• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • Valkyria84

Här kommer en till som vigs utomhus. Och självklart kommer vi att ha strålande sol=) Vi valde datum lite efter vädret faktiskt. De senaste ca 5 åren har det varit strålande sol 6 juni så jag hoppas verkligen att det är det i år igen. Men visst är vi oroliga för att det inte skulle vara det. Vi har köpt ett partytält från Jysk 3x3 m som vi kan stå under om det skulle regna (och om det är sol för jag orkar inte stå i solen för länge, blir väldigt varm så vi får skugga) och gästerna får ha paraply, skrev extra i inbjudan att vigsel sker utomhus. Så länge det bara regnar lite är ju det ok men om det blir värsta ovädret vet vi faktiskt inte hur vi gör... Bild på vår vigselplats finns i mitt galleri om någon är nyfiken =)

• Valkyria84

Glömde skriva att vi inte ska dekorera vigselplatsen något, det är så vakert där av sig själv =)

Valkyria84 skrev 2009-04-12 16:00:44 följande:
    Här kommer en till som vigs utomhus. Och självklart kommer vi att ha strålande sol=) Vi valde datum lite efter vädret faktiskt. De senaste ca 5 åren har det varit strålande sol 6 juni så jag hoppas verkligen att det är det i år igen. Men visst är vi oroliga för att det inte skulle vara det. Vi har köpt ett partytält från Jysk 3x3 m som vi kan stå under om det skulle regna (och om det är sol för jag orkar inte stå i solen för länge, blir väldigt varm så vi får skugga) och gästerna får ha paraply, skrev extra i inbjudan att vigsel sker utomhus. Så länge det bara regnar lite är ju det ok men om det blir värsta ovädret vet vi faktiskt inte hur vi gör... Bild på vår vigselplats finns i mitt galleri om någon är nyfiken =)
  • Tillde

Tack Förstod nog att det skulle vara för litet men det är svårt att se framför sig hur för litet. Tack för hjälpen!!

Fjällbruttan skrev 2009-04-12 10:18:01 följande:
    Hej Tilde!Tror att ni behöver fler tält eller ett större!3*3 meter har vi ett i trädgården hela sommaren och vi sitter bekvämt 6 st och 2 barn runt ett bord, men då är det fullt!Grillar gör vi utanför (vi har myggtält, mycket praktiskt i lappland )Vi är ungefär lika många och vi räknar på 2 stora tält, typ 8*4 eller 9*3... Vet ju inte vart du bor men det finns mycket tält att hyra, googla på partytält+ hyra och det fins massor!Kolla annars på Jula, Martin Ollson och Jysk om ni vill köpa.Lycka till
  • aalexandra

Åhh jag ska också vigas utomhus, eller ja jag och min m2b..
    Vi har reserverat en kyrka ifall det råkar bli dåligt väder. Vi kommer bli många, ca 100pers så jag är lite i valet o kvalet hur jag ska göra med sittplatser. Hur ska ni andra göra?
    Filtar o sitta på marken kan väl vara mysigt men i mina drömmar är det uppradade stolar o en lång vit matta som leder i mitten o allt är dekorerat av en massa blommor. haha, lite hollywood över det kanske ;)
    Vi ska vara vid stranden så dekorationer kanske tom är överskattat...
    Som sagt det som bekymrar mig mest just nu är sittplatser till gästerna. Till festen sen förflyttar vi oss och är på annan ort och inomhus så där finns alla bekvämligheter.

• Bonnbrud

Ni som ska vigas ute ska ni ha musik och isåfall hur ska ni ha musiken? Alltså någon som sjuner "live" eller cd-spelare? Vi har funderat på att ha cd-spelare men är fundersamma på om det känns konstigt att prommenera fram till en spelare....har åxå lite problem att få fram el till vigselplatsen och en batteridriven cd-spelare är det ju inte så vidare värst med krut i.

• Tillde

Vi kör livemusik med förstärkare och hela kittet. Tänkte köra en låt akustiskt men det får nog bli nån form av förstärkare till så att det verkligen hörs...

Bonnbrud skrev 2009-04-12 21:18:07 följande:
    Ni som ska vigas ute ska ni ha musik och isåfall hur ska ni ha musiken? Alltså någon som sjuner "live" eller cd-spelare? Vi har funderat på att ha cd-spelare men är fundersamma på om det känns konstigt att prommenera fram till en spelare....har åxå lite problem att få fram el till vigselplatsen och en batteridriven cd-spelare är det ju inte så vidare värst med krut i.
  • Mia o Kalle

Vi ska vigas ute på en brygga till en sjö.
    Det kommer bli en kort version och inga sånger i cermonin utan innan och efter. Då har vi två killar med gitarr som spelar och sjunger. Vi kommer att behöva dra el dit ut men där finns möjligheter till det. Skulle det mot för modan regna så har vi partytält att sätta upp. Men det kommer att vara perfekt väder, såklart!

• Valkyria84

Vi kommer att ha en bärbar cd spelare, en "boomblaster", det är bra volym i dom och fungerar utmärkt att spela utomhus.
    Till våra gäster funderade även vi på att ha filtar att sitta på men som aalexandra skrev så föreställer jag mig ändå att de sitter ner på stolar eller så. Vi kommer därför att hyra bänkar att sitta på, stället vi hyr hyr ut det, anledningen till att de inte har stolar sa de var för att stolarna ofta åker ner i marken så det är bättre med bänkar.

Bonnbrud skrev 2009-04-12 21:18:07 följande:
  • aalexandra

Bänkar blir ju minst lika bra, känns lättare att få bänkar att stå i raka och prydliga rader.. Då gäller det bara att hitta någon som hyr ut det. Blir ju ett par stycken..

Valkyria84 skrev 2009-04-12 22:07:31 följande:
    Vi kommer att ha en bärbar cd spelare, en "boomblaster", det är bra volym i dom och fungerar utmärkt att spela utomhus. Till våra gäster funderade även vi på att ha filtar att sitta på men som aalexandra skrev så föreställer jag mig ändå att de sitter ner på stolar eller så. Vi kommer därför att hyra bänkar att sitta på, stället vi hyr hyr ut det, anledningen till att de inte har stolar sa de var för att stolarna ofta åker ner i marken så det är bättre med bänkar.
  • Valkyria84

På "våra bänkar" går det fyra vuxna så vi behöver ca 12 bänkar om alla kommer. Vet inte vart ni kommer att vara men fråga de som är ansvariga för platsen om det går att hyra av dom?

aalexandra skrev 2009-04-12 22:25:26 följande:
    Bänkar blir ju minst lika bra, känns lättare att få bänkar att stå i raka och prydliga rader.. Då gäller det bara att hitta någon som hyr ut det. Blir ju ett par stycken..
Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!