• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • SandyT

Vi gifter oss 27 juni, helgen efter midsommar så jordgubbarna kommer det finnas mkt av =) o vi tänkte ha en jordgubb placerad på varje champangflaska och även stort fint skål med jordgubbar.

Det med tält måste jag oxå kolla upp, riktigt bra tips. Vårt B-plan är att ha det inne men det känns så himla tråkit =(

• tonårsmorsa

Jag har köpt ampelkrokar som man sätter i gräsmattan. (49:-/st på Claes Ohlsson). I dem ska vi hänga lyktor från IKEA (Rotera 39:-/st). Ett annat alternativ är att hänga blombollar i krokarna. Blir vigseln utomhus ställer vi ampelkrokarna så de ramar in vigselplatsen. Vid dåligt väder får de istället pryda ingången till festlokalen.

(Bild på ampelkrokar och lyktor finns i mitt galleri.)

• SandyT

Förlåt för flera inlägg men det är min internets fel :D

• Tess Dennis

Vi gifter oss också den 27 juni. Ska ha vigseln i kyrkan men festen ute vid sjön vid vår sommarstuga. Jag hakar på här för jag är i behov av tips och ideér har inga egna för tillfället :) Hur många gäster kommer ni ha?

• X50S

Vi gifter oss 6 augusti. Ska ha vigseln utomhus på en motorbana och sen festen i mina föräldrars trädgård. Vi blir ca 20-25 gäster. Hemma hos mor och far är det inga problem, det är tält fixat till. Men på banan lutar det åt att vi måste hyra lokal svinigt dyrt för att ha till backup och det känns inte skoj just nu. Väntar ännu på slutgiltiga besked om möjligheterna till backup. Men som jag förstod det så var det antingen hyra dyr lokal eller beställa nån form av Catering för 1500,- + 150,- per person. Hade ju inte riktigt tänkt det.

Ja vi får se!

• Fenixx

vi ska gifta oss ute vid en slottsruin. och har såklart beställt fint väder.
    dock om det skulle bli dåligt så finns det ett rum precis vid ingången till ruinen där vi kan knö in alla gäster i värsta fall så får väl vi stå precis vid ingången så vi syns bäst i värsta fall.

kommer inte ta dit något tält då det är i en annan stad än vi bor och vill inte belasta någon att fixa med det.(vi har eget) och hyra är ju så dyrt.

däremot så ska vi ha en uppvisning utomhus efter vigseln precis, så får väl se hur vi ska göra då om man har otur med värdet.

• Tillde

Shit vad svårt det är, visst skulle man önska att man skulle kunna kolla i almanackan vad det ska bli för väder just den dagen och kunna planera efter det!?? "Regn"?? Okej jamen då VET man iallafall och kan fixa en massa smarta grejer för det!

menmen, det kanske är lite av charmen med..

Jättebra tips på dekorationer hörni! Nån som har nåt tips på hur man kan dekorera en terass på ett enkelt och inte så dyrt sätt, kan ju inte borra ner krokar i golvet direkt, då blir de nog sura på oss de som äger det

• Oneesan

Hade också tänkt göra lite björkrankor och trä runt min julgransbelysning, sådana här små dioder, som jag sedan hänger upp ovanför ingången till det lilla hus där vi ska ha vår bar.

• Sundance

Hej!

Vi gifter oss sista helgen i juli/först i augusti och planerar att vara vid något trevligt, vackert slott i Skåne. Så här tänker jag mig drömdagen...

Strålande sol!

Vigsel i någon vacker del av slottsparken/trädgården. Stolar för gästerna med en gång i mitten. Kanske helst någon färdig stenbelagd gång eller så. Kom gärna med tips annars på vad man kan göra för snygga gång-lösningar. Har också funderat på att ha vigseln någon annanstans, utanför slottet. Just för att få åka en liten bit i någon tjusig bil :). Känns lite småfånigt att gå med gästerna några meter till festen, och liksom inte få göra entré som man och hustru, om ni förstår hur jag menar.

Därefter har vi stora tält uppresta i slottsparken. Riktigt maffiga tält, med lite inomhuskänsla i. Golv och värmekällor och ljus och mys. Utanför finns en loungehörna med bekväma möbler och ljuslyktor i träden som tänds på kvällen. Vi ska ha grillbuffé (se gärna min tråd om grillbuffé som är aktiv nu, och kom med tips) så där kommer stå ett par kockar och grilla utanför tälten. Tälten kommer stå i ett L så den stora delen är med middagsbord och buffébord och den lilla delen är med bar och dansgolv.

Och så var det då regnet :(. Min sambo tycker vi kan ha vigseln i dansdelen av tältet om det regnar, men vem ska då styra med att dekorera denna del fint, så att den passar för en romantisk vigsel, och sedan tillbaka till dansgolv? Vad gör vi med vår grillning? Klarar tälten regn och blåst, eller blir det en massa oväsen? Måste man kanske hyra en festsal på slottet och en vigselsal? Blir det inte en hög kostnad som kostar i onödan att boka, om det sedan inte skulle bli regn?

Hur tänker ni?

• Fjällbruttan

Hejsan!

Här är det ett par till med utevigsel
    Vi kommer att vigas hemma i vår trädgård och självklart ska vi ha solsken... Men om det nu inte blir så har vi pratat med ett gäng kompisar som kommer att dyka upp på morgonen och slå upp två eller tre tält, vi ska mäta mer exakt när vi ser gräsmattan igen! Just nu är den täckt av 1 meter snö...
    Våra musiker kommer att ha en liten egen "paviljong" eftersom man inte vill ha mnsta dropp på instrumenten.

Efter vigseln blir det champagne, jordgubbar och lite snittar.

Sedan förflyttar vi oss till en större lokal med en jättealtan där vi kommer att ha ett tält utan väggar och med "julslingor" i taket som belysning. Hur vi ska dekorera vet jag inte än, men björkar blir det, bor ju i lappland så det finns inte så mycket att ta av, och så ljuslyktor i svart.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!