Hej!
Vi gifter oss sista helgen i juli/först i augusti och planerar att vara vid något trevligt, vackert slott i Skåne. Så här tänker jag mig drömdagen...
Strålande sol!
Vigsel i någon vacker del av slottsparken/trädgården. Stolar för gästerna med en gång i mitten. Kanske helst någon färdig stenbelagd gång eller så. Kom gärna med tips annars på vad man kan göra för snygga gång-lösningar. Har också funderat på att ha vigseln någon annanstans, utanför slottet. Just för att få åka en liten bit i någon tjusig bil :). Känns lite småfånigt att gå med gästerna några meter till festen, och liksom inte få göra entré som man och hustru, om ni förstår hur jag menar.
Därefter har vi stora tält uppresta i slottsparken. Riktigt maffiga tält, med lite inomhuskänsla i. Golv och värmekällor och ljus och mys. Utanför finns en loungehörna med bekväma möbler och ljuslyktor i träden som tänds på kvällen. Vi ska ha grillbuffé (se gärna min tråd om grillbuffé som är aktiv nu, och kom med tips) så där kommer stå ett par kockar och grilla utanför tälten. Tälten kommer stå i ett L så den stora delen är med middagsbord och buffébord och den lilla delen är med bar och dansgolv.
Och så var det då regnet :(. Min sambo tycker vi kan ha vigseln i dansdelen av tältet om det regnar, men vem ska då styra med att dekorera denna del fint, så att den passar för en romantisk vigsel, och sedan tillbaka till dansgolv? Vad gör vi med vår grillning? Klarar tälten regn och blåst, eller blir det en massa oväsen? Måste man kanske hyra en festsal på slottet och en vigselsal? Blir det inte en hög kostnad som kostar i onödan att boka, om det sedan inte skulle bli regn?
Hur tänker ni?