• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Myzelf Lina

Idag ska vi skicka iväg hindersprövning och pappret om våra efternamn, skönt att ha det gjort! Så man inte glömmer...hehe!!

• Nippran

Vi fick beskedet från Suitopia att ny kostym var redan på väg till oss och kommer troligen redan på onsdag :)

• Annamilla

Hmmm, det här med hindersprövningen.... min blivande man är brittisk medborgare och bor där. Nu känner jag mig mest besviken för jag har planerat hela bröllopet i minsta detalj och bokat allt som bokas kan (vigselförrättare, ljudanläggning, restaurang, solister, toastmadame, inbjudningskort till ALLA + skickat dem, frisör, manikyr, blommor, hotell you name it). Han kan iofs inte göra så mycket heller med tanke på var han befinner sig men 2 saker har jag bett honom om: Fixa tärnklänningarna som jag redan har sett ut och som han bara behöver beställa från Forever Yours (tärnorna är hans systerdöttrar som bor i Skottland) + fixa alla papper han behöver för hindersprövningen så att han när han kommer nu i juni kan gå med mig till skatteverket och fixa med papperna och skicka in dem... MEN idag fick jag veta att pga av att han har dragit på det inte kommer att ha papperna med sig då !!!! Och han som behöver följa med mig dit!!! Han kommer inte hit någon fler gång innan vigseln (jag åker till honom).
    Hmm så undra han varför jag kände mig stressad....

• en dröm blir sann

Hej!

Vi giftar oss i Östraby kyrka i Skåne. Och efter detta är det häst och vagn till festlokalen.
    Fick vår hindersprövning tillbaks i torsdags! Så nu är den klar

• Happyasahippo

Annamilla! Ville bara trösta dig med att det gar ruskigt fort pa Skatteverket när man väl varit där...(Det är bara det att de flesta vigselförättare inte ens träffar en aller bokar innan man har det där pappret.) Men om din blivande inte hinner hit sa ring till dem och prata med dem. de brukar vara ganska avslappnade. Jag vet en tjej som övertalade dem om att hennes man inte behövde göra det personligen utan det räckte med vidimerade kopior pa pass osv. Alternativt kanske han kan identifiera sig pa svensk ambassad eller konsulat?
    Hoppas det löser sig för er!

Jag letar just nu efter en ny vigselförättare för varan är verkligen osympatisk...Inte helt lätt alltsa!
    Ska ga och kolla skor i kväll med 2 tjejkompisar!

• Nippran
    Annamilla skrev 2009-06-08 23:59:04 följande:
    Hmmm, det här med hindersprövningen.... min blivande man är brittisk medborgare och bor där. Nu känner jag mig mest besviken för jag har planerat hela bröllopet i minsta detalj och bokat allt som bokas kan (vigselförrättare, ljudanläggning, restaurang, solister, toastmadame, inbjudningskort till ALLA + skickat dem, frisör, manikyr, blommor, hotell you name it). Han kan iofs inte göra så mycket heller med tanke på var han befinner sig men 2 saker har jag bett honom om: Fixa tärnklänningarna som jag redan har sett ut och som han bara behöver beställa från Forever Yours (tärnorna är hans systerdöttrar som bor i Skottland) + fixa alla papper han behöver för hindersprövningen så att han när han kommer nu i juni kan gå med mig till skatteverket och fixa med papperna och skicka in dem... MEN idag fick jag veta att pga av att han har dragit på det inte kommer att ha papperna med sig då !!!! Och han som behöver följa med mig dit!!! Han kommer inte hit någon fler gång innan vigseln (jag åker till honom).Hmm så undra han varför jag kände mig stressad....
    Tja, min karl är likadan och tycker att det inte är så noga, inte så farligt, inte så stressande. Enligt honom skulle vi beställa hans kostym först i juli. Nu tycker han att det var tur att jag tjatade och inte lyssnade på honom *s*
  • Rhythm

Hej!
    Vi gifter oss också den 22 augusti, och jag vill självklart vara med i denna tråd! =)
    Känns som om vi har rätt så mkt klart, det som är kvar är
    transport från kyrkan till lokalen (gubbens uppgift att ordna...)och lite mer ingående detaljer med dukning/dekoration.
    Träffade konditorn igår och ska träffas igen om ett par veckor för att provsmaka några olika mousser...=)
    Skickade in hindersprövningen igår.
    Har börjat samla på oss ett lager med alkohol i förrådet, lite kvar att införskaffa dock.
    Väntar på min spetsbody jag ska ha under klänningen, hoppas verkligen att den passar...

• Happyasahippo

Vad kul att flera hittar hit! Valkomna!

Hittade ett par snygga skor i gar! Självklart har jag dock 'dyr smak' och fastnade för ett par ur Rainbow Couture kollektionen...Men eftersom min klänning ar kort kanns det viktigt att skorna är snygga. Aterstar bara att se om min designer har fatt tyget sa jag kan fa ett tyg prov att jamföra med skorna för eventuell infärgning...

Vart ska ni aka pa bröllopsresa förresten?
    Vi kan inte bestämma oss mellan Afrika, Asien eller Hawaii..

• Nippran

Vi har tyvärr inte råd att resa någonstans. Vi tänkte ta och spara så vi kan göra en resa nästa år.

• Annamilla

Vi åker till Hawaii om ett år, eftersom vi flyttar till Australien veckan efter bröllopet. Jag har haft svårt att välja mellan samma ställen. Vill till Sydafrika, Filippinernan och Hawai.... Det slutade med att han fick bestämma. Jag har ju i stort sett bestämt resten.

Happyasahippo skrev 2009-06-10 14:42:50 följande:
    Vad kul att flera hittar hit! Valkomna! Hittade ett par snygga skor i gar! Självklart har jag dock 'dyr smak' och fastnade för ett par ur Rainbow Couture kollektionen...Men eftersom min klänning ar kort kanns det viktigt att skorna är snygga. Aterstar bara att se om min designer har fatt tyget sa jag kan fa ett tyg prov att jamföra med skorna för eventuell infärgning...Vart ska ni aka pa bröllopsresa förresten?Vi kan inte bestämma oss mellan Afrika, Asien eller Hawaii..
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2