp floristen. Det är en massa småsaker som man behöver ordna med hela tiden och jag får en lätt förvirrande känsla av "vad är det jag har glömt..." Vi behöver dessutom boka besök med VF och festlokalen för att gå igenom lite detaljer men det får bli första veckan på min semester...
    Jag tror helt säkert att du får ordning på allt!

Prazzen skrev 2009-07-04 21:48:30 följande:
    Att flytta och renovera medan man planerar bröllop är inget jag rekommenderar. Ligger nog långt efter er alla andra men intalar mig att jag har koll på allt. Kommer sitta sista veckorna inför och försöka få ordning på allt då tror jag. Det positiva med allt detta är att jag inte hinner bli så nervös Nippran låter som om ni har koll på allt.Musiken hinner ni ju lösa
  • LB5

Hallå! Var ett tag sedan jag tittade in här

På torsdag ska vi åka och provsmaka vår tårta! Yey!! Alla har faktiskt OSAt till vårat bröllop i tid (!!), blev glatt överraskad Vi blir exakt 80 personer.

Börjar närma sig nu...

• LB5

Har en fråga till er som ska gifta er i kyrkan, har ni redan träffats med er präst? Vi fick ett brev hem med info om vår präst och telefonnummer, vet inte om det betyder att vi ska kontakta honom, eller om han kontaktar oss. Någon som vet?

• lönnsjö

LB5 skrev 2009-07-08 08:54:08 följande:
    Har en fråga till er som ska gifta er i kyrkan, har ni redan träffats med er präst? Vi fick ett brev hem med info om vår präst och telefonnummer, vet inte om det betyder att vi ska kontakta honom, eller om han kontaktar oss. Någon som vet?

Vår präst ringde och bokade ett möte med oss i kyrkan. Vi träffades igår. Kontakta er präst och fråga

• LB5

Lustigt, vi fick ett brev hem idag där det stod att vi skulle kontakta honom. Så det ska vi göra nu, ska bli kul att få höra hur allt ska gå till.

lönnsjö skrev 2009-07-08 09:14:57 följande:
      Vår präst ringde och bokade ett möte med oss i kyrkan. Vi träffades igår. Kontakta er präst och fråga
  • Strindlund

Hur ligger ni andra till i planeringen?

Jag vet inte riktigt vad jag har kvar att göra och är ganska säker på att jag har missat något.

• Meria84

Vi har fått en vigselförättare nu som vi måste komma ihåg att kontakta. Det mesta är klart, bara min ring nu som jag totalt glömt att beställa Förlovningsringarna tog en vecka, så det är nog ingen fara

Ska på bröllopsresa nästa vecka, före bröllopet sådär. Men det var en chans som kom och då fick man ta den. Annars hade vi inte tänkt åka nånstans. Några vänner i England som bjuder över oss dit, så vi ska till Manchester i 5 dagar

• trulyinlove1

Hej jag hoppar in här,
    tiden springer fram, och vi har bara haft 2 månader på oss att planera, eller två månader från det att vi bestämde datum tills 22/8, så det har varit stressigt!

Det där med osa kan man verkligen bli irriterad på, varför är det så svårt att svara? Jag menar man har fått en fin inbjudan, och så svarar man inte... Men men, nu har vi iaf fått besked av alla, även om vi fick kontakta vissa själv..

Håller på och trixar med alkoholen och funderar hur man ska göra.. kanske blir att tura till danmark och köpa en del, sprit verkar vara lite billigare där fortfarande. Tyskland är för meckigt, sen blir det nog systemet resten, hur gör ni andra?

• Meria84

Vi tog en bussresa till Tyskland för att köpa spriten. Slapp vi göra mer än att sitta på en buss i 24 timmar, var det värt Bila ner själv skulle vara för drygt, bor i Värmland så det är en bit ner till skåne bara...

OSA är det mest onödiga på ett kort, kunde lika gärna ha skrivit "här skriver vi ett datum ni kan glömma imorgon". Vi fick ringa runt till 75% av de inbjudna, TVÅ hade svarat och resten visste vi skulle komma för vi träffas ofta och de pratar om bröllopet... När vi ringde sa några att "ja självklart" och andra "nej vi kan inte så därför svarade vi inte.." *suck*

• Friluftsfru

Hej Allihopa! Vilken kul tråd, jag och min m2b gifter oss ockås den 22/8 -09. Nu är det inte långt kvar, känns som att alla bitar börjar falla på plats nu, det har varit mycket planering och nu börjar det gå över i att införskaffa div som all alokohol (Tyskland), skor, underkläder, boka frisör osv. Det känns kul och spännande att det är så snart

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2