• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • stulle

Ja, då var det en till som ska vara utomhus.
    Gifter mig 22/8
    Själva vigseln ska vara i kyrkan, efter blir det fest hemma i trädgården/uteplatsen.

På uteplatsen är det inget tak men vi ska sätta/spänna upp vita presenningar och på själva insidan av taket ska jag klä med vit fiberduk(en som man har över trädgårdslanden).
    Liksom fästa den så det "böljar"

Ska köpa runda rislampor på Ikea med upphäng och hänga i taket som man kan tända frampå kvällen.
    Dekorera med björkar och blommor.
    Ska själv så luktärtor som jag ska ha på borden i små gulliga vaser.

Ska köpa lykthållare på Clas Ohlson och sätta i gräsmattan utanför uteplatsen.
    Funderar på om vi ska köpa ett partytält och ha på gräsmattan
    som lite mingelplats.

Blir det ruggigt och regn vet jag inte vad vi gör, får väl vara inne if. men det kommer att bli supertrångt.

Så fint väder får det lov att bli!!!

• Ida Björn

Hej

Har sett den här tråden tidigare och tänkt att: GUD vad skönt att inte behöva tänka på allt sådant. Men nu efter att ha letat slott/herrgårdar/resturanger/den bästa maten/bästa övernattningen/finns möjlighet för gästerna (20) att sova över osv osv... så fann vi vår oas i vår stuga. Den platsen som egentligen är krånligast att fixa ett bröllop vid. Men attans vad rolig planeringen blev rätt som det var.

Det finns inte el, inte rinnande vatten, behöver jag nämna att det endast finns ett dass *le*. Men vi kommer få viga oss på den platsen där vi trivs som bäst.

De som vill får sova över (har inte ens sovplatser till alla, så måste fixa något alternativ om alla vill sova kvar), alla kommer givetvis få hjälpa till, men det verkar inte vara några problem.

Så jag får nog börja följa denna tråd lite mer noga och kanske lägga till den som favoriter. För vi kommer garanterat behöva alla tips och råd vi kan få *ler*

• Sundance

Jag har fortfarande absolut ingen backup för vår utomhusvigsel. Vi vill inte gifta oss i kyrkan så det är inget alternativ och det känns så "meckigt" att behöva dekorera ett tält för en vacker vigsel om det sedan inte kommer att användas. Skulle gärna göra om det till loungetält sedan, efter vigseln, men vem ska fixa det? Några tips på fina reservvigselplatser runt Lund/Malmö?

Festen verkar lösa sig då vi nu funderar på att strunta i tältfesten och hyra lokal på ett slott i stället. Inte riktigt det vi drömt om men tält blir för dyrt för oss. Bara tält och golv går på drygt 25000kr!

• Nina73

Vi ska också gifta uss ute vid vår sommarstuga. Det känns jätteroligt eftersom det är vårt eget lilla paradis. Vi kommer att sätta upp ett partytält oavsett väder eftersom det känns struligt att sätta upp ett i sista minuten.

• Fenixx

vi har ett litet utrymme i ruinen där gästerna får plats ifall det börjar regna, så kan vi stå i ingången så blir det nog fint. men man hoppas ju verkligen på uppehåll alltså!

hyra tält är så dyrt och sen har vi ett eget större partytält, men jobbigt att fixa iordning innan och då måste ju nån fixa med det efteråt osv

• sockersmulan

Oh, vilken bra tråd! Jag och min pojkvän har precis förlovat oss och funderar lite på utomhusbröllop i närheten av min familjs sommarstuga. Skulle vara jättemysigt! Vet dock inte vad man ska ha för reservplan...

• Lööve

vilken tråd.
    Blir vigda utomhus 6/6-09

Hur har ni löst sittproblematiken?
    Ska era gäster stå upp eller sitter på rumpan?
    Köper ni i mattor, plast/strandmattor?

Vi funderar på det, men hittar inga till ok priser.. Vi har ändå ca 70 gäster inkl barn som ska närvara vår vigsel :)

• Jen75

Vi har ca 100 gäster och dom får stå på gräset :) De blir max 15min så de borde alla klara att stå upp

• Tx2

Vår vigsel var på ett ställe som brukar ha utomhusvigslar så det fanns bänkar för våra gäster.

• Tillde

Våra får också stå, ska förhoppningsvis vara på en terass. Ska ställa ut stolar för de gamla och det finns två små stolar till brudnäbbarna framme vid vigseln som de förhoppningsvis ska vilja sitta på

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!