• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Grattis Dfk och alla som gjort tentor.
    Och GRATTIS Tonårsmorsan!! VAd tyckte du om Riga?
    Jag är jättesugen på att åka dit, så jag är ivrig på att få höra dina intryck.
    Blommis; Gud vad du är oförskämd så här på kvällskvisten... hi-hi... Till och med jag ser ju att det där priset inte är rimligt, men det är ju bara att gratulera tjejen.
    Didis: Min 6-åring hon sa när hon skulle gå och lägga sig att hon ska bli tandläkare när hon blir stor. Tänkte osökt på dig
    Hon var nämligen där, eller rättare sagt hos en tandsköterska, igår och blev väl inspirerad. Har faktiskt aldrig sett ungen vara stilla så länge, visste inte att hon kunde det.
    I alla fall så sa min dotter att hon skulle börja jobba som tandläkare när hon blir 21 år, men jag sa att jag tror det blir svårt att hinna bli klar med utbildningen, för den är väl ganska lång? Först är det väl minst tre år på gymnasie och sedan hur många år på universitet?
    Hon ville i alla fall veta, så jag lovade ta reda på det.

• didis

Hahaha!!

Jag är nog lyckligt förskonad från sådana ärkeas, visst har jag träffat på någon ibland men det är bra sällsynt. Tack o lov!!

Mina kunder brukar vara så trevliga o timida men det kanske mer har att göra med mitt skräckinjande utseende!

passionsblomman skrev 2009-06-09 22:15:18 följande:
    De är i allafall likadana i de centrum där min sambo jobbar.-"Du ska inte säga till mig vad jag ska göra" -"Jo, om du spottar på golvet eller släpper dina barn vind för våg i timmar, eller låter barnet kissa i hörnet i en butik exepelvis, så ska jag det"Eller:-"Jag är kund här och du ska serva mig!"-"Visst, i det ögonblick du slutar vara en finne i röven och visar att du vet vad folkvett är och dessutom lckas få mig att tro att du hr tänkt KÖPA något här istället för att ta upp min tid med att visa att du inte kan ha haft någon mamma som lärt dig hur man uppför sig. DÅ ska jag serva dig. Tills dess kan du gå ut härifrån och fundera över hur LITE du antagligen imponenrar på brudarna just nu"(inte sambon utan jag då, i Stockholmsnatten)
  • passionsblomman

Snarare med den makt du besitter i och med den skräckinjagande borren!

VEM retar upp någon som ska borra i en!

didis skrev 2009-06-09 22:20:39 följande:
    Hahaha!!Jag är nog lyckligt förskonad från sådana ärkeas, visst har jag träffat på någon ibland men det är bra sällsynt. Tack o lov!!Mina kunder brukar vara så trevliga o timida men det kanske mer har att göra med mitt skräckinjande utseende!
  • didis
    Sonja68 skrev 2009-06-09 22:20:18 följande:
    Didis: Min 6-åring hon sa när hon skulle gå och lägga sig att hon ska bli tandläkare när hon blir stor. Tänkte osökt på dig Hon var nämligen där, eller rättare sagt hos en tandsköterska, igår och blev väl inspirerad. Har faktiskt aldrig sett ungen vara stilla så länge, visste inte att hon kunde det.I alla fall så sa min dotter att hon skulle börja jobba som tandläkare när hon blir 21 år, men jag sa att jag tror det blir svårt att hinna bli klar med utbildningen, för den är väl ganska lång? Först är det väl minst tre år på gymnasie och sedan hur många år på universitet? Hon ville i alla fall veta, så jag lovade ta reda på det.
    Gratulera henne till ett bra yrkesval!!

Först krävs natur på gymnasiet och sedan 4,5 år på universitet men den kommer troligen att förlängas till 5 år eftersom man inte hinner med.

Roligt att dottern fick en så bra start! Viktigt inte minst för att det ofta är en av de första kontakterna med sjukvård överhuvudtaget (bortsett från BVC men det brukar de inte minnas).
  • didis

Tandläkare - ett yrke med MAKT!!

*få se, det var punkt två på listan över varför man väljer att bli tandläkare*

• Sonja68

Tack Didis, då trodde jag rätt. Jag sa att jag trooooor det är Natur 3 år på gymnasiet och sedan 4 eller 5 år på universitet.
    Var finns den utbildningen? Alltså jag begriper ju att hon kan hinna ändra sig, men det är kul att veta var den finns för det har jag aldrig tänkt på. Kanske Umeå?

Båda mina flickor går till Folktandvården sedan 1 års ålder, för att vänja sig, och de tycker det är ROLIGT. Man får ju en grej om man är snäll
    Min lilla slutade med tutten efter att vi var där på två eller treårskontrollen. Jag bad lite enskild tandläkaren säga några ord ang. tutten och tänderna (det gjorde hon med min äldsta och det funkade) och det tog skruv. Hon sa på kvällen när hon lade sig; Mamma, jag ska göra som tandläkaren sa och sluta suga på tutten, så jag inte får konstiga tänder.
    Tänk vilken makt ni har

• passionsblomman

Punkt ett:

* Man kan tillbringa hur mycket tid man vill på toaletten.

didis skrev 2009-06-09 22:26:10 följande:
    Tandläkare - ett yrke med MAKT!! *få se, det var punkt två på listan över varför man väljer att bli tandläkare*
  • didis
    passionsblomman skrev 2009-06-09 22:32:46 följande:
    Punkt ett:* Man kan tillbringa hur mycket tid man vill på toaletten.
    Sonja68: idag finns utbildningen i Stockholm, Göteborg, Malmö å så Umeå där jag gick. Idag är det jättesvårt att komma in, det krävs i stort sett maxpoäng från gymnasiet. *harkel, riktigt så svårt var det inte när jag kom in. harkel*
  • passionsblomman

Jag har ikväll missyckatsk kapitalt med min favvotrårta som skulle vara till sonens skolavslutningstårtkalas imorgon.

Jag hade inte nog med socker och mjöl för att börja om.
    Nu hinner jag nog inte det imorgon, så då får jag väl illa tvungen köpa en jäkla tårta då.

Jag som alltid gör så rbra sådan tårta! KLANTIGT!

• Sonja68

Tick tack Didis, du är en klippa!
    Godnatt TAnter, måste gå och sova. Samla krafter inför morgondagens match med Konsumentombudsman, fönsterfirma, ortopeden i Sunderbyn och Försäkringskassan.

Svar på tråden Tantvarning 4