• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Annamilla

Jag gifter mig också den 22 augusti i år och jag har hunnit med ganska mycket med tanke på när vi bestämde datumet (3 veckor sedan). Blev tidigare än vi först var inne på, men det kommer att gå bra. Om bara en stund kommer en vän hit för att hjälpa mig med inbjudningskorten. Hon är snabb och ger kurser i scrapbooking. Riktigt duktig! Hon ska även få hjälpa mig med dekoration... Vi kommer att ha middagen i ett partytält 50 m från vigselceremonin (som hålls utomhus).
    KLART ÄR:
    Klänningen, näbbklänningen och tärnornas klänningar.
    Bokat blommor.
    Bokat frisör och make-up + frisör för ena näbben (min dotter).
    Bokat nagelvård.
    Bokat hotel.
    Bokat restaurang.
    Bokat vigselförrättare.
    Ordnat toastmadame.
    Bokat musikanläggning.
    Köpt vigselringar.
    Bokat solister och bestämt sånger.
    Bestämt psalmer + in- och utmarscher.

Har säkert glömt något på listan.

Kvar att göra:
    Hitta skor till mig och dottern.
    Köpa örhängen.
    Hindersprövningen (karln är I skottland och kommer hit till Midsommar, så det får bli då).
    Skriva vigselprogrammet.
    Hitta transportmedel som kör oss till och från bröllopet.

• Nippran

Annamilla: välkommen hit in du också!
    Det var snabbt ordnat på bara tre veckor!

• Prazzen

Oj vi börjar verkligen bli ett härligt gäng.
    Kanske ska ta och sammanställa en lista på alla brudar med då framförallt info om vart vi gifter oss (ja för datumet det vet vi ju alla redan )

Vad tror ni om det?

• Annamilla

Låter bra. Gifter mig i Galtström, söder om Sundsvall. Det blir ett utomhusbröllop så hoppas på fint väder... åtminstone inget regn.

• Happyasahippo

Valkommen Annamilla! Vi hade lite samma stuk som ni, bestamde oss "sent" dvs nar sambon friade i paskas och sen hade vi nastan allt klart, inkl hemsida pa 3 veckor. Det gar!

Vi gifter oss ocksa utomhus, pa stranden utanfor Varberg. Hur lagger ni upp ceremonin Annamilla? Det ar just nu var senaste fundering....

Inbjudningarna ar klara och skrevs pa en balkong i Italien i helgen med en flaska vin. Supermysigt! Ska lagga dem pa ladan i eftermiddag...

• Annamilla

Vi har hyrt ljudanläggning eftersom vi vill ha ingångs och utgångsmarscherna. Så fastän det blir borgerligt blir det ganska likt ett kyrkligt bröllop. Först kommer näbbarna in, sen tärnorna och sen jag. Två psalmer kommer att sjungas: en inledningspsalm och en avslutningspsalm. Han som viger oss kommer att tala om kärlek och äktenskapets betydelse (Vi tillhör skaran som tycker att äktenskap är super viktigt). Min mans syster kommer att läsa upp en dikt och två vänner kommer att sjunga två sånger: När löven faller av (Carola) och en annan på engelska som min vän har skrivit. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga up det hela än men troligtvis:

Inmasch
    Psalm
    Inledningsbön (av en vän)
    Sångframträdande
    Tal om kärlek och själva vigselakten
    Sångframträdande
    Dikt som läses upp av min blivandes syster
    Psalm
    Utmarsch

Mina inbjudningar blev klara igår. De blev så himla fina! En vän gjorde dem åt mig. Kommer att skicka dem imorgon eller på onsdag (ska till stan och köpa kuvert och frimärken, sen skriva alla adresser också

Ordnade det där med "någonting lånat igår". En kompis lånar ut ett guldhalsband med en pärla på. Ser väldigt speciellt ut, som inuti en grej av guld.

• andbeyond
    Annamilla skrev 2009-05-31 23:54:43 följande:
    Låter bra. Gifter mig i Galtström, söder om Sundsvall. Det blir ett utomhusbröllop så hoppas på fint väder... åtminstone inget regn.
    Åh, det är verkligen jättefint i Galtström! Brukade lussa i kyrkan där med min kör på vintern också när jag var yngre - vackert oavsett årstid.

Vi gifter oss i Bo Kyrka i Närke. Supermysig tokgammal kyrka
  • Nippran

Vi gifter oss i Göteborg, borgerlig ceremoni i festlokalen Bryggan under bron.

Prazzen skrev 2009-05-31 22:52:09 följande:
    Oj vi börjar verkligen bli ett härligt gäng.Kanske ska ta och sammanställa en lista på alla brudar med då framförallt info om vart vi gifter oss (ja för datumet det vet vi ju alla redan )Vad tror ni om det?
  • Nippran

Hej!
    Hur går det för er allihop? Hoppas att allt går bra för er!
    Vi har fått ordning på felleveransen från Suitopia och de har skickat efter en ny kostym, jag ska jaga sömmerska för att lägga upp min klänning, vi väntar fortfarande på näbbklänningen från Matildas.
    Jag tycker att det är tråkigt med att det går lite segt med svar på inbjudan :(
    Fast däremot vet jag att min tärna håller på att ordna en möhippa och att m2bs marskalk fixar en svensexa :)

• Annamilla

Här går det bra! OSA är satt till 7 juli och vi har redan fått några svar (de fick inbjudan i veckan). Väntar på att min blivande hubby ska komma hit så vi kan fixa en massa saker så som beställa tårta, testa menyn, boka partytälten, förlova oss mm

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2