• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Äntligen är det min tur

vi ade et supergott vit vin som tyvärr inte går att få ag på. Bara genom resturanger....

20090725 skrev 2009-05-03 18:48:21 följande:
    men riktig skall vi inte ha... tycker det inte alls e gott!vad hade ni för vitt vin?

Vi hade små bakelser ist för tårta. MYCKET uppsakattat.
    De låg på olika öjder med en vattenfontän i miten. Jättesnyggt Vi hade smultronfyllning i mitten, med hemmagjord marsipan. Supergot. Jag gillar ine det i vanliga fall men detta smakade nåt helt fantastisk gott. Nu siter jag här o blkir sugen igen....

Bettertogether skrev 2009-05-03 19:04:52 följande:
    Är det någon av er gifta brudar som kört med bröllopsmuffins istället för bröllopstårta? :) Var det uppskattat? Hur såg de ut?
  • novia72

Jag skulle tänka så här:

halv liter vitt/rött till middagen per person

4-5 öl p/p = festen

2-3 champagneglas p/p att skåla med

+ avec (blandade sorter) (antal män)

+ cider lr paraplydrinkar (antal kvinnor)

+ alkofritt

• novia72

Plus nån extra flaskor av allt...för som "äntligen.." säger man kan alltid lämna tbx! ;)

• MilosMamma

men hur många champoagne glas går det på en flarra då?

Och hur många cider ska man räkna p/p på festen 5-6?
    och likadant med spriten hur många flarror behövs det där, så himla svårt

• novia72

Du får nog ut ca 6-7 champagneglas per flaska

Cider, är det ofta tjejer somm väljer 3-4 st per tjej..

spriten är svårare... ;)

• Bettertogether

äntligen är det min tur: Roligt att höra att det är uppskattat! Det ante mej! :D Vi kommer nog köra på små chokladmuffins med grädde på och hallon + "chokladinitialer" på toppen :P

• JennyLH

jag tycker med det är så svårt att räkna ut ntalet flaskor osv...*pust*

Det blir säkert bra.

Bettertogether skrev 2009-05-03 21:02:38 följande:
    äntligen är det min tur: Roligt att höra att det är uppskattat! Det ante mej! :D Vi kommer nog köra på små chokladmuffins med grädde på och hallon + "chokladinitialer" på toppen :P
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar