• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • Diz

altansegel är sååå fint! skulle också kunna tänka mig det.. måste ju dock finnas någontsans att fästa den...

• RunAwayBride

När vi gifte oss i november i florida var vädret int på vår sida.. under dom 2 veckor vi var på resa hällregnade det en halv timme...precis under vigseln, på stranden! som tur hade dom restplatser med tak på, och det var jättemysigt att bli vigd där.

• mns

Frågor om frisör och fotograf

Har nu bokat tid på citysalongen i Uddevalla 1:a aug (kom till min frisör och skulle boka tid för provuppsättning och då jobbade hon inte där längre...) och undrar med er som har bokat tid där om ni gör någon provuppsättning eller visar ni en bild på hur ni vill ha det?

Har någon bokat Andreas Carlsson som fotograf till sitt bröllop? Vad får ni betala (med moms), hur länge har ni bokat honom m.m.?

• Sundance

Diz: Vi kommer att gifta oss mitt på slottsbacken så där är liksom inga träd eller husväggar i närheten så det får bli några pålar från marken i så fall. Men visst hade det varit fint??!!

• Diz

Riktigt, riktigt fint!
    Vi funderar på att vara i någon trädgård någonstans, förhoppningsvis med fins träd som backdrop. Får se vad som händer. :)

• nu gifter vi oss

Var kan man köpa/hyra en segelduk? Låter dyrt...

• Diz

Brukar ju finnas att köpa inför sommaren, vet att ajg sett det i broshyrer med trädgårdsmöbler osv. Kommer dock inte på rak arm ihåg från vilket företag det var, men i allmänhet ställen som säljer trädgårdsmöbler osv.

• nu gifter vi oss

OOOOOhhhhhhhhhhhhhh titta - perfekt!!!

• Diz

Yes! Visste att jag sett det på ikea, men trodde den inte fanns längre... Naturligtvis finns den dock inte i hbg, utan malmö. Ahwell, får dra dit någon dag.

Förövrigt längtar jag en hiiiimlans massa till de byggt ut IKEA hbg så vi får dit allt fint.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!