• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

Jisses... jag har inte kollat att den är rak eller hur bokstäverna såg ut... undras om jag är gift då
    Herriminje vilka grejor man kan blåsa upp...

Här är det lite krig i tomteskogen, pappas särbo blev så sur för att vi sa ifrån så gör vi det igen så har vi ingen relation, var hennes ord... Detta efter att jag bett om ursäkt för att jag brusat upp ( för jag röt till) men jag menade det jag sa, sen kunde jag gjort det på ett annat sätt, absolut!
    Men hon godtar inga ursäkter, undrade om vi verkligen ville ha henne här (de bor ju på hotellet.. phu) och när jag svarade att vi bjöd dig på middag redan igår och ville att ni skulle vara med oss så ville hon inte komma hit och äta middag..

Det får mig att undra vad hon gör här... om man kan kasta en nästan 20 årig relation åt helskotta för at nån sger sin mening så tror inte jag att det är just det som det handlar om utan att det finns nåt mer bakom...
    Sen kan man ju undra hur hon ska ha en relation md barnen om inte hon tänker träffa eller prata med mig?
    Och hur kommer relationen med pappa att se ut då??
    Jaja, jag ångrar inte att jag sa ifrån och Mattias har hört allt eftersom han var med och även sa ifrån själv så han tycker att det är skitunderligt...känns skönt att ha hans stöd

Nu tänker vi skita högaktningsfullt i henne under semestern och bara må gott

Dfk, tack för din snälla kommentar
    Jag gör bara tårtor ibland för att det är kul

• Fjällbruttan

Jisses... jag har inte kollat att den är rak eller hur bokstäverna såg ut... undras om jag är gift då

Här är det lite krig i tomteskogen, pappas särbo blev så sur för att vi sa ifrån så gör vi det igen så har vi ingen relation, var hennes ord... Detta efter att jag bett om ursäkt för att jag brusat upp ( för jag röt till) men jag menade det jag sa, sen kunde jag gjort det på ett annat sätt, absolut!
    Men hon godtar inga ursäkter, undrade om vi verkligen ville ha henne här (de bor ju på hotellet.. phu) och när jag svarade att vi bjöd dig på middag redan igår och ville att ni skulle vara med oss så ville hon inte komma hit och äta middag..

Det får mig att undra vad hon gör här... om man kan kasta en nästan 20 årig relation åt helskotta för at nån sger sin mening så tror inte jag att det är just det som det handlar om utan att det finns nåt mer bakom...
    Sen kan man ju undra hur hon ska ha en relation md barnen om inte hon tänker träffa eller prata med mig?
    Jaja, jag ångrar inte att jag sa ifrån och Mattias har hört allt eftersom han var med och även sa ifrån själv så han tycker att det är skitunderligt...känns skönt att ha hans stöd

• Fjällbruttan

• Fjällbruttan

Hmmm...datorn fick en knäpp..sorry...

• didis
    Fjällbruttan skrev 2009-07-06 21:51:40 följande:
    Hmmm...datorn fick en knäpp..sorry...
    Då är vi systrar i datorkrångel...

Efter sju jävlar, 9 helvete och några ännu värre ord är nu Skype installerat (själva installationen var mycket enkel, det är min lilla bärbara som krånglar!). Lite tårögd blev allt en mamma när barnen vinkade på skärmen och lite mer ensamt känns det allt...

Ibland får jag påminna mig om att det här faktiskt är världens chans! Andra ST har berättat hur de grät av stress o frustration i början så jag antar att det finns de som har det värre.

Lite klump i halsen får jag allt när jag längtar efter familjen och jag känner mig frustrerande inkompetent men annars är allt bra!!
  • passionsblomman

Det är inte så himla lätt att vara en mammatant på vift alldeles själv! Det fattar ju vem som helst...

didis skrev 2009-07-06 22:29:42 följande:
    Då är vi systrar i datorkrångel... Efter sju jävlar, 9 helvete och några ännu värre ord är nu Skype installerat (själva installationen var mycket enkel, det är min lilla bärbara som krånglar!). Lite tårögd blev allt en mamma när barnen vinkade på skärmen och lite mer ensamt känns det allt...Ibland får jag påminna mig om att det här faktiskt är världens chans! Andra ST har berättat hur de grät av stress o frustration i början så jag antar att det finns de som har det värre. Lite klump i halsen får jag allt när jag längtar efter familjen och jag känner mig frustrerande inkompetent men annars är allt bra!!
  • didis

Nä och det värsta är att jag tycker lite synd om mig själv och tröstar mig med både godis och BT!

Jag hade faktiskt tänkt att avregga mig från BT för att inte riskera att fastna här på kvällarna men än så länge går det sisådär...

Fortfarande har jag väl ungefär 200 sidor text som jag borde ha läst i fredags...

Men jag har varit duktigt också *fiskar beröm* för jag har lagat lunchmat för 2 veckor framåt. Om jag bara tar 30 min lunch så jobbar jag in lite tid och kan åka till Jkpg på måndag morgon istället för söndag kväll men då är det micromat som gäller.

passionsblomman skrev 2009-07-06 22:31:42 följande:
    Det är inte så himla lätt att vara en mammatant på vift alldeles själv! Det fattar ju vem som helst...
  • Heloise

Åh vad ni var fina fjällfrugan!

I dag har vi målat, sen har jag varit till IKEA och köpt 30 kökshanddukar( ska bli servetter) och en massa annat trams.

Ringde även citygrossen och beställde bröd 1.50 st för vallmofranska helt klart överkomligt!

Jag känner att jag ägnar mig åt damage control, leja iväg det som går och gråta åt resten haha

vigselprogrammen är klara och vi måååååste ta itur med festprogrammet.

• passionsblomman

Du skulle bara våga avregga dig!
    Vad ÄR det för idéer här bland tanterna! Nej minsann!

och allt som har med att fixa och planera mat att göra är berömvärt och ger guldstjärna. Så det så!!

didis skrev 2009-07-06 22:41:24 följande:
    Nä och det värsta är att jag tycker lite synd om mig själv och tröstar mig med både godis och BT!Jag hade faktiskt tänkt att avregga mig från BT för att inte riskera att fastna här på kvällarna men än så länge går det sisådär... Fortfarande har jag väl ungefär 200 sidor text som jag borde ha läst i fredags...Men jag har varit duktigt också *fiskar beröm* för jag har lagat lunchmat för 2 veckor framåt. Om jag bara tar 30 min lunch så jobbar jag in lite tid och kan åka till Jkpg på måndag morgon istället för söndag kväll men då är det micromat som gäller.
Svar på tråden Tantvarning 4