• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • T0612

fast tärnan kan ju inte stå och böja ner den där hela tiden =) hur gjorde ni gifta?

• giz83
    T0612 skrev 2009-04-22 15:23:04 följande:
    fast tärnan kan ju inte stå och böja ner den där hela tiden =) hur gjorde ni gifta?
    hihi...nej det går ju inte...
    men det skulle se skoj ut...hahaha
    men måste ni knäböja då? det är väl inte alla ceremonier som man gör det va? eller kanske alla kyrkor o församlingar
  • EhjärtarE

Man lyfter upp ringen i framkant när man knäböjer. Jag tror att man måste knäböja, underkjolen ses nog inte som en anledning att låta bli.

• Igia

Man får nog lyfta lite på kjolen innan man knäböjer så man får ringarna över knät. Man får öva hemma så kanske man kommer på ett knep. Den borde ju inte ställa sig rakt ut om den inte blir klämd liksom el?

• lecaroline
    Igia skrev 2009-04-22 16:02:38 följande:
    Man får nog lyfta lite på kjolen innan man knäböjer så man får ringarna över knät. Man får öva hemma så kanske man kommer på ett knep. Den borde ju inte ställa sig rakt ut om den inte blir klämd liksom el?
    Nej det borde den inte!!
  • giz83

hahahahahahahahahahahaha
    den va ju kul...=)
    va glad jag är att jag inte ska ha rockringar i min kjol....

hahahahahahahaha

• MV85
    giz83 skrev 2009-04-22 17:00:15 följande:
    hahahahahahahahahahahahaden va ju kul...=)va glad jag är att jag inte ska ha rockringar i min kjol....hahahahahahahaha
    hehehe jag med!
    Jag ska ha underkjol i tyll bara Vet att vissa säger att det blir väldigt varmt, men med bara ben under o i maj känns det inte som något jätteriskfyllt
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar