• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Soldemor
    Panzerfaust skrev 2009-07-05 20:54:54 följande:
    Farrah Fawcett dog som bekant 25:e juni. Farrah som var mest känd för sin roll i Charlies Änglar kom till himlen och fick träffa Gud. Gud ansåg att Farrah hade levt ett gott liv och lovade uppfylla en önskan. Farrah tänkte en stund och sedan sade hon: "Jag önskar att alla barn fick leva trygga och fria".3 timmar senare dog Michael Jackson
    Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till lego, så att barn kan fortsätta leka med honom.
  • Frulle

hahahahahahaha!!!

Soldemor skrev 2009-07-06 10:28:32 följande:
    Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till lego, så att barn kan fortsätta leka med honom.
  • Soldemor

Grattis alla nygifta!
    Prästtanten åter efter en hård helg! Åkte t Linköping 06.16 i fredags morse, upp till en massa oväder, regn och mullerimuller. Dopet gick bra och vi hann shoppa loss i chokladfabriken. Kan inte förstå att Cloetta inte har en filial i Lund, eller är det kanske tur? Vi kom hem 22.30 i lördags kväll och sedan ringde klockan 03.15 i går morse eller natt eller vad man skall kalla det. Utställningen var trevilig och snuttarna skötte sig bra; Amaretto blev (som vanligt) tvåa i sin grupp och Soldan blev tvåa i huskatt långhår. Om två veckor är det dags igen, i Osby.

• lillabruden

hahaha mj som lego!

sitter o väntar på att min mua ska komma o göra smink o hår provning inför bröllopet....jisses...bara veckor kvar!

hoppas ni har sol, här är det grått men varmt iallafall

ska jobba inatt....vill inte *surar*

• Fjällbruttan

Halloj och tack för alla grattis...
    Det är Fjällfruggan här
    Nu kommmer ett lååååååååååååååångt inlägg!!!

Hur är det med Tinker?? Nån som hört nåt??
    Hoppas du hade en lika underbar dag om jag!!!
    Solen sken hela dagen och det var underbart skönt ute!!

Morgonen började med att vi sov lääänge, kändes det som för att vara en barnfamilj! Saga var nämligen sjuk!
    Hade 40 gr feber på fredagen, 38.7 på bröllopsmorgonen.. men hon var lugn hela dagen..
    Vi vräkte i oss ägg och bacon till frukost, hade sällskap av vårt värdpar, trubadaduren var förbi och gjorde soundcheck, och så kom frisören, så då flyttade vi till ett annat jättehus som har 20 bäddar, en bröllopspresent från Mattias kusin

Där fixade vi håret på mig och tänorna, en kompis sminkade oss och sen klädde vi oss!
    Då uppstod första krisen... jag hade sytt axelbanden på min klänning för långa, raskt fram med säkerhetsnålar så löste det sig Fick inte ens panik, barnvakten sydde sen fast dem med några små stygn på acxelbanden på korsetten
    Iväg och fotade oss med barnen, det gick hur bra som helst och Saga lämnade tom. snällt över sin napp till fotografen, hon var verkligen inte frisk
    Det gick så snabbt och lätt så vi var tillbaka till hust i god tid och där for sömmen på ena axelbandet igen... ringde efter Erika som sytt in klänningen och hon kom som ett skott och fixade det, så det höll resten av kvällen och frotfarande sitter korsetten fast i klänningen

Mattias såg lite underlig ut i ansiktet sen han lagt Saga för at hon skulle få vila lite, frågade om han var nervös, han visste inte vad han var, och gick och la sig en stund
    Sen klev han upp och svepte en halv starköl och jag stod och gapskrattade åt honom..fortfarande inte et dugg nervös!
    Jag tror jag tappade begreppet totalt!

Sen blev det traktorfärd hem till "farmen", jag och ungarna i skopan, Mattias körde, spontajubel från gästerna
    Gic in till When you say nothing at all (Ronan Keating), solosång Du är allt (jag grät inte, helt avtrubbad) vigdes, Prästen frågade tillslut om Mattias hade något att göra sen, nä... vadå, men kyss bruden!! Gapskratt igen från gästerna!
    Solosång You are the rose of my heart (Johnny Cash)och sen en överraskningssång från mig till Mattias, vår ena solist själn Sareks Jag ska förlja dig genom eld och vatten... då grät Mattias..
    Sen drog trubadeuren igång Ockelboo 300... och vi drog bort tyget från skotern som vi hade som "altarring" och Mattias staratde den och vi körde ut ur "bild" ( det går at tköra på gräs Blomman Jubel igen!

Chanpange och jordgubbar i trädgården, sen foto igen bara jag och Mattias ( jag kättrade över vägräcken och gick på stenar ut i ån, nedför grässlänter och satt i en äng, men jäklar vilka kort det blev!!!) Fotona få ni se när jag fått från fotografen
    Transport till hotellet, mingel, toabesök ÄNTLIGEN!! och sen middag med kul bus av våra vänner, fint tal av min pappa och en av mina bästa vänner hade skrivit ny text till en sång och sjönt för oss med tjejgänget som kör, DÅ grät jag och det gör jag nu bara jag tänker på det, det var så fint!!
    Hon har aldrig våga sjung ofentligt förut men gjorde det för oss och har en underbar röst!! Vi blev så glada!!!
    Sen var det tårta, och jag är en mallgroda nu, men jag hade faktiskt lyckats med den och en var dessutom god!!

Bröllopsvals och sen PARTY!!!PARTY!!! PARTY!!!
    Vi hade så kul så vi kom hem halv fem

Fanns Jansson, tunnbröd, rökt kött, rökt fisk och ost till vickning och trubaduren var suverän och personalen bara bäst!!
    Och Mattias mamma var med både på vigseln och var två timmar på middagen, helt fantastiskt!!

En underbar dag, och alla tackade för en suverän fest och vi har konstaterat att vi har underbara vänner som hjälpt oss innan och som var där och firade med oss, vi är helt enkelt lyckliga!! Ochjag är övertygad om att det svävade runt ett gäng tantandar hos oss..

Fast idag är jag lite trött, har blåsor under fötterna och försöker hinna packa, för imorgon far vi på semester

Pssst.. det finns några kort i glleriet, inte så bra men till att börja med

Kram från FRU Fjällfruggan

• lillabruden

Grattis Fjällfruggan till en perfekt dag!!

• Diz

Grattis fjälfruggan, tinkerfrull och alla andra frullor!

mj som lego fick mig att skratta högt här på jobb, klockrent!

kollade förresten flicknamn-tråden...

Panzerfaust skrev 2009-06-30 21:47:34 följande:
    Jag och "Heloise" testade våra namn i namngeneratorn på www.svenskanamn.se/namn/namngenerator och fick Julius till svar om/när vi får en pojke, det vore ju något det. Pappa historielärare som döpt barnet till Julius, snacka om karateskola som 5åring.
    erhm... min och karlns namn resulterade i...

Karchimirer

Placering på namntoppen 2008: Inte i topp 100
    Antal män med namnet i Sverige: 1

Namnbetydelse
    Karchimirer är ett svenskt mansnamn. Namnet är en variant på det vanligare Kasimir. I Sverige finns det endast en person som heter Karchimirer, nämligen förre finansministern Bosse Ringholm, vars fullständiga dopnamn är Bo Ingvar Karchimirer Ringholm.
    Källa: Svenska Wikipedia Uppdaterad: 2008-07-16

• Frulle

Men grattis igen fjäll!! Så vackra ni var!!!!! *ett hjärta*

• Frulle

ok, vem är med mig och bombar en sekreterare??

• Fjällbruttan

Jag hjälper dig gärna om du bombar min pappa med mig!
    Kom upp till hotellet för att hämta barnen som sovit där, för han kom aldrig med dem, (vi pratade halv tolv idag)!
    Då sitterde och kollar film, Iza i pyjamas och klockan är HALV FEM! Går upp på deras rum, ite ett skit packat, allt ser bombat ut och ingen har gjort nåt!!!
    Jamen så bra det går då att packa för att vi ska iväg imorgon bitti... GRRRRRR
    Tillochmed min MAN ( ) fräste ifrån, skönt!

Frulle skrev 2009-07-06 16:39:36 följande:
    ok, vem är med mig och bombar en sekreterare??
Svar på tråden Tantvarning 4