• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Äntligen är det min tur

Ja de är lite pyssel....
    Men köp lite exra som sagt.

Åker ni till Tyskland så kan man ju köpa mer av det man själv tycker om. Ifall det blir kvar....

Vi köpe även massa presenter till alla som har hjälp till på olika sätt. Då blev de inte så dyrt o alla fick nåt!!

Det finns även en del godis där nere som inte finns här. Jag hitade en del rosa godis ill godisbuffeén. Vi stannade på fler butiker, bla en mataffär.

JennyLH skrev 2009-05-04 10:42:42 följande:
    jag tycker med det är så svårt att räkna ut ntalet flaskor osv...*pust*
  • Snäckan4

Hej, jag skulle bli jättetacksam om ni som är gifta berättade lite om vad ni gav för present till de som hjälpte er med bröllopet. Vi tänkte ge något till värdpar, toastmaster, gitarrist i kyrkan, solist i kyrkan samt en min M2B's bror som även kommer fixa lite. Alla förslag emottas tacksamt!

• bridesilly

Vi gav vår bestman manschettknappar och slipsnål i silver
    Marskalkar fick stora graverade ölsejdlar
    Tärnorna fick alla 3 likadana äkta pärlhalsband
    Solisten i kyrkan ville ha en pengasumma + att hon fick en liten chokladask
    Extra fotografen som tog kort på i kyrka middag och fest fick pengar och choklad han också! ( vi hade alltså en proffsfotograf till bröllopsbilderna)

Snäckan4 skrev 2009-05-04 11:28:24 följande:
    Hej, jag skulle bli jättetacksam om ni som är gifta berättade lite om vad ni gav för present till de som hjälpte er med bröllopet. Vi tänkte ge något till värdpar, toastmaster, gitarrist i kyrkan, solist i kyrkan samt en min M2B's bror som även kommer fixa lite. Alla förslag emottas tacksamt!
  • giz83
    bridesilly skrev 2009-05-04 18:38:22 följande:
    Vi gav vår bestman manschettknappar och slipsnål i silverMarskalkar fick stora graverade ölsejdlar Tärnorna fick alla 3 likadana äkta pärlhalsbandSolisten i kyrkan ville ha en pengasumma + att hon fick en liten chokladaskExtra fotografen som tog kort på i kyrka middag och fest fick pengar och choklad han också! ( vi hade alltså en proffsfotograf till bröllopsbilderna)
    oj oj oj...vårt bröllop kommer bli dyrt märker jag...
    för man vill ju tacka alla som varit så underbara att hjälpa till på nått sätt.
    bestman ska få manchettknappar med döskallar på (passar honom så bra för han är hårdrockare) och tärnor och flicknäbb ska få armband och halsband som jag gjort själv.
    men sen vet jag itne vad vi ska köpa...kanske en flarra vin eller liknande...men hur ska vi ha råd?
    hjälp...inte meningen att det skulle bli så mycket pengar
  • Nalle Puh 40
    giz83 skrev 2009-05-05 11:42:18 följande:
    oj oj oj...vårt bröllop kommer bli dyrt märker jag...för man vill ju tacka alla som varit så underbara att hjälpa till på nått sätt. bestman ska få manchettknappar med döskallar på (passar honom så bra för han är hårdrockare) och tärnor och flicknäbb ska få armband och halsband som jag gjort själv. men sen vet jag itne vad vi ska köpa...kanske en flarra vin eller liknande...men hur ska vi ha råd?hjälp...inte meningen att det skulle bli så mycket pengar
    Så här gör vi:

Föräldrar: Bjuder på finare middag
    Värdpar: Bjuder på finare middag
    Bestman: Ölglas med texten Bestman + namn
    Tärna: Smycke från E Attling (är min syster)
    Brudnäbbar: Inramat kort på oss tillsammans i finare ram
    Solist, fotograf, filmare mm: Blomstercheck på 50 kr
  • giz83

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-05 11:49:43 följande:

Så här gör vi:Föräldrar: Bjuder på finare middagVärdpar: Bjuder på finare middagBestman: Ölglas med texten Bestman + namnTärna: Smycke från E Attling (är min syster)Brudnäbbar: Inramat kort på oss tillsammans i finare ramSolist, fotograf, filmare mm: Blomstercheck på 50 kr
    men det var inte så farligt...och middagarna kan man ju ta senare...smaaart...hihi
    ska komma ihåg de där...=)
    tack så mycket
  • Nalle Puh 40

Ja, det ska vi göra och de andra sakerna är inte så dyra heller (förutom halsbandet men det är ju min älskade lillasyster och vi slår ihop det med hennes födelsedag...)

• giz83

härligt...=)
    jätte bra ideér
    spec det där med blomstercheckarna...
    för just de personerna...eller för oss blir det: toastmaster, gittarist, kock, och lite fler, vill man ju verkligen visa att tack så jätte mycket för all hjälp.
    men så har man inte så mycket pengar att strö ut hur som helst.

• Nalle Puh 40

Nej så de får nöja sig med 50 kr Är ju tanken som räknas...

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar