• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-07-06 08:13:57 följande:
    Morrn.. Vi satt faktiskt o kollade senast i morse på hus där uppe i luleå. Jösses vilka proser!! Och GRATTIS nyblivna brudar!! Tjohooo!!
    God morgon!
    I Luleå är husen jättedyra, med våra mått mätt. Kolla en bit utanför stan så ska ni få se på grejer.
    Du som älskar Kalixdialekten; det här kanske är nåt för dig

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/438029
  • Frulle

DYRA?!?!? Men gud.. Vi såg ett jättefint och stort hus för 1,7 millar!! Det är ju larvigt!!

Nej du, Kalix blir det aldrig för mig! Men 845.000 för det huset! Helt otroligt.. Det får man inte ens en HALV etta för här.

Sonja68 skrev 2009-07-06 08:30:01 följande:
    God morgon!I Luleå är husen jättedyra, med våra mått mätt. Kolla en bit utanför stan så ska ni få se på grejer.Du som älskar Kalixdialekten; det här kanske är nåt för dig www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/438029
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-07-06 08:32:34 följande:
    DYRA?!?!? Men gud.. Vi såg ett jättefint och stort hus för 1,7 millar!! Det är ju larvigt!!Nej du, Kalix blir det aldrig för mig! Men 845.000 för det huset! Helt otroligt.. Det får man inte ens en HALV etta för här.
    Jag vet, visst finns det fina hus till "billiga" priser i Luleå jämfört med Stockholm! Och som sagt, söker man en bit utanför så är det ännu billigare.
    Ja, mycket hus för pengarna kan man säga om det där Kalixhuset. MIsstänkte nästan att du inte var sugen på att flytta hit Precis som jag inte är sugen på att flytta till STockholm
  • Sonja68

Och Stockholmspriserna är "billiga" jämfört med Moskvapriserna...
    Allting är relativt!

• Frulle

Jo!

Alltså nog skulle jag kunna tänka mig att flytta till luleå för Micke och barnens skull, men är livrädd att jag ska ångra mig och få panik.

Han har ju ändå 90% av alla sina vänner i sthlm och jag har INGEN där uppe..

Sonja68 skrev 2009-07-06 08:44:59 följande:
    Jag vet, visst finns det fina hus till "billiga" priser i Luleå jämfört med Stockholm! Och som sagt, söker man en bit utanför så är det ännu billigare.Ja, mycket hus för pengarna kan man säga om det där Kalixhuset. MIsstänkte nästan att du inte var sugen på att flytta hit Precis som jag inte är sugen på att flytta till STockholm
  • Sonja68

Frulle; tro mig, jag förstår!
    Men det ÄR inte så hemskt här uppe som endel inbillar sig, men det är klart att det hjälper om man 1) har vänner och släkt här, nån sorts anknytning 2) Gillar vinter 3) Gillar natur och friluftsliv
    Luleå är en trevlig stad och där funkar ju kommunikationer hyfsat bra och det finns ett uteliv om man är intresserad av det. Och om man har familj med småbarn så är det också ett bra ställe att bo på.
    Men allt det där vet du ju redan.
    Vårt dilemma är det här med jobben...

Jag är jätteglad att min man valde att lämna 14-miljonersstaden Moskva för lilla K-ix, för jag var egentligen på väg dit. Men nu när vi har barn ser jag det som otänkbart att bo där.
    Vilket liv att bara sitta i bilköer och trängas överallt och inte våga släppa ut ungarna att leka. Och vilken kass luft där är Jag uppskattade inte vår rena luft, lugnet och den vita snön och rena vattnet förrän jag bott och pluggat i MOskva...
    Jag ser på mina vänner i Moskva hur slitigt det är, att föra ungarna till skolan tar 2 timmar (en väg som annars borde ta 20 min. max) t.ex.

• Frulle

Ja Moskva kan jag tänka mig är STOOORT och lite läbbigt!!

Ja detta med jobb.. Hmmm...

Sonja68 skrev 2009-07-06 09:08:23 följande:
    Frulle; tro mig, jag förstår!Men det ÄR inte så hemskt här uppe som endel inbillar sig, men det är klart att det hjälper om man 1) har vänner och släkt här, nån sorts anknytning 2) Gillar vinter 3) Gillar natur och friluftsliv Luleå är en trevlig stad och där funkar ju kommunikationer hyfsat bra och det finns ett uteliv om man är intresserad av det. Och om man har familj med småbarn så är det också ett bra ställe att bo på. Men allt det där vet du ju redan.Vårt dilemma är det här med jobben...Jag är jätteglad att min man valde att lämna 14-miljonersstaden Moskva för lilla K-ix, för jag var egentligen på väg dit. Men nu när vi har barn ser jag det som otänkbart att bo där. Vilket liv att bara sitta i bilköer och trängas överallt och inte våga släppa ut ungarna att leka. Och vilken kass luft där är Jag uppskattade inte vår rena luft, lugnet och den vita snön och rena vattnet förrän jag bott och pluggat i MOskva...Jag ser på mina vänner i Moskva hur slitigt det är, att föra ungarna till skolan tar 2 timmar (en väg som annars borde ta 20 min. max) t.ex.
  • Sonja68

Frulle; trivs du där på Ericsson med ditt jobb? Vet du hur länge du blir där eller får du byta arbetsplats titt som tätt?

• Frulle

Nej jag hatar att sitta här!! Det är en piiina.. Nej detta är min fasta nu, men man vet aldrig när man är uthyrd konsult.

Sonja68 skrev 2009-07-06 09:22:20 följande:
    Frulle; trivs du där på Ericsson med ditt jobb? Vet du hur länge du blir där eller får du byta arbetsplats titt som tätt?
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-02 18:39:16 följande:
    Solde: lycka till med kissekatterna. Jag fattar INGET av de där olika titelorden, men det låter ju som att dina kissar kan räknas bland de snygga, även ur domarögon sett.
    Jodå, ganska snygga (fast i mina ögon är de ändå alltid bäst). Amaretto kom som vanligt tvåa i sin grupp och Isolde kom tvåa i huskatt långhår. Hon mötte återigen den gamla tanten Matilda, som är 14 år. Bara det gör att domarna faller för henne. Men Isolde får höra så vackra ord om sina ögon. Igår sade domaren, att det finns exotiska katter som skulle kunna dö för att ha hennes ögonfärg. Och så skrev hon i bedömningsprotokollet, "I love you". Helt rätt, man kan inte göra något annat!
Svar på tråden Tantvarning 4