• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Heloise

Jag skrev lite fort, vad jag menade är att det var soligt, nu är det pissigt( typiskt Murphy fint när man är bort ochs kit när man kommer hem) haha.
    Ja underbart att vara borta! Är man hemma spelar det ingen roll att det är varmt man måste måla hus och jobba i hettan Åker man bort däremot får man sola, sova och plaska i vattnet

Villemoa skrev 2009-07-06 23:18:30 följande:
    Fast vi hade en otroligt solig vecka ändå Men hallå, är Mulle avreggad???
  • passionsblomman

För att jag sa innan bröllopet att "nu blir du ju snart Frulle Nuh istället" i en tråd och sedan fastnade det! fast hon är och förblir Mulle ändå, så det så.

Villemoa skrev 2009-07-06 23:28:14 följande:
    Ja, jag tänkte väl!! Inte får man lämna oss inte! Varför Frulle istället för Mulle?
    [/citat]
    Wingtear skrev 2009-07-06 23:28:26 följande:
    [citat]
    passionsblomman skrev 2009-07-06 23:24:07 följande:
    Skulle inte fått veta före på torsdag om jag inte hade följt med mamma på enjo-party hos hennes granne. De är "de andra"...Vi hittade en annan lokal, men det var inte kul att börja leta en lokal till lördag, idag efter klockan halv sex!Den nya är billigare och egentligen passar den bättre, men den är inte egentligen tillgänglig för vem som hellst, så det är via kontakter.Jag ska sitta och skratta när mannen får slarv-majan att gråta imorgon!
    Vilken himla tur mitt i allat ändå! Jag skulle gärna vilja vara en fluga på väggen när din man ringer imorgon...
  • Sonja68

Villemoa, tjohooooo! Välkommen hem!
    Hoppas allt var bra, och att lillan klarat värmen.
    Wingtear: Shit, vad händer?! Hoppas det går att lösa.

Jag tänkte också avregistrera mig idag faktiskt... Men blev avbruten så det sket sig. Jag är lite känslig idag om man säger så, det är dag 2 med mens, så ni vet vad jag snackar om.
    Imorgon blir det ännu en huvudhängardeppdag så jag var bara tvungen att ta en bit Marabou Premium Dark RAspberry, i rent medicinskt syfte alltså. Hjälpte lite grann, men hade gärna tatt mer...

Blommis, det verkar finnas plats för det där växthuset, och vilken utsikt över ån!

God natt allihop. Imorgon är en trist dag. Men sen är det onsdag och då ska A få ta bort stygnen, så nu håller vi tummarna att där inte är nån infektion eller så. Han känner då inte av nåt sånt i alla fall. TAck o lov!

• Villemoa

Allt var helt suveränt och Moa klarade värmen superbra! Hon kom hem lika vit som hon var när hon åkte Hon sov gott i barnvagnen om dagarna, vaggad till ljudet av Medlehavets vågor och på kvällarna till ljudet av underhållningen på hotellet Men bäst för henne var nog när hon fick träffa Bamse

Blommis; ja en gång Mulle alltid Mulle

Sonja68 skrev 2009-07-06 23:34:45 följande:
    Villemoa, tjohooooo! Välkommen hem!Hoppas allt var bra, och att lillan klarat värmen.Wingtear: Shit, vad händer?! Hoppas det går att lösa.Jag tänkte också avregistrera mig idag faktiskt... Men blev avbruten så det sket sig. Jag är lite känslig idag om man säger så, det är dag 2 med mens, så ni vet vad jag snackar om.Imorgon blir det ännu en huvudhängardeppdag så jag var bara tvungen att ta en bit Marabou Premium Dark RAspberry, i rent medicinskt syfte alltså. Hjälpte lite grann, men hade gärna tatt mer...Blommis, det verkar finnas plats för det där växthuset, och vilken utsikt över ån! God natt allihop. Imorgon är en trist dag. Men sen är det onsdag och då ska A få ta bort stygnen, så nu håller vi tummarna att där inte är nån infektion eller så. Han känner då inte av nåt sånt i alla fall. TAck o lov!
  • Panzerfaust
    Sonja68 skrev 2009-07-06 23:34:45 följande:
    det är dag 2 med mens, så ni vet vad jag snackar om.
    Faktiskt inte den blekaste...
  • Heloise

Jo det är den dagen då jag gnäller och tycker synd om mig själv, då du måste ha bragopaketet i handen hela dagen lång. Dessutom kan raserianfall uppstå ur tomma intet( kökslucka som itne vill stängas etc)

Panzerfaust skrev 2009-07-06 23:43:44 följande:
  • Villemoa

Ja, det är just typiskt att det är skitväder när man kommer hem! Vi kopplade bort allt när vi var borta, vardagen med hus och tomt var som bortblåsta men nu tar vi tag i det igen. Härnäst står bygga spaljé och räcke runt altanen så inte Moa ramlar ner några fler gånger. Sen ska vi fixa hennes rum också vilket verkligen är på tiden!
    Den 21:a åker vi iväg på dagskryssning också tillsammans med goda vänner, en bröllopsgrej. På bröllopet hade toasparet ordnat med tolv stycken hjärtformade ballonger med alla månader i. Vi fick i uppdrag att dela ut sex stycken var till våra gäster och vi visste inte alls vad ballongerna innehöll, inte de heller. De gäster som fick en ballong fick en varsin månad att göra något kul för och med oss! Så om alla verkligen tar fasta på detta får vi göra en skoj grej varje månad i ett år! En jätterolig grej faktiskt!
    Oj så långt det blev om en helt trivial sak

Heloise skrev 2009-07-06 23:31:28 följande:
    Jag skrev lite fort, vad jag menade är att det var soligt, nu är det pissigt( typiskt Murphy fint när man är bort ochs kit när man kommer hem) haha.Ja underbart att vara borta! Är man hemma spelar det ingen roll att det är varmt man måste måla hus och jobba i hettan Åker man bort däremot får man sola, sova och plaska i vattnet
  • passionsblomman

Godnatt kära vänner.

Jag ska jaga er med att spöka om någon av er avreggar sig -åtminstone utan att ha givit mig era riktiga namn och kontaktuppgifter...*tittar mig en aning hotfullt omkring*

• Villemoa

Här avreggas iaf ingenting

Hör på den här då; första kvällen vid middagen går en kvinna förbi som jag känner igen och jag letar febrilt efter hennes namn i mitt huvud då jag kommer på vem hon är. Nämligen solisten som sjöng på vårt bröllop!! Världen är allt bra liten

• Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-07-06 23:43:44 följande:
    Tänkte först skriva "då vet ni tanter vad jag pratar om" för att förekomma dig. Men så kom jag på att du lever ju faktiskt med en tant, så du borde vid det här laget veta vad dag 2 på mensen innebär. Tack Heloise för att du påminde honom
    Tänk vad kort minne de har de där farbröderna...
Svar på tråden Tantvarning 4