Inlägg från: Annamilla |Visa alla inlägg
  • Annamilla

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Jag gifter mig också den 22 augusti i år och jag har hunnit med ganska mycket med tanke på när vi bestämde datumet (3 veckor sedan). Blev tidigare än vi först var inne på, men det kommer att gå bra. Om bara en stund kommer en vän hit för att hjälpa mig med inbjudningskorten. Hon är snabb och ger kurser i scrapbooking. Riktigt duktig! Hon ska även få hjälpa mig med dekoration... Vi kommer att ha middagen i ett partytält 50 m från vigselceremonin (som hålls utomhus).
    KLART ÄR:
    Klänningen, näbbklänningen och tärnornas klänningar.
    Bokat blommor.
    Bokat frisör och make-up + frisör för ena näbben (min dotter).
    Bokat nagelvård.
    Bokat hotel.
    Bokat restaurang.
    Bokat vigselförrättare.
    Ordnat toastmadame.
    Bokat musikanläggning.
    Köpt vigselringar.
    Bokat solister och bestämt sånger.
    Bestämt psalmer + in- och utmarscher.

Har säkert glömt något på listan.

Kvar att göra:
    Hitta skor till mig och dottern.
    Köpa örhängen.
    Hindersprövningen (karln är I skottland och kommer hit till Midsommar, så det får bli då).
    Skriva vigselprogrammet.
    Hitta transportmedel som kör oss till och från bröllopet.

• Annamilla

Låter bra. Gifter mig i Galtström, söder om Sundsvall. Det blir ett utomhusbröllop så hoppas på fint väder... åtminstone inget regn.

• Annamilla

Vi har hyrt ljudanläggning eftersom vi vill ha ingångs och utgångsmarscherna. Så fastän det blir borgerligt blir det ganska likt ett kyrkligt bröllop. Först kommer näbbarna in, sen tärnorna och sen jag. Två psalmer kommer att sjungas: en inledningspsalm och en avslutningspsalm. Han som viger oss kommer att tala om kärlek och äktenskapets betydelse (Vi tillhör skaran som tycker att äktenskap är super viktigt). Min mans syster kommer att läsa upp en dikt och två vänner kommer att sjunga två sånger: När löven faller av (Carola) och en annan på engelska som min vän har skrivit. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga up det hela än men troligtvis:

Inmasch
    Psalm
    Inledningsbön (av en vän)
    Sångframträdande
    Tal om kärlek och själva vigselakten
    Sångframträdande
    Dikt som läses upp av min blivandes syster
    Psalm
    Utmarsch

Mina inbjudningar blev klara igår. De blev så himla fina! En vän gjorde dem åt mig. Kommer att skicka dem imorgon eller på onsdag (ska till stan och köpa kuvert och frimärken, sen skriva alla adresser också

Ordnade det där med "någonting lånat igår". En kompis lånar ut ett guldhalsband med en pärla på. Ser väldigt speciellt ut, som inuti en grej av guld.

• Annamilla

Här går det bra! OSA är satt till 7 juli och vi har redan fått några svar (de fick inbjudan i veckan). Väntar på att min blivande hubby ska komma hit så vi kan fixa en massa saker så som beställa tårta, testa menyn, boka partytälten, förlova oss mm

• Annamilla

Hmmm, det här med hindersprövningen.... min blivande man är brittisk medborgare och bor där. Nu känner jag mig mest besviken för jag har planerat hela bröllopet i minsta detalj och bokat allt som bokas kan (vigselförrättare, ljudanläggning, restaurang, solister, toastmadame, inbjudningskort till ALLA + skickat dem, frisör, manikyr, blommor, hotell you name it). Han kan iofs inte göra så mycket heller med tanke på var han befinner sig men 2 saker har jag bett honom om: Fixa tärnklänningarna som jag redan har sett ut och som han bara behöver beställa från Forever Yours (tärnorna är hans systerdöttrar som bor i Skottland) + fixa alla papper han behöver för hindersprövningen så att han när han kommer nu i juni kan gå med mig till skatteverket och fixa med papperna och skicka in dem... MEN idag fick jag veta att pga av att han har dragit på det inte kommer att ha papperna med sig då !!!! Och han som behöver följa med mig dit!!! Han kommer inte hit någon fler gång innan vigseln (jag åker till honom).
    Hmm så undra han varför jag kände mig stressad....

• Annamilla

Vi åker till Hawaii om ett år, eftersom vi flyttar till Australien veckan efter bröllopet. Jag har haft svårt att välja mellan samma ställen. Vill till Sydafrika, Filippinernan och Hawai.... Det slutade med att han fick bestämma. Jag har ju i stort sett bestämt resten.

Happyasahippo skrev 2009-06-10 14:42:50 följande:
    Vad kul att flera hittar hit! Valkomna! Hittade ett par snygga skor i gar! Självklart har jag dock 'dyr smak' och fastnade för ett par ur Rainbow Couture kollektionen...Men eftersom min klänning ar kort kanns det viktigt att skorna är snygga. Aterstar bara att se om min designer har fatt tyget sa jag kan fa ett tyg prov att jamföra med skorna för eventuell infärgning...Vart ska ni aka pa bröllopsresa förresten?Vi kan inte bestämma oss mellan Afrika, Asien eller Hawaii..
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2