• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sommar 2010
    didis skrev 2009-06-07 17:40:41 följande:
    Men det är kanske en tantvarning i sig - att inte ha facebook?
    Ja det är det så jag är en fusktant!
  • Daa

Grrr....
    Försöker igen:

Hej hej!

Sommar: hoppas verkligen att didis har rätt, att ärkeaset har ångest idag. Det kan han gott förtjäna.

Har varit på prästvigning idag och det var häftigt. En vän som jag har känt sedan strax innan hon bestämde sig för att bli präst och så har jag fått följa hennes väg från att hon kom in på utbildningen och genom tuffare pluggperioder. Och idag blev hon präst. Fick torka lite tårar i mina ögonvrår.

• passionsblomman

Någon tant vaken?
    Någon tant inslängd?

Eller är vi alla mest utslängda...

Jag lyssnar på valvakan, äter godis jag inte borde och förbannar det usla i att inte kunna få vara eller icka vara på bt efter egen vilja!

*försöker posta för andra ggn*

• Sonja68

Jag är här!! *vinkar* Men jag blir utslängd gång på gång

• Sonja68

Jag har varit och röstat idag. Personröstat kallar jag det för jag vet fasiken inte vad de olika partierna vill, jag röstade på en person med vettiga åsikter jag.

• Sonja68

Igår firade vi nationaldagen: Äldsta dottern sjöng med barnkören i kyrkan så vi var där hela familjen. Satt brevid kyrkoherden som vigde oss, en mycket sympatisk ung man
    Sedan hade barnkören avslutning på den lokala kinarestaurangen så vi gick också dit, tillsammans med mormor och morfar och åt lunch. Mums! Sedan kom flickornas kompisar hit och lekte en stund och efter det så var det LEKPARKSFEST, som vi kallar det.
    Det finns en lekpark inbäddad här mellan husen och varje vår har vi en fest för de som bor nära. MÅnga har ju barn i olika åldrar. Där finns en gräsplan, sandlåda, gungor, rutchkanor, vilobänkar, grillringar osv. Detta för att barnen ska lära känna varandra (under vintern har de kanske inte umgåtts så mycket då snön legat meterdjup på lekplatsen, mycket har hänt under vintern), och för att vi vuxna ska veta vilken unge som hör till vilken förälder och tvärtom. Sen är det ju treligt att veta vilka grannarna är. Den viktigaste grejen med denna tradition är att vi tycker att det är alla vuxnas ansvar att hålla lite koll på ungarna i kvarteret, som medmänniska, ifall något problem uppstår osv.
    Det är bra om det händer nåt att barnen vet vilka de vuxna är, vem som är mamma/pappa till vem och vice versa.
    Sen är det så trevligt att se att de äldre barnen leker med de yngre också, att de lär känna varandra.
    Vi grillade, hade skattjakt, spelade fotboll, brännboll, riggade upp en tv och såg landskampen i fotboll och hade så himla trevlig! I kylan. Här snöade det igår morse nämligen, Jajamänsan!

• passionsblomman

Läskigt att det verkar ha gått väldigt bra för SD...

Nu utgår jag helt isklallt från att inen tant röstar på dem.

Sonja68 skrev 2009-06-07 22:26:24 följande:
    Jag har varit och röstat idag. Personröstat kallar jag det för jag vet fasiken inte vad de olika partierna vill, jag röstade på en person med vettiga åsikter jag.
  • Sonja68

Jag har då INTE lagt min röst på SD!!

• passionsblomman

Nä, det min vän, trodde jag verkligen inte heller!
    Sonja68 skrev 2009-06-07 22:39:25 följande:
    Jag har då INTE lagt min röst på SD!!
  • Im yours

Inte jag heller.

Godnattvinkar lite slött. Nu har förskylningen satt klorna i mig Burr, jag fryser......

Svar på tråden Tantvarning 4