• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Då önskar jag dig en mycket god och stärkande natts sömn!

Sonja68 skrev 2009-06-09 22:41:00 följande:
    Tick tack Didis, du är en klippa!Godnatt TAnter, måste gå och sova. Samla krafter inför morgondagens match med Konsumentombudsman, fönsterfirma, ortopeden i Sunderbyn och Försäkringskassan.
  • passionsblomman

Uscvh vilken samling!

Gå och sov! Du behöver krafterna!

Tick tack Didis, du är en klippa!Godnatt TAnter, måste gå och sova. Samla krafter inför morgondagens match med Konsumentombudsman, fönsterfirma, ortopeden i Sunderbyn och Försäkringskassan.
  • didis

Här har vi avslutnign på fredag.

I klassen har det samlats in 100 kr/pers som skall gå till blombuketter till de två klasslärarna och en middag för huvudläraren + hennes man(!?). Jag tycker det är åt helsike för mycket, speciellt som många har klagat rätt rejält på dem båda under året(inte på hennes man dock ).

Nå, jag orkade inte bråka om det, alla andra i klassen tyckte det var ok. *mutter mutter*

passionsblomman skrev 2009-06-09 22:40:32 följande:
    Jag har ikväll missyckatsk kapitalt med min favvotrårta som skulle vara till sonens skolavslutningstårtkalas imorgon.Jag hade inte nog med socker och mjöl för att börja om.Nu hinner jag nog inte det imorgon, så då får jag väl illa tvungen köpa en jäkla tårta då. Jag som alltid gör så rbra sådan tårta! KLANTIGT!
  • MulleNuh

Oj inga partyhattar på den sammankomsten gissar jag?!

• passionsblomman

Jag drog igång insamling hr efter att ha rådjort med en annan mamma. Vi har tre fröknar och samlar 60 kr per unge. Det blir 400 var till blomma och ngt gott som jag skrev i mailet. Har oroat mig för att folk skulle tycka det var för mkt, men alla har varit glada att jag tog tag i saken.

• Im yours

Avklarade tentor, en sån ljuvlig känsla. Sträck på er alla studenter, o studentskor!

Vaxning, onani på jobbet, är sånt som jag inte hunnit sätta mig in i. Men ämnet kräver reflektion, och nog så mycket eftertanke.

Vad gäller brudbuketter så; Kösta vad de kösta vill

Vad gäller svärmorsproblem. Så hoppas jag innerligt att jag aldrig klampar i klaveret på några som helst egocentriska, energitjuvande, eller klantiga sätt. Huvvaligen,skämmes

Jag är lite på kant med mb2, kallade honom idiot. För allra första gången Oups .......

Kramar!

• didis

Hade varit mer rimligt än 100 kr/unge till 2 lärare som de flesta dessutom är rätt missnöjda med.

Den ena av dem hade dock gärna fått en present, hon i alla fall försökt även om hon inte riktigt räcker till. Men den andra... voj voj, hon är varken kompetent eller trevlig.

På min barndoms skolavslutningar var det tradition att mamma bakande en nötbottentårta med chokladgrädde. Den blev ALLTID "misslyckad" på ett eller annat vis men varje skolavslutning hugger det fortfarande i nöt-o-choklad-tårte-tarmen!

passionsblomman skrev 2009-06-09 22:49:13 följande:
    Jag drog igång insamling hr efter att ha rådjort med en annan mamma. Vi har tre fröknar och samlar 60 kr per unge. Det blir 400 var till blomma och ngt gott som jag skrev i mailet. Har oroat mig för att folk skulle tycka det var för mkt, men alla har varit glada att jag tog tag i saken.
  • tonårsmorsa

Tack för alla gratulationer!

Sonja: Riga kändes rätt deprimerande. Mycket lyxiga bilar i kombination med många tiggare. Jag har lite svårt att ta sådana kontraster. Vi var till Tallin i höstas och det tyckte vi var en mycket mysigare stad.

• didis

Gonatt damer! Trots att jag har semester morrar maken hotfullt åt mig om jag inte äter frukost med familjen (fast jag sätter mig i vanlig ordning till ett dukat bord!).

Nu skall jag lägga mig o läsa Agent X9 med Modesty Blaise.

• Im yours

Har någon en länk till Thinkers valda psalm, Utan nåd?

Svar på tråden Tantvarning 4