Ojojoj nu har jag läst hela tråden,....o det e inte lätt när man jobbar natt o solen håller på o gå upp
Såhär ser det ut för oss (i mitt huvud iallafall..)
Borgerlig vigsel utomhus bakom slottet i Alnarps Parken. Röd matta i mitten som går som ett T, ska nog kapa den så jag får 2delar... på var sin sida om gången ska det finnas bänkar/stolar (helst bänkar då fler kan sitta)
Vid Tet står VF och m2b med sina marshalkar och väntar på mig.
Jag och tärnorna+fotografen kommer i vit limousine och när best man och supertärnan (tärnan med mest ansvar) har kollat av varandra och gett klartecken så startas en cdspelare med vacker piano version av Have I told You Lately (Van Morrison) sen stiger jag ut ur limousinen som kommer stå liksom en bit bort åt sidan. Jag går till min älskade och tärnorna följer bakom och ställer sig på min sida om "altaret".
Vigseln börjar när musiken skruvas ner och stängs av...bla bla PUSS på munnen
och sedan startas musiken igen! Alla får resa sig och det blir 'kramkalas' varpå det redan dukats fram ett bord med champagne och frukter en liten bit avsides från vigselplatsen. Gästerna minglar medans jag och mannen (
) går och fotograferas i parken.
Det blir även fotografering med gäster, marshalkar och tärnor innan vi går in i restaurangen.
Till vigseln har vi inget annat än mattan, men dem dära 'hållarna' verkar ju jättebra! en på var sida och murgröna som ramar in....mmm...ska fundera!
Champagne bordet ska inte dekoreras, uppläggningsfat i guld,lånat av svärmor, med jordgubbar och melon på. Urvackra nät från Dimoda, rosa med jordgubbar på, för att hålla bort mini-ätare! och champagne glas får vi låna av restaurangen, Alnarps Restaurangen. (älskar dem för dem är så snälla o tålmodiga med mig!)
OM det skulle regna, har jag köpt ett pavaljongtält på Jula för 399:-, 3x9m. Utlånes i Malmö området om det önskas
Jag ska be den som fixar bänkar sätta upp tältet om det blir så illa, men självklart blir det solsken
Och bänkarna är ju inte ens säkert att jag får tag på ännu...
Oj vad mycket jag har skrivit....men jag hade ju mycket att säga nu ju
kram