• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • sarahkka76

Jag skulle bli jätte besviken och om inget annat väldigt förvånad om ngn av mina gäster skulle tycka att det var tråkigt, jobbigt eller ngt annat i den stilen att gå på en utomhus vigsel för ngn man bryr sig om bara för att man inte kan ha högklackat!
    Jag hade varit barfota eller tagit på mig sandaler om det är nu det som krävs. Du ska inte tänka på sånt tycker jag.
    Däremot, det man kan göra är att skriva i infobrevet att det är en utomhus vigsel och att om man vill kan ta med sig ett par bekväma skor att byta med till just det momentet.

Om det regnar kommer vi att vara inomhus.

• Sundance

Den här tråden är kanon för mig! Nu har jag inte hunnit läsa alla inlägg, så med risk för att upprepa saker som redan sagts har jag en fråga.

Vad är er huvud-vigsel-plan och vad är er reserv-vigsel-plan?

• Tillde

Huvudvigselplan är en fin vigsel på terassen ut mot havet, därefter barnvälsignelse och sedan mingel med skumpa och färsk frukt och middagen inne på hamnmagasinet. Dans och dunkadunka ute på terassen och de som vill ta det lite lugnare kan sitta kvar vid borden och fika och prata.

Reservvigselplan är inne i ett "samlingsrum" på bottenvåningen, att göra det superfint med blommor och grejjer och sen ha det som plats för fika och sånt för de som inte vill svänga sina lurviga. Men denna planen tänker vi inte använda

Sundance skrev 2009-05-04 12:55:12 följande:
    Den här tråden är kanon för mig! Nu har jag inte hunnit läsa alla inlägg, så med risk för att upprepa saker som redan sagts har jag en fråga.Vad är er huvud-vigsel-plan och vad är er reserv-vigsel-plan?
  • aalexandra

Vår huvudvigsel är på stranden, reservaren är inne i kyrkan så det vill jag verkligen inte. Mycket finare längs kusten

Sundance skrev 2009-05-04 12:55:12 följande:
    Den här tråden är kanon för mig! Nu har jag inte hunnit läsa alla inlägg, så med risk för att upprepa saker som redan sagts har jag en fråga.Vad är er huvud-vigsel-plan och vad är er reserv-vigsel-plan?
  • Ravna

Huvudplanen är vigsel uppe på Norra Berget i Sundsvall med utsikt över hela staden. Vi har tänkt stå vid det vita utsiktsttornet och dekoration vet vi inte riktigt än, det är så storslaget så det känns som om dekoration inte behövs.
    Självklart kommer det vara klart väder med vita snälla moln (min hy och sol går inte ihop väl)

Reservplanen är att vigas inne på restaurangen alldeles bredvid, där vi mest troligt också kommer ha festen. Den har precis lika vacker utsikt över hela Sundsvall så det känns ok.

• Sundance

Själv funderar jag på att ha ett tält uppsatt som får vara reservvigselplats och bli lougetält på kvällen sedan. Frågan är bara vem som ska styra med att göra om detta tält. Hur hade ni gjort?

Vi hade ju tänkt ha festen i tält och vigseln utomhus men jag tror att tält blir för dyrt för oss så nu börjar det luta åt att ha festen inne på slottet. Hoppas att det inte förstör känslan på hela bröllopet...

• Tx2

Huvudvigselplanen var på en fästning (som oxå blev av, mina vänner gjorde ett bra jobb med vädergudarna). Reservplanen var att vara inne i tornet.
    Då vi valt en plats där det är vanligt med vigslar så fanns det folk som ställde iordning bänkar och såg till att det inte gick tursiter där. En av mina "tärningar" var värdinna och hade som uppgift att se till att det var iordning och ta emot gästerna då det var lite mingel innan.

• kanske de kanske

vi har funderat på gifta oss hemma trädgården .. och buffe och festen hemma. Hur har ni räknat med partytält. hur mkt plats till varje person. Vi hittade nämligen partytält på jula billigt men frågan e hur många vi behöver. dem e 3*9 och vi e 75 blandat barn och vuxna.Ngn som har ett tips???

• April 99

vi vill hemskt gärna gifta oss ute i en slottsträdgård och har tyvärr ingen reserv uppbackning annat än partytält över oss och vigselförättaren och resterande med paraply. känns det väldigt riskabelt?
    Det lilla vigelsrummet de har på slottet ( det stora är upptaget)rymmer inte alla gästerna så det känns ju konstigt och onödigt att lägga 1250 på...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!