• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Hvidbrud

Var det den 19 juli eller??? V hade det likadant på vårt bröllop. När vi kom till kyrkan slutade regnet och solen sken resten av dan. Och fullmånen lyste hela natten!
    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-14 09:54:31 följande:

Det klarnade upp.Dagen innan så gick ett års planering på en utomhusvigsel i kras. På 5 minnuter kvällen innan bestämde vi att ha vigseln i slottet ist. Så jag va lugn. Det blev fantastiskt bra. Det va uppehålle sen hela kvällen. Sen till dag2 va det strålande sol!!! Vi skulle ha haft picmic men det blev inte så. Aldeles för blött i marken. Jag ahde ju köpt rosa picnicfiltar till alla som skulle bli så fint i äppelträdgården. Som tur va så hade jag hyrt byggdegården i IFALLATT!!!!! Så vi va där ist. Alla va iaf nöjda o glada
  • Äntligen är det min tur

Nä 080808!!!
    Jag tror de va i olika delar i landet. Men helgen innan va ÄNNU värre här...

Hvidbrud skrev 2009-04-15 10:38:53 följande:
    Var det den 19 juli eller??? V hade det likadant på vårt bröllop. När vi kom till kyrkan slutade regnet och solen sken resten av dan. Och fullmånen lyste hela natten!Äntligen är det min tur skrev 2009-04-14 09:54:31 följande:
  • MyochErlend

åh vad jag längtar och gruar mig när ag läser allt ni skriver..
    för mig så virvlar allt runt i huvudet så jag nästan blir yr..
    Det är så mkt beslut just nu som ska tas att jag blir alldeles matt i kroppen...

Något tips ??

• MyochErlend

altså.. något tips på hur man kan koppla av mer /bli lite lugnare?? :)

• MV85
    MyochErlend skrev 2009-04-15 21:53:39 följande:
    Skriv... Skriv ner allt du är orolig för att glömma bort, skriv ner alla scenarion du oroar dig för, skriv ner allt som snurrar.
    Gör "att göra" listor och bocka av dem nogrant så du ser att saker är gjorda.
    Delegera
    Lita på att det kommer bli en under bar dag oavsett vad som händer - Du får ju gifta dig med dina drömmars man!
  • Äntligen är det min tur

SKriv listor.
    Jag hade papper o penna med mig överallt.
    Tänk på vad som är viktigast för dig/er. Tänk inte så mkt på det som inte är viktigt.

MyochErlend skrev 2009-04-15 21:53:39 följande:
  • bridesilly

Jag hade med mig mina listor ex med saker jag skulle fråga på frisörer, florister, bagarn med mera med mera som jag kikade på då å då för att inte glömma bort något så att man slipper gå dit eller ringa igen och igen.

• Sundance

Hur bestämde ni er för vart ni skulle vara? Jag är just nu inne i en period där jag tokstressar över platsen. Vi vill ha en vacker plats, typ slott eller herrgård, men allt bara virvlar. Har ringt runt lite och alla säger att vi bör boka snart. Minskar ju inte stressen direkt! Tycker det är jättesvårt. Vissa känns som de blir väldigt dyra bara för att man måste köpa kuvert och inte får ta med egen mat och dryck men i slutändan kanske de inte blir så mycket dyrare. Hur ska jag hinna räkna på allt och titta på alla platser och ta ett beslut? Hur mycket planerade ni innan ni bokade stället? Eller väntade ni tills ni bokat, och bara gick på känslan på platsen?

• lecaroline

Vi utgick ifrån vad vi är för människor och vad vi tycker om. Allså inget slott eller herrgård hur fint och mysigt det än är..
    Vi tycker oftast inte om maten som serveras..

Vi har ju alltid tyckt om att vara på landet bada sola pula i trägården osv. Så vi valde mellan varvorit plats i Nice och vår koloniträdgård. Som tur var så tog vi kolonin nu när eur är så dyr!!
    Kanske inte är svaret du söker men så gjorde vi

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar