• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Äntligen är det min tur

Haha ja hej igen.

ja så får det ju bli Ingen tyckte det va jobbigt iaf....

giz83 skrev 2009-04-12 16:01:48 följande:
    Äntligen är det min tur--> hej igen...=) den här tråden är vi på gemensamt...hoppas du såg mailet jag inboxade åt dig...=)jag kan tycka att liiite nazityskland-fasoner får man ha på sin bröllopsdag. man vill ju ändå ha allt så bra som möjligt...eller hur?
  • ElevenSeven

en liten fråga...hur gjorde ni, sov ni ihop sista natten eller var och en för sig? Vad gjorde ni sista kvällen ifall ni sov borta?

• giz83

ElevenSeven--> jag och min m2b ska sova på varsitt håll. han får vara den som flyttar på sig dock...=)
    jag och mina tärnor kommer att sova här och ha en mysig och lugn tjejkväll tillsammans. sen vet jag inte vad m2b kommer att vara nånstans, men det löser sig...=)
    och jag har varnat honom för att dricka kvällen innan och vara bakis. ser jag att han är bakis (brukar märkas ganska bra) på vår dag så vänder jag helt om.
    och samma för kvällen. där har jag sagt att han gärna får dricka, men i måttliga mängder. för jag vill inte ha en full man som jag måste ta hand om på kvällen.

det är inte snällt!!

Min man sov hemma med Bestmannen o dottern.
    Dottern fick bli fixad av grannen o åka med dom till slottet lagom till fotograferingen.

Mannen fixade lunch till oss alla o kom till oss med dom UTAN att se mig
    Tärnan o jag sov på wärdshuset där feten o allt skulle vara. Vi fixade med dukningen på kvällen innan. Dukningen va viktigaste för mig förutom kläningen
    På morgonen vaknade jag o tittade ut på slottet .... Det ÖSREGNADE!!!!!!!! Det va inte den synen jag drömt om att se, men jag ryckte på axlarna faktiskt. JAG SKULLE JU GIFTA MIG IDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!!!!! Jag blir aldeles rörd nu när jag skriver detta faktiskt.
    Vi åt frukost sen kom hår o sminkgänget. Så va det fullt ös sen.

• giz83

äntligen är det min tur--> men hur gick det då?
    vart det regn resten av dagen? eller klarnade det upp sen?

jag förstår att du blir rörd när du tänker tillbaka på er dag. det var ju en stor dag och många känslor är inblandade.

Det klarnade upp.
    Dagen innan så gick ett års planering på en utomhusvigsel i kras. På 5 minnuter kvällen innan bestämde vi att ha vigseln i slottet ist. Så jag va lugn. Det blev fantastiskt bra. Det va uppehålle sen hela kvällen.

Sen till dag2 va det strålande sol!!! Vi skulle ha haft picmic men det blev inte så. Aldeles för blött i marken. Jag ahde ju köpt rosa picnicfiltar till alla som skulle bli så fint i äppelträdgården. Som tur va så hade jag hyrt byggdegården i IFALLATT!!!!! Så vi va där ist. Alla va iaf nöjda o glada
  • bridesilly

precis så gjorde vi också med fotografen ex, han fick en lista och även exempelbilder som vi skikade via nätet och sen när han fått med det vi ville ha så fick han komma med förslag själv, blev bra tyckte vi

novia72 skrev 2009-04-09 14:26:54 följande:
    Ja precis!!ex. fotografen, vi träffade honom nån vecka innan och då lämnade vi en lista på vilka bilder vi ville ha tårta, ringar, riskastning etc etc...jag hade inte orkat springa efter honom på bröllopsdagen o berättat "Nu vill jag ha bild på det här!!"Det hände bara en gång & det var när jag skulle kasta buketten- då ropade vi på honom! ;)... sen sköte han sitt jobb själv.
  • bridesilly

kunde inte hålla med mera
    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-12 14:16:09 följande:

Ja vi hade skaldjur till förrätt. MEN de va skalade o det blev en slags coctail/sallad med lite annat till. Så det blev ingen kräftskiva till förrätt. Men jag va bra sugen på det för jag ÄÄÄÄLSKAR skaldjur. Vi hade då tänkt att ha våtservetter med citronlukt. STRESS!!! Ja mitt stora tips är PLANERA I TID!!! Alla va stressade runt om kring mig o jga va coollugn. De å resturangen, hårfolet mfl sa att de aldrig träffat en så lugn brud. PLANERING OCH ÅTER PLANERING. Deligera till folk ni litar på. Lite till må¨nga personer så inte en stackare får allt. Gör litstor med klockslag o vad som ska göras. Jag vet - det låter som natsityskland men DET FUNKAR!!!! Sätt dig ner i lugn o ro. Gå igenom steg för steg i huvudet. Vakna- vad behöver jag göra då duscha- Packat allt till väskan??Frukost- hemma ? hos frissan? vem fixar?OSV OSV. Sitta med underkjol kommer gå bra tjejjer, oroa er inte ni hittar en lösning. - Jag lovar
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar