• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Tack tanter för kramar och stöttning i min dynggrävning! Love U all!
    Tinker: Drama Queen var just rätta benämningen för din svärmor.
    Försök att inte låta henne förstöra för er, även om det är svårt, jag vet. Du är stark! KRAMAR!

Jag är gammal körsångare som just nu tagit en lååååång paus från kören. Men ska göra come back snart. Båda flickorna älskar att sjunga, T sjunger i kyrkans barnkör och K ska få börja snart. Vi sjunger och dansar framför TV när det är Så ska det låta, Idol, Let's dance osv. Vi har ganska ofta show därhemma VAD skulle jag göra utan dessa glädjespridare till barn som jag välsignats med?!?! NÄr jag ser på dem så VET jag att Gud är god, trots allt elände.

• TinkerBelle

Åhhh den behövde jag!
    Tack för att du få mig att le igen!

m2b är orubblig vi ska gifta oss vad som än händer. Antar han efter 38 år på denna jord är härdad...
    lillabruden skrev 2009-06-09 12:33:52 följande:
    Tinkerbelle, valium i mängder då kanske hon till och med ler på er bröllopsdag!!!!! eller nä, skämtade jag för långt nu? sorry isåfall......men hon ska inte förstöra för er!! Hur hemskt det än låter, hon lever inte för evigt, men din bröllopsdag kommer att finnas i era minnen hela era liv!! Och oavsett om ni gifter er nu eller om ett år, hon gör nog samma sak....
  • TinkerBelle

Visst är dem små liven underbara!
    Min dotter (när hon inte är tvär på morgonen ) får mig att inse vad som är viktigt.

Sonja68 skrev 2009-06-09 12:45:02 följande:
    Tack tanter för kramar och stöttning i min dynggrävning! Love U all!Tinker: Drama Queen var just rätta benämningen för din svärmor.Försök att inte låta henne förstöra för er, även om det är svårt, jag vet. Du är stark! KRAMAR!Jag är gammal körsångare som just nu tagit en lååååång paus från kören. Men ska göra come back snart. Båda flickorna älskar att sjunga, T sjunger i kyrkans barnkör och K ska få börja snart. Vi sjunger och dansar framför TV när det är Så ska det låta, Idol, Let's dance osv. Vi har ganska ofta show därhemma VAD skulle jag göra utan dessa glädjespridare till barn som jag välsignats med?!?! NÄr jag ser på dem så VET jag att Gud är god, trots allt elände.
  • TinkerBelle

Usch jag bara gnäller fins massor att vara glad för som tex äldsta sonen som just nu kommer hem dag efter annan och berättar om sina betyg!!!

Vi har tjatat och tjatat på honom hur viktigt det är att plugga. Det har inte varit lätt. Började redan i sjuan att jaga hon om med *piskan* . Vi har tvingat honom, settat bredvid honom och läst med honom, räknat med honom, gått igenom instuderings uppgifter.....

Och se det har gett resultat - strålande resultat!

Ungen ringde igår och berättade att han får MVG i matte, fysik, kemi och biologi...

Jag blev så stolt att jag började gråtta mitt inne på ICA - tantvarning?!

• didis

En halv kan min svärmor få, hon är en av de mest aktiva människor jag träffat på! Efter en vecka med henne känner JAG mig som 65...

Du kan få låna henne TinkerBelle, trevligare svärmor får man leta efter, jag lovar att hon inte lägger sig i men gärna hjälper till.

När jag ser mina barn tänker jag snarare att gud inte finns, dem tar jag åt mig äran av alldeles själv (nåja liite hjälp från pappan)!

Sonja68 skrev 2009-06-09 12:50:40 följande:
    Mer Valium till Svärmor
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-06-09 12:53:36 följande:
    Usch jag bara gnäller fins massor att vara glad för som tex äldsta sonen som just nu kommer hem dag efter annan och berättar om sina betyg!!!Vi har tjatat och tjatat på honom hur viktigt det är att plugga. Det har inte varit lätt. Började redan i sjuan att jaga hon om med *piskan* . Vi har tvingat honom, settat bredvid honom och läst med honom, räknat med honom, gått igenom instuderings uppgifter.....Och se det har gett resultat - strålande resultat!Ungen ringde igår och berättade att han får MVG i matte, fysik, kemi och biologi...Jag blev så stolt att jag började gråtta mitt inne på ICA - tantvarning?!
    Älskade Tant Tinker; Så underbart roligt! Vad duktig din son är och vilken fantastisk mamma du är, STRÄCK på dig ! Tänk om alla föräldrar skulle engagera sig lite mer i sina barn...
  • TinkerBelle

Tanter jag har ju en fråga oxå!

Vi ska träffa prästen idag och gå igenom vigseln. Jag vill ha Oändlig nåd som en av våra psalmer. Dels för att den finns på både engelska och svenska men först och främst för att den vissar den ändring som skett i våra liv sedan vi möts.

Vet att det är en begravnings psalm, men vill ändå.

Vad säger ni?

*spanar efter Soldemor*

• TinkerBelle

Sånna människor är en riktig välsignelse.
    Du ska skatt dig lycklig!

didis skrev 2009-06-09 12:55:33 följande:
    En halv kan min svärmor få, hon är en av de mest aktiva människor jag träffat på! Efter en vecka med henne känner JAG mig som 65... Du kan få låna henne TinkerBelle, trevligare svärmor får man leta efter, jag lovar att hon inte lägger sig i men gärna hjälper till.När jag ser mina barn tänker jag snarare att gud inte finns, dem tar jag åt mig äran av alldeles själv (nåja liite hjälp från pappan)!
  • passionsblomman

Sonja: Min största längsta och bästa kram till dig idag!
    Båda sakerna du har över dig just nu räcker var och en för sig gott och väl för magknip...
    Säger som Tinker: hör av dig om du vill prata irl!
    Annars är vi HÄR hela högen.

Tinker: fy för bövelen! Vilken energitjuv!Jag håller helt med din blivande make-ingenting och ingen ska stå i vägen för era laner. Hur hon väljer är hennes val och väljer hon bitterhet eller vad annan självdestruktiv väg som helst, så är det HENNES beslut och det är hon som missar syftet med sin egen existens.

Didis kan förresten visst sjunga det har jag både hört och har ljudupptagningsbevis på. Vi har ju dessutom sjungit duett!
    Jag älskar att sjunga! Det var ungefär det jag gjorde när alla andra idrottade-sjöng i kör.
    När det är så ska det låta och idol då skickar vi soffbordet åt sidan och har party så chipsen flyger, min son och jag.

Idag har kissongarna börjat gå runt i sin låda, sätta upp små tassarna på kanten och dessuto tror de att de kan ge varandra på nosen i stor stil. De ser enormt roliga ut!

Svar på tråden Tantvarning 4