• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Äntligen är det min tur

Tänk efter vad ni har för gäster. Man vet oftast om moster Agda Helst dricker röt vin eller paraplydrinkar tex osv...

Man brukar räkna 1 glas vin till förrätt.
    2-3 glas ill varmrätt beroende på hur generös man vill vara.
    1 glas dessertvin till eferrrätt.
    1 likör, konjak eller vad man nu vill ha till kaffet.

Bättre att ni köper för mycket o lämnar tillbaka de sen!!

Vi hade middag på likal så då fick de köpa allt i baren själva efter middagen.
    Vi bjöd på massa "champange" till snitarna först.
    5 glas vin eller öl till middag + likör till kaffet.
    Eter dansen hade vi wiskey o sånt uppe i lounge rummet de kunde dricka fritt av.

Kan tipsa om deta för er som ska till tyskland!!! SÅÅÅÅ GOTT!! Men det är sött. Jag gillar ine rikig champange (för sur o besk för min smak) Alla gillade det!! Billig är de också

www.calle.dk/products/productinfo.aspx&MenuItemID=0&storeid=6

• 20090725

åhhh...det såg ju gott ut!

men en liten fråga; hur många gäster hade ni?
    å hur många flaskor köpte ni av den flaskan?
    å räkte det?
    Äntligen är det min tur skrev 2009-05-03 17:56:22 följande:

Kan tipsa om deta för er som ska till tyskland!!! SÅÅÅÅ GOTT!! Men det är sött. Jag gillar ine rikig champange (för sur o besk för min smak) Alla gillade det!! Billig är de också www.calle.dk/products/productinfo.aspx

Jag kommer helt ärlig inte ihåg hur mycket vi köpte....
    Men en del drack tom fyra glas vet jag dom som serverade berättade. Vi hade ett till backup bubbel som jag redan hade köpt innan jag hittade detta!! Det fyllde vi på med sen. Så jag önskar vi hade köpt mer av det där.... För de va vekligen gott. Men som sagt sött. Påminner lite om cider liksom!!
    Vi har fortfarande 8 flaskor kvar av B-bubblet!!

Vi hade ca 130 gäster vid minglet. ca 90 till middagen.

men man kan ju räkna ca 1,5 dl per glas beroende på vilken sort glas. Men om ni har typ IKEAs champangeglas...

Jag provad nämligen en lien sån flaska på en av färjorna över. Så jag köpte inte grisen i säcken... Det kan ju va ett tips!! Men i Tyskland tjnar man inge på o köpa skumpa!!

• 20090725

men det måste ju var billigare i tyskland än här hemma på systemet?

Ja allt förutom rikig champange o sånt!!

öl, vin, sprit e mk billigare....

• 20090725

men riktig skall vi inte ha... tycker det inte alls e gott!

vad hade ni för vitt vin?

• Bettertogether

Är det någon av er gifta brudar som kört med bröllopsmuffins istället för bröllopstårta? :) Var det uppskattat? Hur såg de ut?

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar