• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • andbeyond

Hej hopp!

Vårt OSA gick ut i måndags, skickade ut ett sms på kvällen till de som ej svarat (ca 30st) har nu fått svar av ca 20 av dessa. Fortfarande några som inte hört av sig alltså, men men. Det är främst 1 rätt stor familj som jag inte hört något från alls. Så om jag inte hör något framöver så antar jag att de inte kan komma.

Ser alltså ut som vi blir 85st

Hur går det för er andra?

Idag har jag suttit och fixat lite gästboksgrejer och placeringskort.. har jättetorra händer av allt papper!

• Nippran

Vi har osa först den 31/7 och hittills är det 35 personer som kommer, av 96 personer. 10 st har avböjt. Jag tycker att det går en aningen trögt... :(
    Men det kanske ger sig lite längre fram...

• andbeyond
    Nippran skrev 2009-06-24 23:29:24 följande:
    Vi har osa först den 31/7 och hittills är det 35 personer som kommer, av 96 personer. 10 st har avböjt. Jag tycker att det går en aningen trögt... :( Men det kanske ger sig lite längre fram...
    De flesta verkar svara rätt sent - så oroa dig inte. Det kommer börja ramla in i juli ska du se

Idag har jag gjort provdukning (bilder finns i galleriet), handlat allt till den slutgiltiga dukningen samt köpt vigselring! Yeeej!
  • Strindlund

Idag har min blivande provat kläder och hyrt dem tillsammans med sina bröder som är marsalker. De blev så fina så!

• Prazzen
    Nippran skrev 2009-06-23 22:01:39 följande:
    Ahh, det var därför du var borta :) Jag har saknat dig här inne! Hur går det för dig med renovering och bröllopsplanering?
    Kul att höra att någon märker att man är borta från BT

Både bröllopsplaneringen och renoveringen går framåt men just nu ligger prio på renovering då vi flyttar om mindre än en månad.
    Bröllopsplanerna får vi ta tag i på riktigt sista månaden.

Hur går det för dig då?
  • Nippran

Jodå, det rullar som sagt på. Jag har fått min klänning justerad så nu passar den utmärkt, tösen har fått sin klänning och skor och är supernöjd, m2b har fått sin kostym efter lite fixande och den passar bra. Just nu ligger det lite lågt med planeringen men en större sak som är kvar är att fixa iordning cd med musik till festen.
    Då förstår jag att du har haft fullt upp om ni har hållt på med renoveringen! Att flytta mitt upp i är tufft gjort!
    Har du mycket kvar med bröllopsplanerna?

Prazzen skrev 2009-06-28 21:22:03 följande:
    Kul att höra att någon märker att man är borta från BT Både bröllopsplaneringen och renoveringen går framåt men just nu ligger prio på renovering då vi flyttar om mindre än en månad.Bröllopsplanerna får vi ta tag i på riktigt sista månaden.Hur går det för dig då?
  • Happyasahippo

Wow Prazzen, imponerande att flytta mitt i alltihop! Lycka till!

Hos oss händer det en del: Vi överväger att byta restaurang för festen och flyger till Sverige pa torsdag för möten hela helgen med allt fran frisör till florist och krögare. Hoppas att det ordnar sig. Dessutom har jag i dag sett tygprov till min klänning och bokat tid för första provningarna. Det blir lämpligt nog när min mamma är här pa besök!

Beställde underkläder i gar och hoppas att det gar att fa dem inom nagra dagar. Inte helt lätt att hitta en torsolette med lag rygg...

• Vårblomman08

Hej!

Här tuffar det på snabbt! Inte ens 2 månader kvar, och lite rampfeber börjar i alla fall jag få... Vi hade OSA igår och saknade svar från 2 par. Det ena ringde idag och det andra har jag mailat nu, så får vi se om de svarar. Lite dåligt tycker jag att inte kunna höra av sig när man får en så fin inbjudan Eller vad säger ni, är kanske inget att bry sig om?

Vi har en hel del kvar att göra. Underkläder till mig, sy upp klänningen, kläder till mannen och sonen, boka transport från kyrka till festen (verkar helt omöjligt att hitta något!!), bestämma meny och tårta osv osv. Men vi jobbar sista dagen imorgon sen har vi semester, så nu är det bara till att köra hårt

• Prazzen

Att flytta och renovera medan man planerar bröllop är inget jag rekommenderar. Ligger nog långt efter er alla andra men intalar mig att jag har koll på allt.
    Kommer sitta sista veckorna inför och försöka få ordning på allt då tror jag. Det positiva med allt detta är att jag inte hinner bli så nervös

Nippran låter som om ni har koll på allt.
    Musiken hinner ni ju lösa

• Happyasahippo

Om ni trodde ni lag efter Prazzen, sa testa att byta fest ställe ungefär nu! Det gjorde vi i lördags nämligen!
    Vi hade haft sa mkt tjafs med det andra stället och nu blir vi nagot färre än ursprungligen trott sa vi lyckats byta! Och det nya känns verkligen suveränt!! Allt stämmer: vigselplats, omgivning, logistik (behöver ingen buss längre!), avstand, mat, dryck, DJ, fest, finns plats för barn att sova etc etc.

Är jätteglad att vi stod pa oss även om det innebär en del extra arbete nu. Men det är det värt för den här känslan att allt kommer klaffa!

Träffade även frisör och florist när vi var i Sverige och fick reda pa att min sambos mamma och moster gärna gör alla blomarrangemang till festen!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2