• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Äntligen är det min tur

OBS detta är inte reklam!!

Sundance:
    Jag har ju sån tur att få jobba som Bröllopsfotograf så jag ser ju en del i mitt jobb.
    Jag hade precis fotat ett bröllop vid Skoklosters slott o tänkte EN DAG vill jag också gifta mig just HÄR. Typ 2 veckor efter bestämde sig ääääääntligen min man att han va redo Jag har varit redo sen dag 1!!!
    Dagen efter tog jag med mig honom o åkte dit. Han föll direkt också. Vi har varit där innan också.

Vi Äääälskar hus med torn- Slottet har 4 torn
    Vi äääälskar vatten - slottet ligger precis vid vattnet.
    Jag älskar alleér - det sär flera alleer runt slottet.

Precis bredvid ligger Skoklosters wärdshus som precis va nyrenoverat. Personalen va så supertrevlig o tillmötesgående.
    Det blev lite dyrare än vi hade tänkt men va faan... det va bara en gång.

Vi hade kanske kunnat kolla runt på flera ställen, men det kändes rätt i hjärtat på en gång.
    Vi bokade först- planerade allt annat sedan. Känns svårt att planera massa utan att veta var.

Vi fixade snittar, mingel o så själva vid slottet.
    Sen hade vi middag o allt i resturangen.
    Det fanns övenattning till alla gäster. För vi ville ha 2 dagar också.

Det låg bra till också. Inte för långt bort att åka för de flesta gäster.

Vi har INGET att klaga på. Det regnade som f--n men men....
    Det blev dyrare som sagt, men det va bara jobba på o spara så gick det bra iaf. Inget vi lider av nu. Tvärtom. Vi kunde inte ha haft ett bättre bröllop.

Så TIPS!! Boka så ni vet att ni får ERT datum.

• novia72

Håller med lecaroline , vi gjorde exakt på samma sätt utgick från vad är vi människor?, var bor? personlighet? drömmar? vad har vi för familj? vilka är bjudna? budget? etc vi är stadmänniskor och inget annat, båda två!! ;)

Valet blev enkelt för vår del ett Café som heter Kafé Tjärlek i stklm. - vi var 45 st i sällskapet-

Ja men så gjorde ju vi med. Vi utgick från vad vi gillar o så.

Men boka lokal så snart man vet. Det är lättare att utgå fån en grund.

• novia72

Vi valde caféet pga av namnet,närhet till allt, utseende på cafeet/inredningen & tema (tangocafe)... den 21 mars 2009 var den första riktiga soliga och varma vårdagen...då gifte jag mig med min vackraste!!!

åhh blir alldeles rörd när jag skriver det - måste va graviditetshormonerna :) :) :)...

Var i kontakt med fotografen idag....hur lång tid får man räkna med att det tar att bli klar med bröllopsbilder??? Är 5- 6 veckor ok? längtar så....

• novia72

Äntligen är det min tur: dina bilder ÄR SÅÅÅÅ härliga - men det förstår jag!! ;)

Tack.
    Du får höra med fotografen. Det är olika hur snabb man är med bilder.
    5-6 v låter länge....

novia72 skrev 2009-04-17 14:15:22 följande:
    Äntligen är det min tur: dina bilder ÄR SÅÅÅÅ härliga - men det förstår jag!! ;)
  • Sundance

Skokloster var jättevackert! Vet du om man får ha egen mat och dryck med sig där? Vi skulle liksom bara vilja sätta upp ett tält i slottsträdgården och ordna med mycket själv. Tror jag... Det är så vi tänkt hittills men vi hinner säkert ändra oss :)

• lecaroline

Äntligen är det min tur skrev 2009-04-17 14:00:23 följande:

OBS detta är inte reklam!!Sundance:Jag har ju sån tur att få jobba som Bröllopsfotograf så jag ser ju en del i mitt jobb. Jag hade precis fotat ett bröllop vid Skoklosters slott o tänkte EN DAG vill jag också gifta mig just HÄR. Typ 2 veckor efter bestämde sig ääääääntligen min man att han va redo Jag har varit redo sen dag 1!!! Dagen efter tog jag med mig honom o åkte dit. Han föll direkt också. Vi har varit där innan också. Vi Äääälskar hus med torn- Slottet har 4 tornVi äääälskar vatten - slottet ligger precis vid vattnet.Jag älskar alleér - det sär flera alleer runt slottet.Precis bredvid ligger Skoklosters wärdshus som precis va nyrenoverat. Personalen va så supertrevlig o tillmötesgående.Det blev lite dyrare än vi hade tänkt men va faan... det va bara en gång. Vi hade kanske kunnat kolla runt på flera ställen, men det kändes rätt i hjärtat på en gång.Vi bokade först- planerade allt annat sedan. Känns svårt att planera massa utan att veta var.Vi fixade snittar, mingel o så själva vid slottet. Sen hade vi middag o allt i resturangen. Det fanns övenattning till alla gäster. För vi ville ha 2 dagar också. Det låg bra till också. Inte för långt bort att åka för de flesta gäster.Vi har INGET att klaga på. Det regnade som f--n men men....Det blev dyrare som sagt, men det va bara jobba på o spara så gick det bra iaf. Inget vi lider av nu. Tvärtom. Vi kunde inte ha haft ett bättre bröllop. Så TIPS!! Boka så ni vet att ni får ERT datum.
    Du badar med klänningen!!!?? Hur gick det till?? Blev den inte förstörd??
  • 20090725

tror hon tog korten dagen efter, rätta mig om jag har fel....?

Vid slottet får man det beroende på om de har nåt annat o så. Det är lättast o kolla med de som jobbar där. Lars som bestämmer där e jättetrevig. Ring honom.
    Vid Wärdshuset får man inte det. O det förstår man juh. Det är ju DET dom tjänar pengar på....
    Men dom är så serviceminded där så allt går att lösa. Ninni som är kontakten där är världens gulligast tjej. Som jag höll på med dom... Ojojoj vad jag är tacksam för allt dom har ställt upp med.

Sundance skrev 2009-04-17 15:32:59 följande:
    Skokloster var jättevackert! Vet du om man får ha egen mat och dryck med sig där? Vi skulle liksom bara vilja sätta upp ett tält i slottsträdgården och ordna med mycket själv. Tror jag... Det är så vi tänkt hittills men vi hinner säkert ändra oss :)
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar