• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • didis

Det har jag gjort i 20 år nu!!

Vet förresten ingenting om psalmer (förutom Den blomstertid nu kommer) så jag kan inte hjälpa dig, obotlig ateist som jag är.

TinkerBelle skrev 2009-06-09 12:58:57 följande:
    Sånna människor är en riktig välsignelse.Du ska skatt dig lycklig!
  • TinkerBelle

Ska nog binda en kätting runt foten för snart lyfter jag om jag blir mer uppblåst en så här!!!

Men jag är så tacksam och glad att det har funkat.
    För nu vet sonen att han kan, att han inte är korkad utan att det handlar om vilja och lite Disciplin...

Sonja68 skrev 2009-06-09 12:56:32 följande:
    Älskade Tant Tinker; Så underbart roligt! Vad duktig din son är och vilken fantastisk mamma du är, STRÄCK på dig ! Tänk om alla föräldrar skulle engagera sig lite mer i sina barn...
  • Sonja68

Tack Blommis, jag kanske tar dig på orden inboxar om det blir alltför tungt...

Tinker: Tänk vad fint att du gett din son det, vetskapen att han KAN!

Oändlig nåd är jättefin och jag förstår inte varför den skulle bara vara vikt för begravningar. Jag måste kolla igenom texten i alla verserna, jag minns faktiskt inte. Har sjungit den solo just på begravningar men kan inte minnas att där var något speciellt uttalat om döden?! Snarare om livet...

• Sonja68

Kollade den svenska texten och den var hur passande som helst. Den engelska hade nån vers längre ner som nämnde nåt om död, men tycker man inte det känns kul så kan man väl hoppa den versen. Ta den, den är vacker!!

• Sonja68

Märker att jag fått igenom FLERA inlägg på rad nu... Kan det vara ett tecken...? Är problemen med BT lösta, månne?!

• didis

VÅGAR man lita på det??

Sonja68 skrev 2009-06-09 13:15:27 följande:
    Märker att jag fått igenom FLERA inlägg på rad nu... Kan det vara ett tecken...? Är problemen med BT lösta, månne?!
  • didis

Sitter o kollar bredband till nya lägenheten - är det så dyrt!? *lyckligt ovetande*

Billigast hittills är 299 kr/månad om det skall var hyfsad hastighet, billigast var också snabbast, 24Mb. Eller mobilt ca 7Mb för 99kr/månad men jag är rädd det blir för segt?

Någon som har koll? Maken är familjens datorexpert så jag är helt lost...

• MulleNuh

Hej tanter!!! Oj nästan alla är inloggade!! Kul!!

Vet ni vad jag har gjort idag??!! Jag har varit och gjort en brasiliansk vaxning!!!

• passionsblomman

Jag tror Diz är kvinnan att fråga i den här tråden didis.

Förresten Tinker: ÅH vad roligt med din sons betyg! Jag förstår att du började gråta!
    Igår fick min lilla skrutt sitt första skriftliga intyg, eller omdöme heter det väl.
    han har nått alla målen för sin årskurs står det och i rutan "ord på vägen" har fröken skrivit:

"Du arbetar bra och du är en rättvis och hjälpsam kamrat.
    Du når målen i ettan, i matematik med god marginal.
    Lycka till i tvåan!"

Han blev väldigt stolt när han fick se alla kryssen i rätt spalt. I vintras var han mycket bekymrad när bara tre var i den (har nått målet) och alla de andra i "är på gång"-spaletn.

Jag fck nogsamt förklara att om man redan har nått alla målen för en årskurs när man bara gått hälften så hade man ju lika gärna kunnat hoppa över den klassen.

Och jag är alldeles rörd också kan jag säga, för vår son har gått hos talpedagogen och kämpat jättemycket med sina konsonanter. NU i år har han hittat r tillexempel och det har inte varit alldeles lätt för honom att läsa då han ju haft flera bokstäver som låtit likadant för honom. Nu KAN han!
    Det lönar sig att sitta med dem!

Svar på tråden Tantvarning 4