• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • Diz

Låter ju jättesmidigt ju! Kommer att bli en naturlig öppning för skål och så vidare.

• giz83

det där låter ju jätte mysigt...undrar hur vi ska göra? vi ska åka o kolla senare iår eller början av nästa, när vi börjar närma oss...men vore ju smart med en sån utgång...

*kärleken är evig*
  • Tx2

Ett alternativ är att ni inte har utmarsch, utan tar kramkalaset på plats. Se bara till att det finns några som är införstådda och drar igång det hela, er vf kan kanske säga några valda ord el någon plockar fram bubbel.

• April 99

Tx2- vilken smart idé med kramkalas och/eller någon som plockar fram bubbel bara. Min M2B har hela tiden komenterat att han kommer känna sig löjlig om vi ska "gå ut" för att bara hamna bakom gästerna... ska gensat framföra detta förslag!

Vet inte om det tagits upp förut, ang. mindre trevligt väder o bröllop utomhus utan tillgång till tak. Såg någon här på BT som bara hade ett parasoll som någon höll under vigselakten över brudparet då, och helt plötsligt försvann alla oronsmåln för mig med hur vi ska göra ifalla de regnar. Tips ifall någon behövde det!

• Oneesan

Vet inte om jag skrivit detta men köp myggspiraler. Det är riktigt jobbigt att ha en massa knott som sticker hela tiden. Hade det problemet efter en utemiddag i helgen

• Iluna

ja juste de kommer vara sånt oxå..men om man ska ha vigseln på en öppen äng finns de ju ingen stans att hönga dom..man kanske kan köpa masa mygg ljus å ha i gången där man går fram..

• Jen75

Har ni koll på ljudet vid en utomhusvigsel? Vi kommer vara 90 personer, kommer vi behöva ha mikrofon till VF och de som ska sjunga? Eller kommer de höras ändå?
    Vi har inte planerat för detta men så fick jag höra igår att ingen kommer höra något om de inte finns. Någon som har koll?

• emi82

om ni är 90 pers behövs mikrofon helt klart.

Anf utmarsch så ska vi inte ha någon utan stanna och skåla på plats efteråt

• Sundance

Egentligen blir det nog kanske naturligare att skippa utgångsmarchen men jag vill nog ändå ha det. Gillar vår utgångslåt...

Det där med ljudet var en bra fråga. Vi blir nog runt 65 st men vi behöver nog också ha mikrofon eller vad tror ni? Vi behöver ju i vilket fall som helst en ljudanläggning för att spela in- och utgångsmusik för vi har ingen orkester eller så.

• Sundance

jag skulle vilja sätta upp en stor segelduk, eller altansegel heter det nog också, över själva vigselplatsen och sedan om parasoll hos gästerna. Men vi har ju en inomhusbackup om det vräker ner men lite dugg hade varit skönt om man klarat. Eller om man ska sätta gästerna i ett partytält kanske och fortfarande köra på segelduk över oss. Vad tror ni blir snyggast?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!