Vi har tänkt oss att gifta oss vid havet på en stor terass. Vi ska ha själva middagen inne i lokalen som är ett "hamnmagasin". Om det regnar hela veckan innan det är dags 23:e maj så kommer vi hyra ett partytält för själva vigselakten, regnar det och blåder en massa så tänkte vi på nåt sätt få till vigseln inne (fast det blri TRÅNGT!!!) Tips på annan plan B????
Ute tänkte vi gå tillsammans allihop från en lägenhet i botten av huset, upp för trappen till båda terasserna och vara på den övre. Platsen för vigseln tänkte vi markera med ett bord med en stor vas med blommor eller liknande. Toastmastern får "skingra" folket från där vi ska gå när det börjar bli dags. Efter allt är klart så kör vi skumpa, färsk frukt doppad i vit choklad och mingel. Skumpan och frukten är framdukat på ett bord som står intill kanten vid ingången till magasinet. Efter mingel och sånt så äter vi trerätters inomhus.Tänkte ha dansen på terassen om vädret tillåter, man blir ju varm när man dansar och då kan de som inte vill svänga de lurviga sitta och fika och prata inne vid borden och vi slipper släpa undan allt. Vi har ingan sluttid att passa eller grannar som vi stör.
Någon som har synpunkter/tips idéer angående mina tankar??
SandyT skrev 2009-04-06 22:20:46 följande:
Denna tråd gilar jag =) Hoppas många skriverVi kommer även ha ett bord liten bit från själva vingselplatsen, med drinkar, och champang som vi ska öppna. Så man minglar ute lite. Och vi kommer dekorera med jordgubbar =) Det är mitt tips
Dekorera med jordgubbar låter härligt!! När gifter ni er??