• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Vi får väl klä av oss nakna varje kväll och dansa regn dansen?!
    Borde funka tycker jag för att skrämma iväg molnen.

Sommar 2010 skrev 2009-06-09 10:04:16 följande:

Kram till dig Sonja.Jag har det alldeles för lugnt på jobbet så även denna dag kommer att bli lång. Skickar en tanke till Mulle också, snart har du semester! Dessutom verkar det som att vi måste tala allvar med SMHI inför lördag. Då vill vi ju ha sol!
  • Im yours

Massor av kramar till dig Sonja. Usch vad tråkigt med allt tjafs kring ert hus För att inte tala om anhörigas alkoholmissbruk
    Hoppas att du kan hitta lite ro, o glädje mitt i alltihop. Och så finns ju hela tantgänget, förstås

Lilla söta blomman. Jag hoppas, hoppas att vi snart har två bebisar att längta efter ................... Daa, hoppas du mår bra.

Soldemor; Vilket spännande jobb att vara präst, och få träffa så mycket människor. Åter igen, stort grattis till nya tjänsten.

Mulle; Nu närmar sig bröllopsdatumet med stormfart. Likadant för Thinker,Heloise&Pantzer och lillabruden. Ska bli ett sant nöje att få vara med på ett hörn, el två.

Föresten girls, vad kul med så många sångfåglar i hörnan. Själv tillhör jag; sjunger hellre än bra- gruppen

Kul att du tittar in ibland troll1. Hoppas att allt är bra nere i Götet.

Hoppas skolbarna får in massor av stålar, tack vare dina utsökta tivoliprylar. Det fattar man ju att sockervadd, o popcorn smäller högt i attraktionsvärde.

De tanter som inte nämndes ovan, finns i mina tankar.

Kram på er, och ha en bra tissda!

• Cantaton

I'm yours, så länge man gillar att sjunga är väl det toppen - oavsett hur det låter. Det släpper lös en massa endorfiner så att man blir alldeles lycklig

• TinkerBelle

Så nu har jag läst ikapp!
    Ledsen tanter men det här kommer bli långt och jag känner att jag snart spricker om jag inte häver ur mig?..

Det är inte bara Sonja som kavlar upp ärmarna varje dag och gräver i dynga ? här är en till!
    Nu slipper jag jaga byggfirmor ? vilket jag är evigt tacksam för ? utan för mig är det blivande svärmor som har fått släpp och gör livet surt för alla.

Min blivande svärmor kan vara omtänksam, söt och trevlig ? när hon vill. Hon är också hypokondriker, manipulativ, skapar konflikter, ljuger och kan inte behålla hemligheter för sig själv. Alla har vi våra goda och dåliga sidor, men just nu överväger de dålig sidorna så till den grad att jag inte vet åt vilket håll jag ska vända mig. Är evigt tacksam att hon finns på betryggande avstånd även om det dock innebär att blivande svägerskan får dra det tyngsta lasset.

Hon togs (som jag nämnt tidigare) in akut (efter att ha svimmat hos husläkaren) för smärtor i bröstet. Hon övervakades i tolv timmar och prover togs ? inget fel på hjärtat.
    Anledningen till besöket är en tilltagande huvudvärk som inte försvinner och som hon blivit sjukskriven för. I början var vi alla oroliga och klättrade på väggarna, men nu har oron förbytts i irritation. Hon har fått starka mediciner och ska dagligen ringa till husläkaremottagningen och uppge hur hon mår ? detta för att dem snabbt ska kunna sätta in förändringar i medicineringen om den inte hjälper.
    Hon skiter i att ringa. Säger att jag gör det i morgon.
    I nästa andetag klagar hon på hur fruktansvärt ont hon har, att hon inte kan äta för hon kräks upp maten.
    Har du ringt husläkaren frågar m2b? När jag orkade inte. Gör det imorgon?.
    Hennes man får inte hjälpa henne. Hon har förbjudit honom att följa med till sjukhuset eller läkaren. Dem gjorde en CT igår och om en vecka får vi veta mer men läkarna på sjukhuset sa att man kunde inte se några akuta/stora förändringar, hur vi nu ska tolka det.

Svägerskan har påpekat att om du inte ens försöker få i dig flytande föda kommer du snabbt bli sämre och då missar du bröllopet om fyra veckor. Ja jag vet säger hon då, men gör ingen ansatts att försöka.

Jag tvivlar inte på att hon har ont, men jag blir arg frustrerad över att hon inte följer läkarnas order. Att hon inte låter hennes familj hjälpa henne att hon skapar drama så att alla fokus kommer på henne. Hon gjorde precis samma sak när hennes dotter väntade sitt första barn.

Det tar glädjen ur tillvaron. Det gör mig trött!

• didis

Jag tillhör också "sjunger hellre än bra kategorin" och det roliga är att folk ibland säger

- jo, det är klart du kan sjunga!

Öh, nä det kan jag inte. Det finns massor av saker jag är bra på men inte just att sjunga. Dock lider jag inte av det utan sjunger ändå!

Och tänk vad hemskt det skulle vara om bara de som var bra på något fick göra det! Hur skulle man då kunna öva o bli bättre?

"nä du är faktiskt inget bra på att cykla så det är bäst du låter bli"

Facebook är förövrigt skitkul - idag blev jag "vän" med en kompis som jag inte pratat med sedan vi gick ut 9:an -87! Då var vi bästisar men tappade kontakten även om vi brevväxlade en period på 90-talet.

• didis

TinkerBelle.

din svärmor verkar vara en drama-queen som inte riktigt klarar av att andra står i fokus.

Har jobbat med en hypokondriker och i början vara jag orolig varje gång hon hade cancer men till slut insåg jag att hon var den friskaste 50-åringen på jobbet...

• TinkerBelle

Det är ju så det är - tyvärr!
    Så länge hon leder, organiserar och får bestämma allt alla ska göra så är det frid och fröjd. Vårt bröllop har hon ingen som helst makt över dels för att jag och m2b är fullt kapabla att ta hand om det själva, dels för att hon bor mer än 1000 mil bort.
    *suck*
    Skulle gärna ignorera henne - gör det för det mesta - men just idet här fallet blir det lite jobbigt eftersom det kommer att påverka vårt bröllop - om det blir något!
    *dubbel suck*
    Antingen kommer hon inte - kanske det bäst alternativet, men det gör henne till martyr för resten av hennes liv och jag kommer få äta upp det tills jag dör, dvs. att vi gifte oss fast hon inte kom.
    Eller så kommer hon, men då kommer hon var ledsen, nedstämd och miserabel p.g.a smärtorna.

Ena sekunden vill jag ställa in bröllopet och nästa så känner jag att nej hon ska inte få som hon vill. Samtidigt så är vi ju alla oroliga eftersom en normal människa inte skulle hitta på att man har så ont. Vill inte att hon ska vara sjuk.

didis skrev 2009-06-09 12:08:15 följande:
    TinkerBelle.din svärmor verkar vara en drama-queen som inte riktigt klarar av att andra står i fokus. Har jobbat med en hypokondriker och i början vara jag orolig varje gång hon hade cancer men till slut insåg jag att hon var den friskaste 50-åringen på jobbet...
  • TinkerBelle

Något helt annat - vi sjunger också hellre än bra här hemma.

Gärna till singing bee eller så ska det låta....

Just nu är det dock kokabom smurf smurf som spelas i bilen om och om igen.

• lillabruden

Tinkerbelle, inte helt omöjligt att hon inte har besvär, eller skapar dem alldeles på egen hand
    Jag fick en snille-tanke en dag -har man en fis på tvären finns det bara ett sätt att få den rätt, släpp den! Vi skåningar har dem bästa uttrycken
    Vissa människor är precis som fisa, dem ger en magknip, dem dyker alltid upp i dem sämsta tillfällen och ja, dem är inte trevliga helt enkelt!!

*kramar till alla som vill ha*

Jag brukar också säga att jag är superduktig på att sjunga den enda tonen som jag kan! Precis som att Portugal är bäst på att förlora i Melodifestivalen
    Jag har singstar som jag "övar" på tittsomtätt

vill ni bli vän me mig på facebook sök på min mail;
    bella_jenny@yahoo.com

peace.

• lillabruden

Tinkerbelle, valium i mängder då kanske hon till och med ler på er bröllopsdag!!!!!

eller nä, skämtade jag för långt nu? sorry isåfall......men hon ska inte förstöra för er!! Hur hemskt det än låter, hon lever inte för evigt, men din bröllopsdag kommer att finnas i era minnen hela era liv!! Och oavsett om ni gifter er nu eller om ett år, hon gör nog samma sak....

Svar på tråden Tantvarning 4