• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • Ida o Mille

Vi kommer också att gifta oss utomhus

Vi kommer att göra egna bänkar som gästerna kommer att sitta på under vigseln.
    Sen Vi har tänkt ha glasburkar hängande längst altargången i såna stålpinnar med en krok längst upp på med blommor i.
    Blir nog så att vi kommer att ha ett partytält uppe även om de är fint väder. Kan vara jobbigt att sitta under en stekande sol i ca 30min för mina mor- och far föräldrar.. Vill ju inte att dom ska bli dålig..
    Sen tänkte jag köpa mig ett par fina gummisövlar om de är så att de är regn så sätter jag på mig dom under vigseln
    Altaret har vi inte riktigt kommit på hur vi ska ha. Ska ha iaf ha ett fint gammalt bord framme där som prästen kan lägga sin böcker på.
    Vi kommer att att servera bubbel och förrätten där vi är innan de bär iväg till bygdegården.
    Och hoppas hoppas HOPPAS de blir fint väder

Men någon som har något bra tips på hur man kan ha ett altare?

• Ida o Mille

Och med musiken kommer vi att ha en vän till mig som kommer att spela piano och en annan som kommer att sjunga två sånger. Vi har inte tänkt så mycket på med mick osv.. Tänkte inte de behövdes. men vet inte. Vi är ca 35 personer tror de kommer att höras iaf.. eller vad tror ni?
    Tråkigt om de längst bak inte får höra..
    Blev många inlägg nu

• Sundance

Jag har funderat på att sätta upp en stor segelduk över själva vigselpunkten och sedan parasoller ute bland gästerna. Hur har ni tänkt göra bänkarna "Ida och Mille"? Jag tycker det låter fint med ett gammalt bord. Vi kommer nog att skaffa något liknande och sedan ha två stora blomsterarrangemang som dekoration. Vi har också funderat på sådana krokar med "blombollar" i längst med altargången men jag är rädd att vår blomsterbudget sticker iväg alldeles för mycket. Är det inte väldigt dyrt att låta göra sådana bollar?

Hur tänker ni med underlaget ni ska va på, allihop? Vi kommer att ha "gången" fram till altaret på grus då vi gifter oss på slottsbacken, och bänkar och så blir också på grus. Tror ni man behöver lägga ut plywood eller så under? Det blir kanske svårt att gå på annars?

• Ida o Mille

Min bror och min mammas sambo har erbjudit att göra bänkarna. Vet inte riktigt hur dom har tänkt sig. Men min bror äger en del skog så han kommer väl att kapa några träd och använda dom
    Vi kommer att plocka egna blommor, tärna och brudnäbbar kommer att ha egen plockna sommarblommor också
    men du kan ju annars försöka göra egna såna bollar,
    för de lär nog kosta en del att beställa såna.

Där vi gifter oss är underlaget gräs. Vi kommer att ha de så.
    Jag har istället köpt espadrillos istället så då finns de nog ingen risk att jag fastnar
    Kan ni inte testa "öv-gå" där för att se om de är svårt?

• nu gifter vi oss

Skriver nåt här bara så jag får tråden i mina favoriter.

• Skogsälvan

Åh jättebra!!!!
    Vi ska gifta oss 26 september och tänkte ha själva vigseln utomhus vid vår stuga. Den ligger jättefint vid Vattudalens strand och det skulle kännas med rätt för oss än i kapellet. Vi tänker dock ha kapellet som en back up om det är skitväder .

Kommer in snart igen för att läsa de tidigare inläggen och skrive lite mer själv. Har många funderingar. Men nu måste jag gå och hämta barnen på skolan/dagis.

• Sundance

Hej tjejer!

Kan inte ni kika på mitt inlägg "vart sjutton tar man vägen" inlagt idag, och komma med tips på hur ni ska göra. Har med utomhusvigsel att göra...

• ElMac

Du behöver inte skriva i tråden, de finns en länk längest ner "lägg denna tråd i mina favoriter" ;)

nu gifter vi oss skrev 2009-06-02 13:32:29 följande:

Skriver nåt här bara så jag får tråden i mina favoriter.
  • nu gifter vi oss

Ja, just det... *glömt*

• Fenixx

inte så ofta jag skriver här, men kikar in då och då.

men ska ni ha vigselprogam? även om ni har borgligt eller kyrkligt ute...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!