Halloj och tack för alla grattis...
Det är Fjällfruggan här
Nu kommmer ett lååååååååååååååångt inlägg!!!
Hur är det med Tinker?? Nån som hört nåt??
Hoppas du hade en lika underbar dag om jag!!!
Solen sken hela dagen och det var underbart skönt ute!!
Morgonen började med att vi sov lääänge, kändes det som för att vara en barnfamilj! Saga var nämligen sjuk!
Hade 40 gr feber på fredagen, 38.7 på bröllopsmorgonen.. men hon var lugn hela dagen..
Vi vräkte i oss ägg och bacon till frukost, hade sällskap av vårt värdpar, trubadaduren var förbi och gjorde soundcheck, och så kom frisören, så då flyttade vi till ett annat jättehus som har 20 bäddar, en bröllopspresent från Mattias kusin
Där fixade vi håret på mig och tänorna, en kompis sminkade oss och sen klädde vi oss!
Då uppstod första krisen... jag hade sytt axelbanden på min klänning för långa, raskt fram med säkerhetsnålar så löste det sig
Fick inte ens panik, barnvakten sydde sen fast dem med några små stygn på acxelbanden på korsetten
Iväg och fotade oss med barnen, det gick hur bra som helst och Saga lämnade tom. snällt över sin napp till fotografen, hon var verkligen inte frisk
Det gick så snabbt och lätt så vi var tillbaka till hust i god tid och där for sömmen på ena axelbandet igen... ringde efter Erika som sytt in klänningen och hon kom som ett skott och fixade det, så det höll resten av kvällen och frotfarande sitter korsetten fast i klänningen
Mattias såg lite underlig ut i ansiktet sen han lagt Saga för at hon skulle få vila lite, frågade om han var nervös, han visste inte vad han var, och gick och la sig en stund
Sen klev han upp och svepte en halv starköl och jag stod och gapskrattade åt honom..fortfarande inte et dugg nervös!
Jag tror jag tappade begreppet totalt!
Sen blev det traktorfärd hem till "farmen", jag och ungarna i skopan, Mattias körde, spontajubel från gästerna
Gic in till When you say nothing at all (Ronan Keating), solosång Du är allt (jag grät inte, helt avtrubbad) vigdes, Prästen frågade tillslut om Mattias hade något att göra sen, nä... vadå, men kyss bruden!! Gapskratt igen från gästerna!
Solosång You are the rose of my heart (Johnny Cash)och sen en överraskningssång från mig till Mattias, vår ena solist själn Sareks Jag ska förlja dig genom eld och vatten... då grät Mattias..
Sen drog trubadeuren igång Ockelboo 300... och vi drog bort tyget från skotern som vi hade som "altarring" och Mattias staratde den och vi körde ut ur "bild" ( det går at tköra på gräs Blomman
Jubel igen!
Chanpange och jordgubbar i trädgården, sen foto igen bara jag och Mattias ( jag kättrade över vägräcken och gick på stenar ut i ån, nedför grässlänter och satt i en äng, men jäklar vilka kort det blev!!!) Fotona få ni se när jag fått från fotografen
Transport till hotellet, mingel, toabesök ÄNTLIGEN!! och sen middag med kul bus av våra vänner, fint tal av min pappa och en av mina bästa vänner hade skrivit ny text till en sång och sjönt för oss med tjejgänget som kör, DÅ grät jag och det gör jag nu bara jag tänker på det, det var så fint!!
Hon har aldrig våga sjung ofentligt förut men gjorde det för oss och har en underbar röst!! Vi blev så glada!!!
Sen var det tårta, och jag är en mallgroda nu, men jag hade faktiskt lyckats med den och en var dessutom god!!
Bröllopsvals och sen PARTY!!!PARTY!!! PARTY!!!
Vi hade så kul så vi kom hem halv fem
Fanns Jansson, tunnbröd, rökt kött, rökt fisk och ost till vickning och trubaduren var suverän och personalen bara bäst!!
Och Mattias mamma var med både på vigseln och var två timmar på middagen, helt fantastiskt!!
En underbar dag, och alla tackade för en suverän fest och vi har konstaterat att vi har underbara vänner som hjälpt oss innan och som var där och firade med oss, vi är helt enkelt lyckliga!! Ochjag är övertygad om att det svävade runt ett gäng tantandar hos oss..
Fast idag är jag lite trött, har blåsor under fötterna och försöker hinna packa, för imorgon far vi på semester
Pssst.. det finns några kort i glleriet, inte så bra men till att börja med
Kram från FRU Fjällfruggan