• Tillde

Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!

Även om jag tror att alla, liksom jag själv, har beställt fint väder på sina bröllopsdagar så är det ju ändå lite riskabelt att ha vigseln utomhus. Det är lite jobbigt att inte ha kontroll över hur vädret ska bli just den dagen.
    Därför tänkte jag att vi i denna tråden kan ge varandra tips om reservplaner så att man garderar sig så gott man kan. Tänkte att vi även kunde passa på och tipsa varandra om hur man dekorerar utomhus mm,mm. Allt för att våra utomhusvigslar ska bli så fantastiska som möjligt oavsett väder och vind alltså...

Så kom igen nu tjejer och killar, vad är era bästa tips för utomhusvigslar?? Ni som gift er ute, kom igen och mata på!!!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!
  • ElevenSeven

gift er den 30 maj eller 28 juli, det är ALLTID fint väder då, födelsedagar i min familj. kommer ej ihåg att det varit dåligt väder nån gång faktiskt

• Fjällbruttan

Hej igen!!
    Måste bara tala om att vi har dundertur
    Filadelfia har lagt ner sin verksamhet här i byn, MEN har kvar byggnaden som är proppfylld med bänkar som vi får låna til utomhusvigseln! Hallelulja

Vi har trubadur och solosångare och de har hjälp av förstärkare

• Tx2

Vi kommer att ha en solist och en som kompar på gitarr och förstärkare, finns el på platsen vi kommer att vigas på. Vi kommer även att plugga in en dator för vår ingångslåt.

Vi trodde att det skulle finnas bänkar men fick reda på i veckan att det inte var så (gällde bara för vår plan B).

• Hav och Sol

Fjällbruttan: Hehehehe, det var ju jättekul ju!

• Hav och Sol

Vi gifter oss också utomhus och kommer ha tre musikanter som spelar cello, fiol och gitarr. Nu funderar vi på förstärkare. Är det någon mer som sökt info på dieselaggregat och PA-system? Det finns ju ingen el där...

• The bride to be in june

Vi kommer gifta oss utomhus. Vi kommer gifta oss i kyrkträdgården, hur fint som helst! :D

Vi har hyrt ett stooort tält där vi kommer stoppa in klappstolar till alla gäster samt att vi ska bygga något slags podium till oss och prästen så vi kommer en bit upp. Vid sidan kommer vi att ha en kille och en tjej som ska sjunga och spela gitarr, med förstärkare! :D

Jag är inne på att jag ska ha en matta i gången, för att det är såå fint, men mest för att mina klackar inte ska åka ner i jorden! ;)

Som dekoration kommer vi att lägga små påsar på allas stolar med ris samt att vi kommer längst fram ha två stora krukor med utomhusblommor. Sen kommer vi troligtvis att klä in stolparna i tältet med björkris eller liknande!

• Fjällbruttan

Hav och sol

Kolla med bensinaggregat... det har vi i alla fall i vår fjällstuga för att få el.
    Men, det låter som fasen! Vi har det inbyggt i ett minihus och ändå hörs det när det brummar och går, låter som en smärre båt!
    Det går inte att fixa ström med bilbatterier??
    Tänkte bara på att det funkar till el-stängsel för hästar och dyl och är ju något tystare

Vi kommer inte att ha något ris, så jobbigt att ha i gräsmattan hemma! Men fick en idé på vårt bröllop i era händer så vi kör såpbubblor! Beställde via nätet på en bröllopssida och de äär miniburkar ochsk inte fläcka ner tyg!

Smart idé att klä in stolparna med björkris, tänker genast sno den

• aalexandra

vi ska också ha solist, ska träffa henne i veckan så får väl höra med henne ifall hon tror sig behöva förstärkare.. Det hoppas jag inte, för hur tusan ska jag lyckas med det ;)
    Hur gör ni andra när ni ska "gå in i kyrkan" fast utomhus, förstår ni vad jag försöker få fram?!
    I kyrkan kan man ju göma sig utomhus eller i ngt annat rum och sen komma in, men utomhus är man ju synlig överallt. Kommer ni med bil direkt när det börjar eller hur gör ni?
    Säkert bara jag som filurar på ngt så ovisentligt menmen..

• Sundance

Tror ni att de kvinnliga gästerna tycker det är tråkigt när det är vigsle utomhus (på gräs) och de inte kan ha klackar? Hur tänker ni med detta? Hur tänker ni med era egna klackar?

Vi ska ha en ljudanläggning som får stå för musiken. Vi kommer att spela in- och utgångsmusik på den. Och så ska vi ha solist också. Kan inte avslöja något ännu men min sambo släppte överraskningsbomben med att ha kontakter inom en ganska känd, musikalisk släkt i Sverige, som han tror gärna kommer och sjunger.

Jag tycker det låter underbart med vit matta och rosblad.

Dekorerar ni förresten upp någon reservplats för vigseln om det blir regn? Eller kör ni med paraply? Eller tält?

• Aquilia

Ang gästernas klackar: vi skrev i info-bladet till vår inbjudan att gästerna skall ha oömma skor till vigseln och partyskorna i handen pga att platsen vi gifter oss på inte är lämpad för finare skor. Själv skall jag antingen vara barfota eller ett par sandaler under själva vigseln, sen blir det mina favvo högklackade resten av kvällen.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomhus! Har samlas vi med tips och idéer!!