• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sommar 2010

Har bara blivit utslängd en gång ikväll. Men det kanske beror på att jag övergav datorn för en god bok.

Natti natti!

• MulleNuh

Ja jag tycker nog inte man blev utslängd så mycket igårkväll.. Hmm inte en gång tror jag?!

• Sonja68

Hej på er!
    Jag blir utslängd så fort jag försöker skriva här. Är nog inte tänkt att jag ska hänga på BT längre
    Gör ett nytt försök.
    Har fullt upp med att bråka med byggfirman som satt in våra fönster. Nu har plåtslagaren varit och det är lika illa där. Slarvjobb, det ser ut som ett lapptäcke runt våra fönster och de har förstört hela husets "look" även på utsidan. En bekant byggnadsingenjör var förbi igår och bara skakade på huvudet. På ett par ställen har de ännu inte lagt igen helt och han sa direkt att det är på tok för LITE isolering. Byggarna sa till oss att "det ska sättas in mer innan plåtslagaren kommer" men det är det ingen som gjort.
    Besiktningsmän; de flesta tar inte på sig besiktningar åt privatpersoner för privatbostäder. Ev. har vi en på gång. Han skulle höra av sig idag.
    Gissa om det känns ruttet alltihop. ALLT måste göras om! Och hur lång tid kommer DET ta och hur mycket BRÅK kommer det bli med firman???
    Nästa grej; min anhöriga har börjat supa igen (eller har eg. aldrig slutat). Tycker själv att han inte har problem... ATt dricka ren sprit i ett kör från fredag e.m. till söndag lunch, ensam, gömma flaskor i huset osv för att frun inte ska hitta och hälla ut, det är inte att ha problem?? Det är jag som är knäpp och alla andra i familjen.
    Nu överväger sambon att flytta och sonen vill inte att barnbarnet längre ska vara där.
    Ja, man får liksom ta ett djupt andetag varje morgon och bara sätta igång och gräva i dynga. Men man ska orka fungera på jobbet och som mamma också.
    Kram på er allihopa, hoppas solen lyser på er och värmer era redan varma hjärtan ♥

• Troll1

Sonja: Vi är flera här i tråden med erfarenhet av alkoholism i familjen. Det är bara skit med så´nt, rent ut sagt!
    En stor, stärkande kram till dig!

• Sommar 2010

Kram till dig Sonja.

Jag har det alldeles för lugnt på jobbet så även denna dag kommer att bli lång.

Skickar en tanke till Mulle också, snart har du semester!

Dessutom verkar det som att vi måste tala allvar med SMHI inför lördag. Då vill vi ju ha sol!

• dfk

Sonja- jag skickar lite mer styrka till dig och en varm kram!
    Vi finns här i eländet när du behöver en paus!
    Jag tycker att alkohol kan vara förödande när man har ett beroende.
    Det är inte sunt att dricka så mycket, när omgivningen och familjen reagerar så är det helt klart ett beroende som börjar att märkas. När man gömmer flaskor, smyger man med sitt drickande. Kan tänka mig att dom som lever i den här familjen är medberoende, de behöver nog också stöd och hjälp. Det måste vara fruktansvärt att se på när den som har problem bara tvärvägrar och nekar, inte alls vill ta emot hjälp. Kanske måste en del nå botten för att inse att dom har problem?

• Sommar 2010
    Cantaton skrev 2009-06-08 12:19:16 följande:
    Är det några som kommer på bröllopskonserten på torsdag? (Mulle Nuh lär väl knappast ha tid? )
    Jag har planerat att gå, men riskerar att få jobba över då det är faktureringsvecka. Får jobba på ordentligt och sluta hänga här på arbetstid.
  • TinkerBelle

Sonja68 - du vet var jag finns om du behöver prata! Slå en pling jag lyssnar!

*kram*

Svar på tråden Tantvarning 4