• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • Tx2

Vi hade vigselprogram, ville att våra gäster skulle få infomation om låtarna, dikterna och dessutom omnämna dem som hjälpte till att göra den fantastisk.

• Ida Björn

Vi vet inte hur vi ska göra med program än. Det är ett litet bröllop vi ska ha (endast 20 pers med oss inräknade) så misstänker att det inte kommer göras något program. Men vi har som sagt inte bestämt än.

• Blomsterbrud 2008

hej! Vi ska oxå ha utebröllop i sommar -4 Juli (trädgårdsbröllop). Har lite panik över "ingångsmusik" -har ni tips??! Det ska vara på saxofon med pianokomp. Tips någon!?

• giz83

ida björn--> ge mig din mailadress så kan ja maila ett tips på program som vi ska ta en del ifrån...fått av en annan underbar brud här inne på BT.

det är väldigt givande och så får man en massa bra ideér!! {#lang_emotions_tongue_out}

*kärleken är evig*
  • Sundance

Snälla ni, ni kan väl hjälpa mig. Jag kan inte riktigt komma fram till vad som bli mest naturligt att göra efter utgångsmarchen när man gifter sig på en öppen plats. Vart ska ni liksom gå? Vill inte bara gå mellan gästerna och sedan stanna och stå där som ett fån och vänta. Och vi kan ju inte gå hur långt som helst till medan alla tittar på heller bara för att det är en bit till närmsta plats.

• Diz

dte dilemmat har ajg också sundance, hur gör man det naturligt liksom? Om ni ska fotas efteråt skulle ni ju kunna köra fram fordonet/häst & vagn eller whatever och åka iväg en runda, fota lite och sen komma tillbaks till folkets jubel. Kanske inte så traditionellt iofs...

• Sundance

Ja, så har jag faktiskt också funderat på att göra. Hur planerar ni att göra Diz?

• Diz

Det beror lite på vilken lokal vi slutligen fastnar för, just nu har vi ett par olika alternativ, som ser väldigt olika ut. På ett ställe skulle man kunna vara på gårdsplanen och isf får man la gå runt ett hörn på huset eller nåt :P
    Men annars kan det hända vi tar en tur på tu man hand i häst och vagn och bara smälter hela grejen lite. Tipsrunda/mingelbingo är planerat till gästerna under tiden isf.

• Jen75

Vi kommer hålla cermonin ca 50m från festplatsen så min plan är att gå dessa 50meter och gästerna får liksom gå i ett led bakom oss och på festplatsen står serveringspersonalen med skumpa och serverar oss när vi kommer.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!